Op zoek naar subs voor onder Bose 802's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RickU09
    • May 2009
    • 28

Op zoek naar subs voor onder Bose 802's

Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar betaalbare subs voor onder 4x Bose 802's serie 3.

Actief of passief maakt niet zo heel veel uit, maar ik neig naar actief omdat dat "Hufterproof" gebouwd is voor verhuur.

Subs die mij zijn opgevallen.

1x dB Technologies SUB 15 800W +-660 Euro
    1x dB Technologies SUB 15 D 800W +-900 Euro (Ik weet nou niet of deze echt beter zijn als de gewone 15's)
    2x dB Technologies SUB 12 400W +-900 Euro
    2x American Audio PXW 15P +-850 Euro (Ik heb nog nooit een American audio luidspreker gehoord dus mss wel rotzooi)

Voor welke zouden jullie gaan? Andere merken sta ik ook voor open! 1000,- Euro inc max.

Aub geen luidsprekers met 18" speakers, vind ik niet strak klinken!

Mvg Rick!
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Ik heb je eerste optie. Van die subs heb ik 2 stuks en ze klinken strak gaan hard genoeg.
    Echter, of ze bepaald hufter-proof zijn durf ik niet direct te zeggen. Bij de mijne is al op bepaalde plekken het hout beschadigt.
    Je laatste optie heb ik eens beluisterd, maar vind ik vergeleken met de dB's toch wat minder klinken. Gaan ook minder hard.
    De 12 inch versie raad ik je af, puur en alleen omdat ze niet laag genoeg gaan.
    De sub 15D van dB klinkt ook goed, is ook wat meer hufterproof maar of een prijsverschil van 270 een goeie indruk geeft over de vooruitgang in kwaliteit enz is een tweede. Ik denk het niet.

Hopelijk heb je iets aan mijn mening.

Groeten Jasper
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

Originally posted by RickU09
      maar ik neig naar actief omdat dat "Hufterproof" gebouwd is voor verhuur.
      Dat klopt niet altijd. Er zijn actieve luidsprekers die niet echt geschikt zijn voor het 'on the road' werk.

Aub geen luidsprekers met 18" speakers, vind ik niet strak klinken!
      Ook dat klopt niet, het is natuurlijk een kwestie van smaak maar nog meer van de gebruikte materialen/configuratie. Ik hoor ook wel eens 15" subs die niet 'strak' klinken.
      Heerlijk die stilte

Comment

• RickU09
        • May 2009
        • 28

Originally posted by Beckers Entertainment
        Ik heb je eerste optie. Van die subs heb ik 2 stuks en ze klinken strak gaan hard genoeg.
        Echter, of ze bepaald hufter-proof zijn durf ik niet direct te zeggen. Bij de mijne is al op bepaalde plekken het hout beschadigt.
        Je laatste optie heb ik eens beluisterd, maar vind ik vergeleken met de dB's toch wat minder klinken. Gaan ook minder hard.
        De 12 inch versie raad ik je af, puur en alleen omdat ze niet laag genoeg gaan.
        De sub 15D van dB klinkt ook goed, is ook wat meer hufterproof maar of een prijsverschil van 270 een goeie indruk geeft over de vooruitgang in kwaliteit enz is een tweede. Ik denk het niet.

Hopelijk heb je iets aan mijn mening.

Groeten Jasper
        Hey bedankt voor je snelle reactie, die "Normale" Sub 15 staat bij mij nu ook bovenaan, ik heb ook gedacht aan Mackie, maar daar betaal je weer een stuk meer voor, en schijnt niet veel beter te zijn als de Dbtjes.

Comment

• RickU09
          • May 2009
          • 28

Originally posted by RayM
          Dat klopt niet altijd. Er zijn actieve luidsprekers die niet echt geschikt zijn voor het 'on the road' werk.

Ook dat klopt niet, het is natuurlijk een kwestie van smaak maar nog meer van de gebruikte materialen/configuratie. Ik hoor ook wel eens 15" subs die niet 'strak' klinken.
          Ik weet dat 15" luidsprekers ook slecht kunnen klinken, ik heb een "budget setje" voor examenfeesten enzovoorts daar gebruik ik Dap 15" en dat klinkt voor geen meter maar het enige wat voor zulk soort feestjes belangrijk is, is dat het hard gaat en niet te duur mag zijn.

