A&H Ilive <> Soundcraft SI 1, 2 en 3
Collapse
X
-
Dat is een leuke website frederic maar wel een Scandinavische. De prijzen liggen daar sinds jaar en dag al vele malen hoger dan hier. Dit is niet alleen met mengtafels zo kan ik je vertellen. Misschien moet je de tip van Wim toch maar eens uitvoeren maar dan bij leveranciers in de Benelux.Last edited by vasco; 16-06-10, 12:51.
Comment
-
Mixen is net als schilderen.
Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.Comment
-
40 Flexi channels (mono or stereo) – the equivalent of 80 channels of full DSP processing -It's time to play the music, It's time to light the lights ...Comment
-
Er komt heel binnenkort ( juli) een IDR64 rack beschikbaar. Is 64 inputs en 32 outputs. Met het procesboard dat idem is voor ieder rack (van IDR16 tem IDR64) kan je sowieso al 64 kanalen +8 stereo effect returns mixen. Versie 1.63 ondersteund ook dual rack. Aantal inputs wordt dan 128 !!
LievenComment
-
Ik denk dat de A&H T112 momenteel (voor de kleine PA zelfstandige) de beste koop is. je moet rekenen dat we het hebben over €14-15K. Al de rest boven de 20k zal voor die doelgroep al wat duur uitvallen denk ik.
Ik heb daar Nu al een paar keer mogen mee werken, en gehuurd en vind het een fantastisch ding (ook het geluid vind ik goed)Comment
-
-
IliveT
Hoe je het nu draait of keert de ilive is voor zijn prijs de beste keuze naar flexibiliteit en input/outputs toe. Ik spreek niet over de persoonlijke voorkeur qua bediening en klank. beide toestellen stellen daar niet in teleur.
bij de SD9 is alles fix: 40 channels ( mono/stereo) 8DCA, 4FX engines.
bij de ilive 32 bussen vrij te verdelen over aux,groep,matrix,FX (max8FX)
en vast 16DCA. Wil je vandaag de ilive gebruiken voor foh met 8FX en 12 matrix(mono/stereo) en enkele aux(mono/stereo). En morgen als monitortafel met 4FX en 14 stereo sends dan kan je dit.Je kan alles combineren zolang je binnen de 32 bussen blijft. Met de SD9 heb je die flexibiliteit niet.Ik vind de SD9 een fantastisch toestel maar wat ROI betreft wint de Ilive
LievenComment
-
Heb prijzen binnen en het verschil tussen een T112 en SD9 is NIET erg groot
Weet wel dat de keuze er niet makkelijker door word.
Vaste set word TWaudio dus kan er wel veel uithalen.
Dure hobby
ga maar eens de proef op de som nemen en ze naast elkaar uitproberen, misschien maakt dat de keuze makkelijker.Comment
-
Beste Lieven,
Je vertelt hier een verhaal wat totaal niet klopt, beter je huiswerk doen. De bussen van een SD9 zijn ook vrij verdeelbaar. er zijn 16 mono en/of stereo bussen vrij verdeelbaar, dus bv 16 stereo auxen of groepen, of bv. 8 mono en 8 stereo etc. etc. daarnaast zijn er altijd 8 matrixen en altijd een LCR bus, ook te gebruiken als stereo bus.
Dat maakt in totaal 32 bussen ( als 16 stereo in gebruik ) voor auzen en groepen, en daarbovenop 8 matrixbussen en 3 masterbussen = 43 bussen. ( een iLive heeft er 32 ! in totaal )
Bij de Allen & Heath die jij zo ophemelt heb je MAAR 32 bussen, die verdeelt moeten worden over groepen, auxen, MAAR OOK je matrixen, masterbussen en je solobussen met processing gaan hier af.
Qua input DSP lijnen zijn de mixers identiek, alleen de keuze hoe deze DSP gebruikt wordt is anders. DiGiCo heeft in de SD9 gekozen voor 40 kanalen die je als dual mono of stereo kan gebruiken, en Allen & Heath koos voor 64 monostrips met 8 stereo return kanaaltjes voor effecten.
Ik vind de Ilive een prachtige mixer, de SD9 ook. Maak je vergelijk wel op een eerlijke manier. Het valt me op dat fanatieke "produktspecialiste"cq eigenaars van produkten de waarheid nog al eens willen verdraaien om hun eigen aankoop te verdedigen.
Tot Louis : Je maakt inderdaad een verstandige keuze door de mixers gewoon naast elkaar ZELF eerlijk te vergelijken en er audio door heen te pompen, lees aub door de voorbeoordeelde meningen hier op het forum heen.Comment
-
Beste Lieven,
Je vertelt hier een verhaal wat totaal niet klopt, beter je huiswerk doen. De bussen van een SD9 zijn ook vrij verdeelbaar. er zijn 16 mono en/of stereo bussen vrij verdeelbaar, dus bv 16 stereo auxen of groepen, of bv. 8 mono en 8 stereo etc. etc. daarnaast zijn er altijd 8 matrixen en altijd een LCR bus, ook te gebruiken als stereo bus.
Dat maakt in totaal 32 bussen ( als 16 stereo in gebruik ) voor auzen en groepen, en daarbovenop 8 matrixbussen en 3 masterbussen = 43 bussen. ( een iLive heeft er 32 ! in totaal )
Bij de Allen & Heath die jij zo ophemelt heb je MAAR 32 bussen, die verdeelt moeten worden over groepen, auxen, MAAR OOK je matrixen, masterbussen en je solobussen met processing gaan hier af.
Qua input DSP lijnen zijn de mixers identiek, alleen de keuze hoe deze DSP gebruikt wordt is anders. DiGiCo heeft in de SD9 gekozen voor 40 kanalen die je als dual mono of stereo kan gebruiken, en Allen & Heath koos voor 64 monostrips met 8 stereo return kanaaltjes voor effecten.
Ik vind de Ilive een prachtige mixer, de SD9 ook. Maak je vergelijk wel op een eerlijke manier. Het valt me op dat fanatieke "produktspecialiste"cq eigenaars van produkten de waarheid nog al eens willen verdraaien om hun eigen aankoop te verdedigen.
Tot Louis : Je maakt inderdaad een verstandige keuze door de mixers gewoon naast elkaar ZELF eerlijk te vergelijken en er audio door heen te pompen, lees aub door de voorbeoordeelde meningen hier op het forum heen.
inderdaad Je hebt gelijk. ik had mijn huiswerk onvoldoende gemaakt. Blijft toch dat je 8FX ipv 4FX hebt. Al heeft de SD9 dan meer bussen Ik vind de ilive toch flexibeler. Klein voorbeeldje: Ik heb 5 stereo input-kanaaltjes nodig dan heb ik op de SD nog 35 mono over, op de ilive nog 54, en dan moeten er op de SD9 nog 4 stereo af voor de effectenreturns. dan heb je slechts 31 mono over of heb ik het verkeerd? 2e voorbeeld: ik kan 4 stereo aux kiezen met 16 mono; bij de SD kan dit niet. Ik vermoed dat de prijs voor gelijkaardige configuratie input/outputs( IDR 48in/24out) toch hoger is bij de SD9. Het is trouwens niet mijn bedoeling om iemand tot kopen aan te zetten, heb daar geen baat bijHet blijft een persoonlijke keuze.
LievenLast edited by Lieven; 18-06-10, 11:04.Comment
Comment