Wish-list Functies Roland M-400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

maranta, je kan net als bij de M400 gebruik maken van de uitgangen op REAC A en B via het patchpaneel.

Af fabriek zijn de instellingen;
    REAC A:
    1 t/m 6 - Aux 1 t/m 6
    7 t/m 8 - Main L en R

REAC B:
    1 t/m 6 - Aux 9 t/m 14
    7 t/m 8 - Main L en R

Console:
    1 t/m 6 - Aux 1 t/m 6
    7 t/m 8 - Monitor L en R

Maar misschien heb ik je verkeerd begrepen.
    Last edited by vasco; 01-04-10, 12:25.

Comment

• maranta
      • Sep 2002
      • 113

maranta, je kan net als bij de M400 gebruik maken van de uitgangen op REAC A en B via het patchpaneel.
      Is dat zo?, volgens mij zit het anders;
      Ik gebruik de M400 FOH, via 2 cat kabels sluit ik reac A via een S4000 splitter aan op een S1608(reacA), via reac B sluit ik mijn 2e S1608 aan.
      Vanaf de reac splitter ga ik naar reac A van de M380 die monitors doet, via reac A krijg ik 8 kanalen van de M400(foh) + de 32 kanalen van beide S1608 blokken binnen, in totaal dus 40 lijntjes over deze ene kabel, volgens zeggen kan ik de uitgangen van de M380 niet naar de beide S1608 blokken patchen en hou ik dus alleen de 8 console outputs van de M380 over. Ik heb wel de mogelijkheid om met een extra 1608 of 0816 extra outputs te creeeren via reac B op de M308/mon. tafel.
      Ik hoop de komende dagen tussen de bedrijven door het e.e.a uit te gaan proberen, de M380 is net binnen en alleen uit de doos geweest om de maten voor de flightcase definitief te bepalen. Binnenkort meer
      Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• JohanH
        • Mar 2010
        • 98

Gisteren een leuk gerucht gehoord : er zou een REAC to MADI converter in de pipiline zitten... hopelijk in beide richtingen

Comment

• cobi
          • Aug 2002
          • 1083

Originally posted by JohanH
          Gisteren een leuk gerucht gehoord : er zou een REAC to MADI converter in de pipiline zitten... hopelijk in beide richtingen
          zoiets heb ik ook uit betrouwbare bron vernomen.

Zou gaaf zijn, kan je een hoop leuke combi's maken met andere tafels (op elke digitale tafel kan je Madi in of is er een Madi optie). Ook kan je opeens Digital Snake gebruiken icm met een tafel als een M7cl zonder het digitale domein te verlaten.

Wat ook gaaf is, is dat je opeens gebruik kan maken van 'virtual soundcheck' funkties (zoals die nu op Digico's nogal eens wordt gebruikt). Gewoon Madi in/out van RME aan je laptop (kan opeens ook een MAC zijn) en een andere patch inladen voor je soundcheck.
          Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Big Bang
            • Apr 2008
            • 652

Originally posted by cobi
            Wat ook gaaf is, is dat je opeens gebruik kan maken van 'virtual soundcheck' funkties (zoals die nu op Digico's nogal eens wordt gebruikt). Gewoon Madi in/out van RME aan je laptop (kan opeens ook een MAC zijn) en een andere patch inladen voor je soundcheck.
            Nu ben ik bepaald geen ervaren digico gebruiker en bovenstaand princiepe ken ik ook niet (ben ook meer licht dan geluidtech hoor ). Maar zou je eens kunnen uitleggen wat je er mee bedoeld? Leren wil ik namelijk wel altijd
            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• jadjong
              • Oct 2003
              • 654

Originally posted by Big Bang
              Nu ben ik bepaald geen ervaren digico gebruiker en bovenstaand princiepe ken ik ook niet (ben ook meer licht dan geluidtech hoor ). Maar zou je eens kunnen uitleggen wat je er mee bedoeld? Leren wil ik namelijk wel altijd
              Virtual soundcheck is een mooi woord voor het afspelen van een multitrack opname in een lege zaal.

Comment

• Big Bang
                • Apr 2008
                • 652

Ah kijk, waarvoor mijn dank. Ik snap er nu inderdaad ook het nut van in
                It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

Originally posted by Big Bang
                  Heel simpel, je maakt vanaf je Madi aansluiting een aftak naar een laptop. Met dat laptopje neem je de show op.

