In-Ears voor Dummer & Bassist

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xvisionbelgium
    • Sep 2008
    • 50

In-Ears voor Dummer & Bassist

Zijn er hier drummers & bassisten op het forum die met In-Ears spelen ?

Welke In-Ears gebruiken jullie ?
    Welke vinden jullie "de beste" ?
    Welke zijn "acceptabel" en budgetvriendelijk ?

kwestie van een paar alternatieven te kunnen uitproberen....

Groeten
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Ben zelf geen drummer maar doe wel voor heel veel bands geluid; waarvan het meerendeel In-Ear of met hoofdtelefoon (voor de drummers dan) is.

Zoals je pas hebt kunnen lezen in het In-Ear topic (Variphone vs. Ultimate Ears) http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...mate-ears.html zijn de laatstgenoemde de professioneel meest gebruikte merken. Drummers met In ear die ik ken spelen met UE5/7 of 10/11. Of de Variphone ES2/3. Daarnaast ken ik een aantal drummers die met een HD25(SP) spelen. Dan zijn er ook nog een aantal die de standaard Sennheiser IE4 gebruiken (maar hier ook weer snel van terugkomen)...
    d&b Audiotechnik

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

Acceptabel en bugetvriendelijke in-ears oplossing?

Wat is budget vriendelijk vraag ik me dan af, als je een paar duizend euro uitgeef aan instrumenten, buizen versterkers, snares die duurder zijn dan de rest van het drumstel, custom made basgitaren... dan wil je die dure instrumenten toch ook kunnen horen of niet?

600/700 euro uitgeven voor een setje gegoten in-ears vind ik dan zeker de moeite waard. Voor het gieten van in-ears zijn diverse firma's in NL. Universele in-ears is zijn een stuk goedkoper en ook in twee- of drie-weg uitvoeringen te krijgen maar laten altijd nog veel geluid door en gegoten in-ears geven door de goede pastvorm het laag/midlaag wat duidelijker weer.

Wat ik vaak doe is daarnaast iig de kick en de bas spliten op de monitortafel zodat ik de bassist en de drummer net effe wat meer laag kan mee geven (waar de andere muzikanten vaak alleen maar last van hebben). Dit werkt eigenlijk altijd prima. Ik ken ook een drummer die speciaal voor zijn eigen in-ears de kick heeft getriggerd.
      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• xvisionbelgium
        • Sep 2008
        • 50

Spijtig genoeg denken niet alle muzikanten zo....
        Ik probeer ze al maanden te overtuigen om in-ears op maat te laten maken, maar ze vinden de kosten te veel. :-)

Dus wat is budgetvriendelijk... laten we zeggen 200-400 euro ?

Originally posted by cobi
        Acceptabel en bugetvriendelijke in-ears oplossing?

Wat is budget vriendelijk vraag ik me dan af, als je een paar duizend euro uitgeef aan instrumenten, buizen versterkers, snares die duurder zijn dan de rest van het drumstel, custom made basgitaren... dan wil je die dure instrumenten toch ook kunnen horen of niet?

600/700 euro uitgeven voor een setje gegoten in-ears vind ik dan zeker de moeite waard. Voor het gieten van in-ears zijn diverse firma's in NL. Universele in-ears is zijn een stuk goedkoper en ook in twee- of drie-weg uitvoeringen te krijgen maar laten altijd nog veel geluid door en gegoten in-ears geven door de goede pastvorm het laag/midlaag wat duidelijker weer.

Wat ik vaak doe is daarnaast iig de kick en de bas spliten op de monitortafel zodat ik de bassist en de drummer net effe wat meer laag kan mee geven (waar de andere muzikanten vaak alleen maar last van hebben). Dit werkt eigenlijk altijd prima. Ik ken ook een drummer die speciaal voor zijn eigen in-ears de kick heeft getriggerd.

Comment

• shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

UE4 van Ultimate Ears is de instapper voor de gegoten oortjes, en kosten rond de 500 incl btw

werken de bassist en/of drummer met een draad of zijn ze draadloos (voor de in ears)
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• MusiQmaN
            • Sep 2006
            • 328

Originally posted by shure-fan
            UE4 van Ultimate Ears is de instapper voor de gegoten oortjes, en kosten rond de 500 incl btw

werken de bassist en/of drummer met een draad of zijn ze draadloos (voor de in ears)
            Waar zie jij die prijzen dan?

Ik vind alleen de u5 voor rond de 800 Ultimate UE-5 PRO oortjes: G&L Showequipment webshop voor prof. audio en licht

Dan begint de ue4 toch zeker niet bij 500 inc?

