Demo Axdim Audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

Gisteravond de demo bijgewoond.
    Eerst een introductie hoe goed het systeem is. Zie website.
    Vervolgens passeerden enkele cd’s de revue die bij mij de wenkbrauwen al deden fronsen. En met mij enkele collega technici.
    De sound die uit de luidsprekers kwam kon mij helemaal niet bekoren. Het geluid was zo plat als een velletje aluminiumfolie, er zat geen definitie in.
    Raar was als je vanuit het midden een stap naar links of rechts zette je gelijk het laag kwijt was. Heel vreemd. De spreiding uit de topkasten was ook niet je van het. Ging je wat meer naar de zijkant was het net alsof je achter de luidsprekers stond.
    Een stap naar voren, naar achteren, naar links of rechts gaf gelijk een heel ander klankbeeld.
    Daarna gevraagd of ik een zelf meegebrachte cd mocht draaien, een nummer van Marcus Miller. Drums, bas, toetsen en gitaar. Heel basic en door mij een veel gebruikte referentie cd. Met veel dynamiek. Het klonk echt beroerd en dan druk ik me nog netjes uit. Uit proberen te leggen wat ik er niet goed aan vond maar dat lag niet aan de set maar aan de cd opname…..
    Ter vergelijk stond er een HK Actor setje (topje-sub). En die klonk vele malen beter…
    Vervolgens aan de ontwerper gevraagd wat er in de kasten zit en wat voor DSP er gebruikt word.
    Luidsprekers, een versterker maar geen DSP. Wat er wel gebeurde in de kast werd niet verteld behalve dat alle frequenties in tijd gelijk gezet worden om de harmonischen te onderdrukken. Kortom een heel vaag verhaal en discussie was niet mogelijk…..

Heel komisch was dat de directeur van het bedrijf vertelde dat feedback niet meer voorkomt met dit systeem. Vervolgens wordt er een dasspeld microfoon aangesloten met veel gepiep en gekraak als gevolg.

Natuurlijk had ik er weinig van verwacht maar het was in de buurt en je mag pas oordelen als je het zelf gehoord hebt.
    Heerlijk die stilte

Comment

• Mach Facilities
      • May 2009
      • 109

Originally posted by opkedoppke
      Ja ikzelf heb nl meegewerkt aan de ontwikkeling van de behuizing en bouw en ik moet zeggen,er is wel iets vreemd mee!
      En ja ook mijn Grote set van de drive in show heeft deze techniek erin zitten en heb ik zelfs met mental theo in gemonde staan draaien dus ja ik kan zeggen als je eens iets geks wilt meemaken moet je gaan luisteren mischien ben ik er ook Robert is de naam en diegene die graag eens wil luisteren mischien kan ik iets betekenen?
      Opkedoppke
      ehm, wanneer was dat, zal ik Theo eens vragen wat HIJ ervan vondt, kunnen we waarschijnlijk lachen.....

Chris.....(voorheen geluidstechnicus Charly Lownoise & Mental Theo)

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Originally posted by RayM
        Gisteravond de demo bijgewoond.
        Eerst een introductie hoe goed het systeem is. Zie website.
        Vervolgens passeerden enkele cd’s de revue die bij mij de wenkbrauwen al deden fronsen. En met mij enkele collega technici.
        De sound die uit de luidsprekers kwam kon mij helemaal niet bekoren. Het geluid was zo plat als een velletje aluminiumfolie, er zat geen definitie in.
        Raar was als je vanuit het midden een stap naar links of rechts zette je gelijk het laag kwijt was. Heel vreemd. De spreiding uit de topkasten was ook niet je van het. Ging je wat meer naar de zijkant was het net alsof je achter de luidsprekers stond.
        Een stap naar voren, naar achteren, naar links of rechts gaf gelijk een heel ander klankbeeld.
        Daarna gevraagd of ik een zelf meegebrachte cd mocht draaien, een nummer van Marcus Miller. Drums, bas, toetsen en gitaar. Heel basic en door mij een veel gebruikte referentie cd. Met veel dynamiek. Het klonk echt beroerd en dan druk ik me nog netjes uit. Uit proberen te leggen wat ik er niet goed aan vond maar dat lag niet aan de set maar aan de cd opname…..
        Ter vergelijk stond er een HK Actor setje (topje-sub). En die klonk vele malen beter…
        Vervolgens aan de ontwerper gevraagd wat er in de kasten zit en wat voor DSP er gebruikt word.
        Luidsprekers, een versterker maar geen DSP. Wat er wel gebeurde in de kast werd niet verteld behalve dat alle frequenties in tijd gelijk gezet worden om de harmonischen te onderdrukken. Kortom een heel vaag verhaal en discussie was niet mogelijk…..

Heel komisch was dat de directeur van het bedrijf vertelde dat feedback niet meer voorkomt met dit systeem. Vervolgens wordt er een dasspeld microfoon aangesloten met veel gepiep en gekraak als gevolg.

Natuurlijk had ik er weinig van verwacht maar het was in de buurt en je mag pas oordelen als je het zelf gehoord hebt.

Ik heb altijd begrepen dat klank door een grondtoon en zijn harmonischen wordt gemaakt...

Just like we predicted; crap
        d&b Audiotechnik

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by MusicSupport
          Ik heb altijd begrepen dat klank door een grondtoon en zijn harmonischen wordt gemaakt...

Just like we predicted; crap
          Dat zal de reden zijn dat het zo plat als een velletje aluminium folie klinkt
          Kortom, een mooi kul verhaal van een systeem dat geen plekje gaat veroveren in de pro audio wereld.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Mach Facilities
            • May 2009
            • 109

Originally posted by MusicXtra
            Dat zal de reden zijn dat het zo plat als een velletje aluminium folie klinkt
            Kortom, een mooi kul verhaal van een systeem dat geen plekje gaat veroveren in de pro audio wereld.
            HELEMAAL mee eens......
            Slotje?????

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

RayM, bedankt voor je bericht. Weer een fabeltje de wereld uit!
              Best grappig dat ze een vergelijk aangaan met de HK set, welke vervolgens vele malen beter klinkt.

Mvg,

Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...