Xilica

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Ja uiteraard. Dat klopt, processors en laptop hebben netjes opeenvolgende ip adressen, en zelfde subnet. Heb al geprobeerd met firewall uit. verschillende switches geprobeerd.

Nee dat blijft voor mij echt een raadsel.
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Lawaaiige Buur
      • Jan 2006
      • 45

Ik heb laatst een dlp4080 en een dcp3060 samen op een computer aangesloten, welliswaar met ieder een eigen usb-com kabel (op de dlp/dcp versies zitten ook geen utp in/uitgangen) en dat werkte perfect..

Ik ben ook nog steeds zeer tevreden over mn dlp4080, ik zou alleen het verschil met de xp-serie wel eens willen horen, ivm uitgebreidere functies van het apparaat.

Ik werk ook regelmatig met de xta-224 en die haalt t (los van het aantal uitgangen) bij lange na niet met de xilica, o.a. heeft de xta geen attack en release op de limiter en is het menu veel onoverzichtelijker..
      http://www.licht-geluid.nl/forum

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

Originally posted by Lawaaiige Buur
        Ik heb laatst een dlp4080 en een dcp3060 samen op een computer aangesloten, welliswaar met ieder een eigen usb-com kabel (op de dlp/dcp versies zitten ook geen utp in/uitgangen) en dat werkte perfect..

Ik ben ook nog steeds zeer tevreden over mn dlp4080, ik zou alleen het verschil met de xp-serie wel eens willen horen, ivm uitgebreidere functies van het apparaat.

Ik werk ook regelmatig met de xta-224 en die haalt t (los van het aantal uitgangen) bij lange na niet met de xilica, o.a. heeft de xta geen attack en release op de limiter en is het menu veel onoverzichtelijker..
        Mooi dat de xilica meer kan maar hoe is de klank tov van de XTA ?
        En XTA is toch bijna 3 x zo duur als de xilica, waar vind ik dat terug

Wij hadden 3 driveracks in de racks en die zijn nu allemaal vervangen door XTA en de sets klinken echt een stuk beter en hebben ook iets meer druk.

Comment

• Michel van de Beek
          • Oct 2000
          • 283

Originally posted by Lawaaiige Buur
          knip ...
          Xilica is voor het geld echt heel mooi spul. Klankmatig haalt ie het echter niet bij XTA.

En ... XTA heeft wel degelijk attack en release op de limiter. Je moet natuurlijk wel even de auto-constants uitzetten ;-)
          Groeten,
          Michel

Comment

• S_G
            • Jul 2006
            • 31

Goedemiddag,

Voor een verhuurbedrijf uit de buurt werk ik vaak met de xilica XP4080, ook met meerdere in 1 draadloos netwerk, icm met een HP Tablet pc. Mijn ervaringen zijn uiterst positief. Idd eerst ook even geknutseld om ze beide in het netwerk en in de software aan de gang te krijgen, maar na een telefoontje naar de helpdesk snel aan de gang! Ook een groot voordeel is dat wij een paar dingen hebben aangegeven wat wij graag aangepast zouden zien in de software, o.a. een paar tablet aanpassingen en een groter typveld voor de in/outputs, en een maandje later kregen we de aangepaste software toegestuurd, erg ok! Ook copy/paste werkt erg goed.

Qua klank haalt hij het idd niet bij Lake, maar heb hem icm met een driverack gebruikt, vond de xilica toch beter

Mvg, Siebren Greidanus

Comment

• qvt
              • Oct 2009
              • 721

Ik zit dus al een poos met de keuze in mn hoofd.. Of een Xilica XD4080, of een XTA DP-448..

De xta heb ik alleen maar goede ervaringen mee en heb ook nog nooit gehoord dat deze uitvallen of vreemddoen, toch wel belangrijk als er voor duizenden euro's aan speakers aanhangen

De xilica hoor ik ook alleen maar goede dingen over maar ik kan het bijna niet geloven gezien de prijs hiervan minder als 40% van de XTA is, ook al heeft de Xilica meer functies.