Ik ben via via in contact geraakt met Jochen van Voicetronic. Die is bezig een site op te zetten waar hij Voicetronic Pro's gaat verkopen (nu al via mail) Daar kost een setje custom inear's met dual drivers (met ambient) rond de 400-450 euro inc. Mag je nog een kleur, lengte/kleur van kabel en inprint uitkiezen.

Daar ga ik ze laten maken als ik de mijne laat vervangen denk ik.

Nadeel is wel dat hij niet om de hoek zit en je bij bijv. een Schoonenberg moulds moet laten maken en opsturen, dus het duurt langer en ook de correspondentie is iets langzamer (maar erg fijn, zo heb ik tijdens de orienterende fase al mogen meemaken)
            Last edited by MusiQmaN; 13-07-09, 20:19.
            Drummer en techniek freak.

Comment

• shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

@ musiqman:

jegens mijn aangemaakte topic (Ultimate ears vs Variphone) heb ik een prijslijst aangevraagd bij audique, de UE4's zijn nieuwe in ears met inprincipe dezelfde technnologie als de UE5's maar tegen een goedkopere prijs (rond 500 incl)

Comment

• xvisionbelgium
                • Sep 2008
                • 50

Wired, met BP's van Fisher Amps

Originally posted by shure-fan

Comment

• MusiQmaN
                  • Sep 2006
                  • 328

Ziet er good uit. Alleen jammer dat je voor dat geld geen eigen kleur of kleur van de faceplate kan kiezen.

UE4 PRO - Custom monitor voor beginnende bandjes,
                  Cover-Bandjes en audiofielen

Het is er dan toch van gekomen. Ultimate Ears heeft ook voor artiesten die voor het eerst
                  kennismaken met inears en daar niet zo veel geld voor uit willen geven, een 'compacte
                  custom made' monitor gemaakt.

Ten opzichte van zijn grote broer - UE5 Pro - kent ie de
                  volgende vergelijkbare eigenschappen:

Professionele Sound Signature - UE houd
                  vast*aan zijn oorspronkelijke gedachte,
                  het leveren*** van de best mogelijke sound
                  aan artiesten en*sound-engineers.
                  Dual Armature speakers
                  Gepatenteerde dual-bore kanalen, custom
                  tubes/filters en electronische tuning
                  (crossover)
                  Ontwikkeld en getest door soundengineers
                  100% handgemaakt

*De grote verschillen met de UE5 Pro zijn:

Minder headroom/output, ongeveer -6 dB / Het
                  heeft een iets smallere woofer/bass speaker. De
                  UE5 Pro kent een wat rijker gedefinieerd geluid
                  in het laag
                  De UE4 Pro is een 'precies' oortje.
                  Scherp, gebalanceerd, crisp en clear gescheiden
                  mid/laag/hoog.
                  Perfect voor een eerste low-budget kennisma-
                  king met in-ears.
                  Makkelijker te EQ'en dan een UE5 Pro.
                  Robuuste kabel met 'home running' technologie
                  Alleen verkrijgbaar in transparante kleur met
                  "UE-logo" op buitenkant.
                  Last edited by MusiQmaN; 13-07-09, 22:20.
                  Drummer en techniek freak.

Comment

• shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

@ xvisionbelgium:

tsja, in dat geval ga ik mee met het bovenstaand verhaal over de kosten van instrumenten maar niet willen investeren in goede monitoring,

heb zelf ook wel een paar mensen destijds op in ear gekregen (de overgang dus van floors naar ears) hadden wel g2 setjes aangeschaft maar gegoten oortjes werden wel erg duur..... tsja... je doet er weinig aan

Comment

• cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

Originally posted by xvisionbelgium
                      Spijtig genoeg denken niet alle muzikanten zo....
                      Ik probeer ze al maanden te overtuigen om in-ears op maat te laten maken, maar ze vinden de kosten te veel. :-)

Dus wat is budgetvriendelijk... laten we zeggen 200-400 euro ?
                      Spijtig genoeg denken niet alle muzikanten zo? Kwaliteit kost nou eenmaal geld, en als iemand de investering er niet voor over heeft, ja, dan moet je wat mij betreft ook niet zeuren als je monitor geluid niet naar je zin is. Het blijft toch een beetje het 'ketting en de zwakste schakel verhaal'.

Die ua4 tjes van ultimate klinken wel interessant. iig altijd beter dan universele dopjes. Ik zelf heb ua5 oortjes en die bevallen prima, ze klinken niet super hifi maar wel zoals een monitor hoort te klinken, duidelijk en direct.

Ik weet dat je bij de concurent (Eric Kempka) van audique het een en ander kan uitproberen in een oefenruimte/studio. Misschien is dat iets, hij is ook een ervaren technicus dus hij kan ook de geluidsman van de band eventueel nog tips geven over de in-ear mixjes.
                      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

Working...