versterken sopraansax

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PeterBerg
    • Nov 2008
    • 3

versterken sopraansax

Wie heeft er ervaring met het versterken van sopraansax? Heb een tenorsax en gebruik daarvoor een clipmic. op de beker. Dit is voor sopraan echt geen gehoor omdat je dan niet het kleppengeluid meeneemt. Ik zit te denken aan een condensatormicrofoon (1 of 2?) Dan heb ik er wel een nodig die niet het hele stagegeluid oppikt. Ik speel in een 5 mansband en we spelen kinderliedjes en nederlandstalige covers. Geen heavy stuff. Heb ook wel eens een saxofonist met een grootmembraan zien spelen....
    Wie heeft er zelf ervaring mee en helpt me op weg.
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by PeterBerg
    Wie heeft er ervaring met het versterken van sopraansax? Heb een tenorsax en gebruik daarvoor een clipmic. op de beker. Dit is voor sopraan echt geen gehoor omdat je dan niet het kleppengeluid meeneemt. Ik zit te denken aan een condensatormicrofoon (1 of 2?) Dan heb ik er wel een nodig die niet het hele stagegeluid oppikt. Ik speel in een 5 mansband en we spelen kinderliedjes en nederlandstalige covers. Geen heavy stuff. Heb ook wel eens een saxofonist met een grootmembraan zien spelen....
    Wie heeft er zelf ervaring mee en helpt me op weg.
    Is het een rechte sopraansax of een met een bocht en beker op het einde ? Op zich kan het wel hoor met een Beta98 clip. Ben je erg dynamisch op het podium of heb je een vaste plaats? Grootmembraam kan prima maar een condensatorpijpje ook. Het hangt allemaal van de omstandigheden af...
    d&b Audiotechnik

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Een veel gebruikte manier om een sopraan te versterken is met 2 mics. Een bij de beker en een voor de kleppen. Als je wilt bewegen, kun je clipjes gebruiken, anders gewoon statiefjes met mics. Zowel dynamisch als condenstor kunnen prima resultaten geven.

succes ermee !!
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

dpa boven en onder.

succes gegarandeerd.

anders in de SD catalogus kijken. Hollands glorie. En erg kan.
        lekker belangrijk!

Comment

• peterwagner
          • Oct 2008
          • 317

Ik heb hier wel goede ervaringen mee......

Ben je in een keer klaar.

Comment

• daviddewaard
            • Mar 2008
            • 627

Originally posted by peterwagner
            Ik heb hier wel goede ervaringen mee......

Ben je in een keer klaar.
            heb geen ervaring met deze mic maar denk ook dat deze micro goed geschik is voor sopraan sax aagezien de mic een figuur 8 karakterstiek heeft als je hem op ee afstadje va de kelk aan de bovenkant plaatst pakt ie zowel het geluid van de kelk als van de kleppen op.
            zet zelf bij een sopraan sax meestal een Shure B57 of en sennheiser 609 op een afstandje klikt prima, maar dit heeft dus als naadeel dat de gene die op de saxofoon speelt niet kan lopen.
            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by showband
              dpa boven en onder.

succes gegarandeerd.

anders in de SD catalogus kijken. Hollands glorie. En erg kan.
              is zeer moeilijk te krijgen. Wij hadden 5 sax microfoontjes gekocht 6 jaar geleden. We wilden er bijbestellen vorig jaar. We hoorden dat SD niet meer te krijgen was.

Comment

Working...