Adamson heeft als basis ook Xilica, maar weet iemand hier of ze er zelf aan gesleuteld hebben of dat het enkel een cosmetische verandering is geweest?
              There is no substitute for imagination

Comment

• daviddewaard
                • Mar 2008
                • 627

ik zit te denken om voor een vaste installatie in een concertzaal de driverack PA te vervangen voor ee Xilica XP4080 zodat ik 2 xtra inputs heb voor de DJ dat je niet hoeft om te prikken na bands.

ik wil hem tevens gebruiken als limiter met een preset voor 1:00 snáchts en na 1:00 s'nachts i.v.m vergunning.

weet iemand of op het moment van het wisselen van preset de audio wegvalt?
                dit is bij een driverack wel het geval en duurt 10 seconden dus da is erg irritant als er een DJ staat te draaien
                A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by daviddewaard
                  ik zit te denken om voor een vaste installatie in een concertzaal de driverack PA te vervangen voor ee Xilica XP4080 zodat ik 2 xtra inputs heb voor de DJ dat je niet hoeft om te prikken na bands.

ik wil hem tevens gebruiken als limiter met een preset voor 1:00 snáchts en na 1:00 s'nachts i.v.m vergunning.

weet iemand of op het moment van het wisselen van preset de audio wegvalt?
                  dit is bij een driverack wel het geval en duurt 10 seconden dus da is erg irritant als er een DJ staat te draaien
                  De audio blijft volgens mij gewoon doorgaan.
                  De limiters zijn echter als beveiliging en niet voor waar jij ze voor wilt gebruiken, het geluid gaat dan echt heel erg beroerd klinken.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• peterwagner
                    • Oct 2008
                    • 317

Originally posted by MusicXtra
                    De audio blijft volgens mij gewoon doorgaan.
                    De limiters zijn echter als beveiliging en niet voor waar jij ze voor wilt gebruiken, het geluid gaat dan echt heel erg beroerd klinken.
                    Precies, maar je kan in de preset voor na 01:00 toch ook gewoon het uitgangsvolume zachter zetten?

Comment

• DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

Originally posted by peterwagner
                      Precies, maar je kan in de preset voor na 01:00 toch ook gewoon het uitgangsvolume zachter zetten?
                      En wat doet de dj dan, die zet het gewoon harder op de mengtafel.
                      Of het moet een heel beschaafde dj zijn...

Comment

• TLAproductions
                        • Jan 2006
                        • 98

is er een groot verschil in geluidskwaliteit tussen de XP en XD reeks ?

Comment

• daviddewaard
                          • Mar 2008
                          • 627

limiter is vooral op het sub en op de input heb ik in de huidigsituatie met de driverack een compressor na 01:00
                          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• peterwagner
                            • Oct 2008
                            • 317

Originally posted by DJ Antoon
                            En wat doet de dj dan, die zet het gewoon harder op de mengtafel.
                            Of het moet een heel beschaafde dj zijn...
                            Bij het instellen van de Xilica zet je de DJ-mixer op standje oorlog en regelt dan het volume van de preset in.

Comment

• DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

DJ-mixer op standje oorlog.
                              Tja, misschien maakt het voor dat soort toepassingen ook niets uit, standje oorlog is dus al erg veel vervorming uit de mixer... Of zijn de gainpots verwijderd?
                              Ik hoor overal mensen klagen over bijvoorbeeld de pioneer mixers, dat die zo vervormen, terwijl daar met de ingebouwde DSP's best leuke oplossingen voor zijn...

Comment

• peterwagner
                                • Oct 2008
                                • 317

Originally posted by DJ Antoon
                                Tja, misschien maakt het voor dat soort toepassingen ook niets uit, standje oorlog is dus al erg veel vervorming uit de mixer... Of zijn de gainpots verwijderd?
                                Ik hoor overal mensen klagen over bijvoorbeeld de pioneer mixers, dat die zo vervormen, terwijl daar met de ingebouwde DSP's best leuke oplossingen voor zijn...
                                99% van de DJ's laten hun DJ-mixer flink clippen, het maakt daarbij niet uit of je het hard of zacht heb staan in de zaal. Daarom doe ik het altijd op de manier die ik in mn vorige post aangaf.
                                En wat je zegt over die DSP's, daar heb je helemaal gelijk in. Ze zouden er toch iets tegen kunnen doen.

Comment

Working...