A&H Ilive <> Soundcraft SI 1, 2 en 3

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lieven
    • Jun 2009
    • 26

Al eens theaterproductie gedaan met 64 inputs ? Dan kom je er toch niet met 48 ? Wat is daar nu moeilijk aan ? Ik heb zelf een T112 met IDR48 en dit is voor mij ook voldoende. De ilive serie is voor de grotere tours waar ze meer dan 48 inputs nodig hebben. Zo simpel. Daar zijn de budgeten ook groter dus de meerkost voor een ILIve is geen probleem. Bij de Ilive heb je ook een grotere surface : model 144 en 172 : 144 en 172 strips.

mvg

Lieven

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

De T112 heeft mogelijkheid tot 64 volwaardige kanalen. Je kunt dus perfect 2 stageblokken gebruiken.

Heb toch wel aan een 50 tal theaterproducties meegewerkt. Noch nooit meer dan 48 kanalen nodig gehad.

De 144 en meer serie is dan ook een totaal andere console die niet met de 112 serie te vergelijken is. je kunt geen appelen met peren vergelijken. We hebben het over de 112 VS T112
      Last edited by frederic; 14-07-09, 11:35.

Comment

• Cake Music NL
        • Sep 2008
        • 60

Nog 1 keer voor Frederic dan :

T serie is een spinoff van de grote iLive serie,
        -interne mixer is qua DSP en software identiek, in de T Serie rackken , als in de iDR64 rackken als in de iDR0 rackken, Ja je hebt gelijk qua paardenkrachten is elke iLive en T dus identiek.

Alleen in de hardware zijn er veel meer verschillen dan een paar preamps :

Het rack
        - T serie 32/16 of 48/24 , bij de iDR 64 zijn er 10 sloten en kun je naar wens in/out kaarten insteken, dus ook makkelijk 8 x 8 = 64 inputs, of b.v. 80 inputs en per scene schakelen welke je gebruikt etc.
        - fixed / modulair in/outputs
        - pre amp is anders maar niet beter/slechter of prijsbepalend, klank is nagenoeg identiek.
        - Processing is in de T serie fixed , in de iLive serie makkelijk te update, zit ook in een rackslot
        - PC processor en netwerkkaart identiek
        - Multicore RAB kaart is dubbel modulair in een iLive, en heeft standaard Ethersound ( per plug E 1000,- duurder, 1500,- ipv E 500,- )
        - standaard dubbele voedingen
        - 19" flightcase , bij T serie niet standaard

de tafel
        - stalen chassis tegen aluminium en kunststof
        - in/outputs via 4 identieke i/o kaarten met o/a mic/line preamps, AES, multi digital i/o etc tegen 12 gefixte in/output op jack en SPDIF
        - multicore en netwerk/processor kaart ook modulair en upgradebaar
        - dubbele voeding

systeem
        - standaard ACE in T serie en standaard Ethersound in iLive, i Live is dus direct compatibel met b.v. Camco, nexo en Auvitran en een aantal andere merken i/o doosjes

Natuurlijk Frederic, voldoet de 112/48 prima voor jou en in al jouw produkties. Maar voor tal van professionele bedrijven die meer opties, redundancy en langere levensduur willen hebben zal de iLive een betere optie zijn.

De 144 en 176 zijn trouwens weinig verschillend van de iLive 112 hoor ! Ze zijn 100% identiek aan de iLive 112, alleen zitten er 8 of 16 faders meer op.

En het leuke blijft dat je de mix van je T80, zo kunt openen op een iLive176 en omgedraaid.

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by frederic
          Ik snap nu nog altijd niet wat het voordeel is van zelf configureerbare modules voor theaterproducties? Wat heb je meer nodig dan 48 in 24 uit voor een theaterproductie??
          Heb toch wel aan een 50 tal theaterproducties meegewerkt. Noch nooit meer dan 48 kanalen nodig gehad.
          Ik doe ook theaterproducties en kan je vertellen dat ik met een compleet orkest bij een musical met gemak op 64 kanalen kom. Natuurlijk zijn er ook genoeg producties waarbij je niet over de 48 kanalen komt.

Punt is gewoon dat 48+ kanalen gewoon bestaansrecht heeft omdat er meer is in de wereld dan jouw producties.

Comment

• theo4ever
            • Mar 2003
            • 18

Een bijkomend verschil tussen de t112 en de 112 is de surface. Voor de t-serie zijn duidelijk verschillende materialen (en dan bedoel ik niet alleen de kleur) en faders gebruikt.

