Xilica

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xvisionbelgium
    • Sep 2008
    • 50

En wat denken jullie van dit ?

Carvin.com :: XD88

Comment

• ESPL
      • Jan 2010
      • 26

Xylica

Xylica doet naar mijn mening niet onder aan de XTA. Vind het véél en véél beter dan de DBX. Vind de Xylica opener klinken dan de XTA. Zijn beide wel gewaagd aan elkaar, toch heb je met de Xylica meer mogelijkheden, afhankelijk van het model natuurlijk en de prijs die spreekt voor zich zelf. Denk dat de XTA en de Xylica samen mee kunnen in de pro audio. Beide hebben ze voor- en nadelen.

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

Originally posted by ESPL
        Xylica doet naar mijn mening niet onder aan de XTA. Vind het véél en véél beter dan de DBX. Vind de Xylica opener klinken dan de XTA. Zijn beide wel gewaagd aan elkaar, toch heb je met de Xylica meer mogelijkheden, afhankelijk van het model natuurlijk en de prijs die spreekt voor zich zelf. Denk dat de XTA en de Xylica samen mee kunnen in de pro audio. Beide hebben ze voor- en nadelen.
        Als dat echt zo is dan is de Xilica wel flink meer waard voor zijn geld want ze kosten 1/3 van de XTA.
        Zou ze toch wel eens naast elkaar willen horen

Comment

• S500D
          • Feb 2003
          • 215

Even een kick.

Ik ben nu een paar weken aan het inlezen en specs te vergelijken en kom toch uit op de XP 8080

maar toch even een gedachtengang plaatsen en zou het fijn vinden om ook een mening van jullie te horen.

Reden 1: ik wil van mijn processorkaarten in mijn Master 3k6en af omdat ik een MD4 systeem eens heel mooi en open heb horen klinken en daar hing ook een digitale processor achter (merk weet ik niet meer).

Reden 2: deze processor heeft 8 ingangen en 8 uitgangen.
          Ik wil dan ook 4 groepen monitor d.m.v. deze processor gaan aansturen en de monitoren in de basis gewoon goed te laten klinken zonder daar eq's voor te hoeven inbouwen in mijn fx rack.

Kan dit met deze processor? Kan ik een 2weg systeem plus 4 monitoren aansturen?

1x de XP8080 is goedkoper dan bijv XP2040 en een berg eq's.

Ik hoor graag jullie meningen tegemoet maar ook advies over een soortgelijke processor van rond de €1000,-

Gr ROn
          Last edited by S500D; 27-02-11, 21:53. Reason: Verkeerd gerekend
          U draait, Wij vragen.

Comment

• rdreiers
            • Nov 2009
            • 407

Dag Ron

Dat wat je wilt is geen enkel probleem.

Je kunt iedere willekeurige ingang naar iedere willekeurige uitgang sturen.

Er zit een matrix mixer in en op ieder ingang een 31 bands eq.

Als je van de website x-console doet downloaden dan kun je het zien en proberen.

Voor zit geld zul je weinig anders vinden.

De mijne heb ik diverse preset's voor 2-3-4 weg system en zelfs als 8 in 8 uit voor acht monitor groepen, dit voor als ik weer eens op een festival kom waar de monitor eq's vergeten zijn.

We hebben hem zelf klankmatig met een driverack 260 / 480 en een dsc260 van jbl vergeleken en de xilica wint met de klank.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Wat jij met de 8080 wilt is dit apparaat dus precies voor gemaakt.
              Enige nadeel is dat er dus geen XLR's aan de achterzijde zitten maar schroefterminals vanwege gebrek aan ruimte.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RayM
                • Jan 2006
                • 742

Originally posted by MusicXtra
                Enige nadeel is dat er dus geen XLR's aan de achterzijde zitten maar schroefterminals vanwege gebrek aan ruimte.
                En dat is met een 19 " aansluitplaat ook verholpen.
                Heerlijk die stilte

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by RayM
                  En dat is met een 19 " aansluitplaat ook verholpen.
                  Nee, dan zitten er nog steeds schroefterminals aan de achterzijde.
                  Beste oplossing is gewoon 8 male en 8 female XLR's via korte kabels aan de 8080 te maken, dan kun je heel makkelijk patchen.

Comment

• RayM
                    • Jan 2006
                    • 742

Nee, dan zitten er nog steeds schroefterminals aan de achterzijde.
                    Beste oplossing is gewoon 8 male en 8 female XLR's via korte kabels aan de 8080 te maken, dan kun je heel makkelijk patchen.
                    Dat bedoelde ik dus.
                    Heerlijk die stilte

Comment

• BJD
                      • Oct 2007
                      • 771

Ook dán zitten er nog schroefterminals achterop de 8080

Comment

• S500D
                        • Feb 2003
                        • 215

Nou dan neem ik die schroef terminal maar voor lief
                        Ik heb ook in het hoofd om een patchpanel te maken met 8 ingangen en dan direct linken naar uitgang, dus een y splitsing in de panel en natuurlijk de uitgangen van de processor.
                        En omdat ik geen geldboom heb komt de processor in een aparte case zodat ik hem op meerdere ampracken kan gebruiken.

Maar bedank voor de info en het meedenken. Ik ben overgehaald en ga de xilica xp8080 binnenkort maar bestellen.

Gr R.Wolda
                        U draait, Wij vragen.

Comment

• zjeten
                          • Mar 2003
                          • 331

Hoi,
                          @ Musicxtra,
                          Morgen of overmorgen komt de nieuwe apex48 binnen.
                          Ik laat je weten hoe hij werkt.
                          Zal op jbl vrx set worden gezet met een nieuwe lab fp10 000.
                          Heb een a/b test gehoord tov xta en de apex was een stuk opener.
                          De (weinige) commentaren die je hoort zijn wel lovend.
                          Is in belgie gebruikt bij musical oliver en bij milk inc on stage (sportpaleis antwerpen)
                          Hij is nog maar uitgebracht dus is nog wat wachten op meerdere reacties.
                          De in en uits kun je analoog of digitaal gebruiken en werkt op 24 bit/196khz. De aankoop was niet goedkoop maar ik heb willen investeren in de toekomst. @ xvision ,Voor 8 in en 8 uit is de apex wel niet geschikt.
                          Groeten,
                          Jeffrey

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by zjeten
                            Hoi,
                            @ Musicxtra,
                            Morgen of overmorgen komt de nieuwe apex48 binnen.
                            Dan heb je een top apparaat gekocht, op dit moment volgens mij de enige processor op 196 khz.
                            Ben heel benieuwd.

Comment

• zjeten
                              • Mar 2003
                              • 331

Hoi,
                              Ik denk dat de Itech HD ook op 196khz zijn werk doet.
                              We gaan zien, Ik was blij dat je zij dat de compressors goed werkten.
                              Kun je op zo'n set een dj laten draaien zonder te vrezen?
                              Er zitten namelijk 4 beveiligingen op.
                              1 ingangscompressor,2 output compressors en 1 op de lab gruppen.
                              Wat denk je?
                              Groeten,
                              Jeffrey

Comment

• djspeakertje
                                • Oct 2008
                                • 1912

Dan heb je een top apparaat gekocht, op dit moment volgens mij de enige processor op 196 khz.
                                Ben heel benieuwd.

Dan heb je inderdaad een bijzonder apparaat gekocht

44.1khz
                                48khz
                                96khz
                                192khz

Om de meest voorkomende maar even te noemen. (rond de 88khz zit er nog een, en zo zijn er nog een paar "tussenmaatjes")

Daan
                                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...