En met hufterproof bedoel ik vooral het beveiligd zijn tegen overbelasting, opbouwen doe ik meestal zelf.

Comment

• Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

Als ik moest kiezen tussen dB en mackie, ging ik direct voor de dB's.
            Limiters van de basjes zijn héél goed. Daar ben ik zeer over te spreken en is iets waar ik bij aankoop rekening mee gehouden heb, aangezien ik net als jou mijn set regelmatig verhuur.

Groeten Jasper
            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• RayM
              • Jan 2006
              • 742

En met hufterproof bedoel ik vooral het beveiligd zijn tegen overbelasting, opbouwen doe ik meestal zelf.
              En juist de goedkopere luidsprekers zijn niet zo goed beveiligd.
              Heerlijk die stilte

Comment

• RickU09
                • May 2009
                • 28

Originally posted by RayM
                En juist de goedkopere luidsprekers zijn niet zo goed beveiligd.
                Bedoel je dB als goedkoop merk??
                American Audio is mijn laatste keuze, en Mackie is over-priced vind ik.

(Niet dat Bose dat niet is)

Comment

• RickU09
                  • May 2009
                  • 28

Ik heb nog een 2000 Watt versterker liggen.

Nu was de vraag of iemand ervaring heeft met Fame MT-218B 's.

Bij voorbaat dank!

Comment

• goldsound
                    • Jan 2003
                    • 429

Wat ik weet over Fame is dat het merk voor het geld best wel aardige producten maakt, zijn gewoon oem van bekende merken, veel grote duitse webshops hebben zoiets in hun assortiment (the box, cvx audio, fame enz)

Ik zou ten alle tijden eerst eens gaan luisteren voordat je een aanschaf doet.

Wat ik alleen niet snap is dat je eerst aangeeft geen 18 inch te willen en dan vraagt of iemand ervaring heeft met een dubbel 18 kast.
                    Last edited by moderator; 29-07-09, 18:52.
                    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• RickU09
                      • May 2009
                      • 28

Originally posted by goldsound
                      Wat ik weet over Fame is dat het merk voor het geld best wel aardige producten maakt, zijn gewoon oem van bekende merken, veel grote duitse webshops hebben zoiets in hun assortiment (the box, cvx audio, fame enz)

Ik zou ten alle tijden eerst eens gaan luisteren voordat je een aanschaf doet.

Wat ik alleen niet snap is dat je eerst aangeeft geen 18 inch te willen en dan vraagt of iemand ervaring heeft met een dubbel 18 kast.
                      Tjeh ik dacht, geef eens een 18" dubbel kast de kans.
                      Het probleem is denk ik dat de 4 Bose 802's het niet trekken, althans niet full range.

Maar verder heb ik nog een ander vraagje waar ik even een nieuw topic over maak. Mbt nieuwe actieve toppen.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Tjeh ik dacht, geef eens een 18" dubbel kast de kans.
                        Het probleem is denk ik dat de 4 Bose 802's het niet trekken, althans niet full range.
                        Als je subs onder je 802's legt dan moet je ze niet full range gebruiken....
                        Maar ook als mid/hoog denk ik dat ze het niet trekken om een goeie dubbel 18" bij te houden.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rieske
                          • Aug 2002
                          • 544

1x dB Technologies SUB 15 D 800W (Ik weet nou niet of deze echt beter zijn als de gewone 15's)
                          De SUB15 D is de opvolger van de SUB15 met als verschil dat er nu een Digipro versterker module is ingebouwd (vandaar de "D" met meer vermogen en minder gewicht. En als extra plus; een betere limiter en dat is toch wat je zoekt ?
                          Life is what you make it

Comment

• RickU09
                            • May 2009
                            • 28

Originally posted by Rieske
                            De SUB15 D is de opvolger van de SUB15 met als verschil dat er nu een Digipro versterker module is ingebouwd (vandaar de "D" met meer vermogen en minder gewicht. En als extra plus; een betere limiter en dat is toch wat je zoekt ?
                            Het ding is dat die een stuk duurder zijn en daar niet zo veel geld voor heb.
                            Dan zou ik er dus maar 1tje kunnen kopen. En voor +-1300,- heb je 2 "oude" sub 15's

Comment

Working...