Alab versterkers, kent iemand die?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • subbass
    • Sep 2006
    • 78

Die Alab dingen uit Thailand zijn gewoonweg te duur om te importeren

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

Originally posted by subbass
      in de tussentijd ben ik creatief bezig geweest, wat contacten te India en China gecontacteerd en heb iets laten komen uit het Verre Oosten wat een beetje lijkt op de Alab amps. (overigens zijn de Alab amps uit Thailand niet goedkoop, 2000 tot 3000USD is geen uitzondering en dat is te duur !)

Verbazingwekkend om te zien.
      specs 4x2500W @ 2ohm,2HE, 13K
      -tijdens Bust Test levert het apparaat zelfs nog meer juice.
      -kortsluitingstest is allemaal geen probleem.

foto's aub

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

in de tussentijd ben ik creatief bezig geweest, wat contacten te India en China gecontacteerd en heb iets laten komen uit het Verre Oosten wat een beetje lijkt op de Alab amps. (overigens zijn de Alab amps uit Thailand niet goedkoop, 2000 tot 3000USD is geen uitzondering en dat is te duur !)

Verbazingwekkend om te zien.
        specs 4x2500W @ 2ohm,2HE, 13K
        -tijdens Bust Test levert het apparaat zelfs nog meer juice.
        -kortsluitingstest is allemaal geen probleem.

Meetrapportje aub
        (geef er anders maar een aan mij te leen )
        Meer is minder, minder is meer

Comment

• subbass
          • Sep 2006
          • 78

@ Koen,

denk dat ik volgende week wel volledige meetgegevens heb.
          Ding doet niets raars, eigenlijk gewoon verbazend.

Comment

• JVS
            • Mar 2004
            • 317

Ik heb in het verleden ook diverse chinese amps hier gehad. Qua prestaties zaten er best enkele leuke tussen.. Maar:
            - Lange termijn betrouwbaarheid ? Denk aan: kwaliteit elco's, ventilatoren, airflow (stof) etc etc.
            - Schema / service manual beschikbaar ? Vrijwel nooit. Vaak ook nog componenten van typenummer ontdaan. -> wegwerp bij defect..
            - Klasse D ? Wat doet de transfer curve bij wisselende uitgangsimp ? (vaak rampzalig bij chinese exemplaren).

Ik heb jammer genoeg nog geen chinees exemplaar gevonden die mij qua betrouwbaarheid hetzelfde kon bieden als een jong gebruikt A-merk (beide in dezelfde prijsklasse).

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

@ Koen,

denk dat ik volgende week wel volledige meetgegevens heb.
              Ding doet niets raars, eigenlijk gewoon verbazend.
              Altijd interessant, doe je er ook je meetprotocolletje bij dan ?
              Ik hou me aanbevolen 't apparaat ook eens op de testbank te zetten hier ...

Groeten !

ps @JVS > mja, die ervaring / twijfels heb ik ook ja ... beetje inherent aan de prijs die je ervoor betaalt natuurlijk.
              Meer is minder, minder is meer

Comment

• subbass
                • Sep 2006
                • 78

Alweer enige tijd geleden, guys.
                De twee 4-kanaals versterkers doen het nog steeds gewoonweg.
                Geen uitval, geen defecten, zelfs na stuiteren op de grond geen defecten.

Eigenlijk best we interssant om deze spullen kleinschalig te gaan aanbieden

Comment

• Toan_08

waar heb jij ze gekocht dan? want ik denk niet dat er een dealer zit in europa.

Comment

• subbass
                    • Sep 2006
                    • 78

ga ik je toch echt niet vertellen hoor of je moet een donatie op mijn bankrekening willen doen
                    Is al moeilijk genoeg om strakke en goede producten te vinden en dan nog eens van betrouwbare leveranciers.

Overigens wil ik het ding natuurlijk graag demonstreren, mocht er intesse voor bestaan !

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

ga ik je toch echt niet vertellen hoor of je moet een donatie op mijn bankrekening willen doen
                      Is al moeilijk genoeg om strakke en goede producten te vinden en dan nog eens van betrouwbare leveranciers.

Overigens wil ik het ding natuurlijk graag demonstreren, mocht er intesse voor bestaan !
                      Je kunt er wel alvast rekening mee houden, als je deze dingen gaat verkopen, dat Lab Gruppen en de NL importeur van Lab Gruppen daar niet blij mee is en mogelijk maatregelen gaat treffen. Op die manier kan je winst wel eens heel snel verdampen.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• salsa
                        • Jan 2007
                        • 1315

Originally posted by MusicXtra
                        Je kunt er wel alvast rekening mee houden, als je deze dingen gaat verkopen, dat Lab Gruppen en de NL importeur van Lab Gruppen daar niet blij mee is en mogelijk maatregelen gaat treffen. Op die manier kan je winst wel eens heel snel verdampen.
                        Dat zal niet zo snel gebeuren, immers het binnen werk is toch duidelijk anders dan een Lab.gruppen?

Er rijden ook zoveel auto's rond die van buiten haast het zelfde zijn?

Dave
                        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• subbass
                          • Sep 2006
                          • 78

zo lang bedrijven als www.audiencedelight.com identieke ?? amps aanbieden voor iets meer dan 3000 euro krijg ik het er niet koud of warm van

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

Alweer enige tijd geleden, guys.
                            De twee 4-kanaals versterkers doen het nog steeds gewoonweg.
                            Geen uitval, geen defecten, zelfs na stuiteren op de grond geen defecten.

Eigenlijk best we interssant om deze spullen kleinschalig te gaan aanbieden

Graag foto's van je rackjes, wel interressant om te zien.
                            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

zo lang bedrijven als www.audiencedelight.com identieke ?? amps aanbieden voor iets meer dan 3000 euro krijg ik het er niet koud of warm van
                              Wie betaald nu 3000 ballen voor een copy Lab Gruppen?

Comment

• subbass
                                • Sep 2006
                                • 78

Originally posted by frederic
                                Wie betaald nu 3000 ballen voor een copy Lab Gruppen?
                                Durf het niet met zekerheid te zeggen hoor. Heb echter serieus het gevoel. Ze lijken immers zo zeer identiek.
                                Nou de 3000 welke AD vraagt is altijd nog minder dan de 5000 euro ex btw welke de FP10000Q officieel kost.

Of er vraag voor zal zijn ? Van de ene kant denk ik van wel, op elke straathoek is wel een geluidsboer te vinden met een lager budget

Comment

Working...