probleempje spx 900

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hubeau
    • Aug 2009
    • 2

probleempje spx 900

Collegae,
    Ik heb het volgende probleem. Mijn Yamaha spx 900 werkt perfect, echter als ik hem in de flightcase stop samen met 'n Tc M1 en Roland sde 1000, valt regelmatig het signaal uit, voor het oog blijft ie werken. Lijkt me geen warmte kwestie want het treedt meteen op. Ook lijkt het dat hoe harder ik instuur hoe sneller het begint. Hij is gewoon met losse kabels aangesloten die ik ook gebruik als ik hem los, dus uit de case gebruik. De enige verbinding met de overige apparaaten is dus via het rackprofiel en het stroomblok. Iemand een oplossing? Alvast bedankt.
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Heb je dit verschijnsel ook als-ie in de case zit met de montageboutjes 'n kwartslag los ? Het zou iets mechanisch kunnen zijn (stress op 't frame oid).

Succes !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Volume regelaars die direct aan het front geschroefd zitten waarvan de soldeerverbinding op de PCB los zit is het eerst dat mij te binnen schiet.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• freak niels
        • Jul 2005
        • 32

Het eerste wat bij mij opkomt is een aardingsprobleem (aardlus?).

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by freak niels
          Het eerste wat bij mij opkomt is een aardingsprobleem (aardlus?).

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Originally posted by MusicXtra
            Die snap ik idd ook niet...

Een voedingsinterferentie probleem zou nog kunnen. Als bovenstaande suggesties van Koen en MusicXtra niet werken dan kan de plaats in het rack wellicht uitmaken....
            d&b Audiotechnik

Comment

• hubeau
              • Aug 2009
              • 2

probleempje spx 900

Alvast bedankt voor de reacties.

Hij staat nu 2 dagen op tafel en het zelfde probleem begint nu dus ook. Opengeschroefd, en als de galm stopt het kabelboompje bewogen dat aan de andere zijde van het koelelement zit bewogen, en werkt weer. Nu moet ik zeggen dat het metaal wat tussen het koelelement zit en het kabelboompje ook warm wordt, en dat dat er door de jaren heen ervoor gezorgd heeft dat de kabels wat minder worden. Echter als de boel goed werkt en ik morrel een beetje, stoort er niets! De relatie hoge uitsturing uit de mengtafel en het eerder optreden van de storing ontgaat me echter. Die voedingsinterferentie klint dan wel weer logisch. Ik denk dat het een gevalletje reperatie wordt.
              Last edited by hubeau; 10-08-09, 13:38.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Ik geloof niet zo erg in een voedingsinterferentie, dit is apparatuur dat ervoor gemaakt is om in een rack met veel andere apparatuur gebruikt te worden, als dit werkelijk de oorzaak zou zijn zouden vele andere gebruikers er ook last van moeten hebben.

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Originally posted by MusicXtra
                  Ik geloof niet zo erg in een voedingsinterferentie, dit is apparatuur dat ervoor gemaakt is om in een rack met veel andere apparatuur gebruikt te worden, als dit werkelijk de oorzaak zou zijn zouden vele andere gebruikers er ook last van moeten hebben.
                  Ik ook niet, maar je moet alle opties uitsluiten. Gelukkig is het weer eens een bekend (band) bekabelings of koelingsprobleem, danwel PCB storing.
                  d&b Audiotechnik

Comment

• tididi
                    • Aug 2001
                    • 352

zou het je losse kabels kunnen zijn??
                    ik heb dit ook eens gehad
                    door het veele in en uit pluggen slecht contact gekregen en dus uitval.
                    kabels vernieuwd en conectoren van apparaat wgoed schoongemaakt en geen probleem meer.
                    p.j

Comment

• gvvulpen
                      • Jan 2005
                      • 27

Heb met SPX 90's wel problemen gehad met het bypass relais. Ik weet niet hoe dat bij een 900 zit, maar als je hem nog open hebt liggen zou ik die ook nog maar eens checken. Bij mij maaktie die kortsluiting naar de massa als ik me wel herinner.

Comment

• wantsoe
                        • Sep 2006
                        • 15

spx 90

mijn ouwe trouwe spx 90 heeft de spaanse griep of erger , pre sets verspringen zonder iets te doen , input op tilt en als ik returns over de pa gooi klinkt het als een ouwe korgsynthesizer en op bypass springen doetie ook wel eens,enig idee waar te zoeken heren soldeersoldaten

Comment

• tididi
                          • Aug 2001
                          • 352

Originally posted by wantsoe
                          mijn ouwe trouwe spx 90 heeft de spaanse griep of erger , pre sets verspringen zonder iets te doen , input op tilt en als ik returns over de pa gooi klinkt het als een ouwe korgsynthesizer en op bypass springen doetie ook wel eens,enig idee waar te zoeken heren soldeersoldaten
                          batterijtje leeg van je spx 90?/
                          p.j

Comment

Working...