De t-serie is daar wat meer plastic-fantastic. Ben benieuwd hoe de mixer er over 3 jaar bij ligt na intensief gebruik.

Wat overigens niks af doet aan het feit dat het een prima mixer. Zeker voor dat geld!
            [FONT=Verdana]Je moet een gegeven kabel niet in de plug kijken[/FONT]

Comment

• jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

Vraagje voor de Ilive T gebruikers....:

Klopt het dat je met de encoders boven de faders bv de aux sends kunt regelen, terwijl je op je faders gewoon nog gebruiken voor je L-R mix?

Wat is de kwaliteit van de onboard effecten?

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Ondertussen al wat meer ervaringen?

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Vorige week hebben we een klus gedaan zonder de T112 controler erbij om een koor te versterken.
                  Alleen de laptop en de stagerack.

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

En?
                    ................
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Lieven
                      • Jun 2009
                      • 26

laptop ilive

Heb ook al enkele keren gewerkt met laptop(touchscreen) en rack. Dit werkt prima wanneer Je niet al te veel inputs hebt ( koor met wat solo micro's bvb)
                      Of je werkt altijd met eenzelfde groep. Zou dit niet aanraden om show met verschillende groepen te doen. Je werkt toch sneller op de surface. EQ instellen op laptop is toch minder handig. Er komt binnenkort een update van de versie nl 1.6 De editor is hierbij ook onder handen genomen. Grotere knoppen en resizeable screens op vraag van gebruikers om toch makelijker met de laptop te mixen

Comment

• lhuys
                        • Apr 2009
                        • 7

T112 v.s. Digico SD9

Is er iemand die mij kan vertellen waarom ik voor de A&H ILIVE t112 zou moeten kiezen of juist de Digico SD 9
                        Graag met name van gebruikers die het verschil in klank al LIVE hebben mogen ervaren.

Alvast bedankt voor de reacties.
                        Last edited by lhuys; 14-06-10, 20:22.

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

klankmatig zou je zelf de keuze moeten maken. Als je het verschil niet hoort, voor de A&H gaan, hoor je t wel, dan ga je voor de SD9.

Wil het best onderbouwen, maar komt uiteindelijk neer op luisteren.
                          Aan systemen kan je wennen, klank zal je zelf moeten maken.
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• lhuys
                            • Apr 2009
                            • 7

Bedankt voor de reactie, ik heb niet echt iets met merken maar zeker wel met goed geluid. Het word lastig om deze 2 (T112 en SD9) naast elkaar te zetten.
                            Ik zal er vrijwel altijd zelf op werken, het enigste wat mij meteen opviel v.w.b. de verschillen tussen deze 2 is toch dat de digico er een stuk ''professioneler" uitziet (degelijkheid dus ) en daarbij een stuk kleiner is.
                            Voor wat betreft bedieningssnelheid zijn ze waarschijnlijk aan elkaar gewaagd.
                            Dus nu de vraag, zit het prijsverschil in degelijkheid en prestaties of toch meer in het MERK

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Originally posted by lhuys
                              Bedankt voor de reactie, ik heb niet echt iets met merken maar zeker wel met goed geluid. Het word lastig om deze 2 (T112 en SD9) naast elkaar te zetten.
                              Ik zal er vrijwel altijd zelf op werken, het enigste wat mij meteen opviel v.w.b. de verschillen tussen deze 2 is toch dat de digico er een stuk ''professioneler" uitziet (degelijkheid dus ) en daarbij een stuk kleiner is.
                              Voor wat betreft bedieningssnelheid zijn ze waarschijnlijk aan elkaar gewaagd.
                              Dus nu de vraag, zit het prijsverschil in degelijkheid en prestaties of toch meer in het MERK
                              Ik wil het feest met de SD9 niet bederven maar,
                              De SD9 met 32 kanalen versie kost 27.000€ btw in Dat is meer dan 13.000€ meer dan de ilive T112 met 48 kanalen.
                              De 48 kanaals ilive T112 kost 14.000€ BTW in.
                              Last edited by frederic; 15-06-10, 22:53.

Comment

• Wim Siebelink
                                • Jul 2001
                                • 51

prijs SD9

Ik wil het feest met de SD9 niet bederven maar,
                                De SD9 met 32 kanalen versie kost 27.000€ btw in Dat is meer dan 13.000€ meer dan de ilive T112 met 48 kanalen.
                                De 48 kanaals ilive T112 kost 14.000€ BTW in.
                                ik zou nog een keer naar de prijs van een SD9 informeren, als ik jou was...

Comment

Working...