Voor volgende show maak je een patch waarmee je de kanalen die je de keer ervoor hebt opgenomen (via Madi) op de kanalen terecht komt waar je normaal je instrumenten hebt zitten (dus de kick die je hebt opgenomen komt op het kanaal waar je kick binnen komt en verder...). Kan je dus je opname afspelen voordat je bandje binnen is alvast een soundcheck houden. Als je die patch opslaat in je library kan je in een keer wisselen tussen je 'live patch' en je 'virtual soundcheck patch'. Erg handig.

Nu kan je ook al wel opnemen vanaf je REAC, alleen het multitrack afspelen (dus zodat je de losse kanalen kan mixen) dat kon nog niet.

Comment

• Koen van der K
                    • Aug 2005
                    • 1146

Originally posted by cobi
                    Heel simpel, je maakt vanaf je Madi aansluiting een aftak naar een laptop. Met dat laptopje neem je de show op.

Voor volgende show maak je een patch waarmee je de kanalen die je de keer ervoor hebt opgenomen (via Madi) op de kanalen terecht komt waar je normaal je instrumenten hebt zitten (dus de kick die je hebt opgenomen komt op het kanaal waar je kick binnen komt en verder...). Kan je dus je opname afspelen voordat je bandje binnen is alvast een soundcheck houden. Als je die patch opslaat in je library kan je in een keer wisselen tussen je 'live patch' en je 'virtual soundcheck patch'. Erg handig.
                    ... dat komt toch neer op 't recallen van alle tafelinstellingen van de laatste show ? De enige variabelen zijn 'n iets andere mic opstelling en de akoestiek (FOH GEQ), toch ? Maar daar hebben we weer de "live"soundcheck voor nodig ...

Groeten !
                    Meer is minder, minder is meer

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4516

als je met een moderne in-ear (cover)band werkt. Dan zal het signaal van de band voor een groot deel elke avond hetzelfde zijn. Echter de zaal zelf zal totaal anders klinken. Je kan met een meersporen afspeel soundcheck toch nog wat finetunen op instrumentniveau.

Als de drums enorm resoneren op een frequentie bijvoorbeeld.

Theoretisch zou je met een compleet DI band een mix moeten maken in een studio. En dan per zaal kunnen eq-en. Maar dat is in een wereld waarbij muzikanten op tijd komen en speakers niets wegen.
                      lekker belangrijk!

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Originally posted by showband
                        Theoretisch zou je met een compleet DI band een mix moeten maken in een studio. En dan per zaal kunnen eq-en. Maar dat is in een wereld waarbij muzikanten op tijd komen en speakers niets wegen.
                        Dan moeten we ook maar even alle andere knoppen (lees variabelen) van de muzikanten weghalen, het is wel een hulpmiddel daar ben ik het mee eens. Maar hoe (goed) een drumstel gestemt is, en in wat voor stemming de muzikanten zijn is een 2e.

Hetzelfde geld voor het verschil tussen een soundcheck en het eerste nummer, soms een wereld van verschil en niet alleen door een veranderde akoestiek.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by DJ Antoon
                          Dan moeten we ook maar even alle andere knoppen (lees variabelen) van de muzikanten weghalen, het is wel een hulpmiddel daar ben ik het mee eens. Maar hoe (goed) een drumstel gestemt is, en in wat voor stemming de muzikanten zijn is een 2e.

Hetzelfde geld voor het verschil tussen een soundcheck en het eerste nummer, soms een wereld van verschil en niet alleen door een veranderde akoestiek.
                          Om die reden alleen al kom ik bij de meeste bandjes niet verder dan een line-check en een monitor check.
                          Die laatste is in mijn optiek ook gelijk de belangrijkste om te zorgen dat je zaalmix lekker gaat klinken.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• cobi
                            • Aug 2002
                            • 1083

Originally posted by Koen van der K
                            ... dat komt toch neer op 't recallen van alle tafelinstellingen van de laatste show ? De enige variabelen zijn 'n iets andere mic opstelling en de akoestiek (FOH GEQ), toch ? Maar daar hebben we weer de "live"soundcheck voor nodig ...

Groeten !
                            Uh, nee. Ik recall zowiezo niet mijn laatste show maar de basis preset die ik van bandjes heb. Verder kan je met een virtual soundcheck op 'fine-tune' niveau veel verder gaan. Een drummer of zangeres zal toch na een tijdje genoeg hebben van jou soundcheck, met een opname kan je er zo lang over doen als je wilt. Ook kan je show's (als je bijvoorbeeld een opname van een repetitie hebt gemaakt) zonder bandje verder voorbereiden en eventuele voor jezelf doorlopen qua cue's. Kortom, een virtual soundcheck gaat toch wel iets verder dan simpel recallen van een show.
                            Last edited by cobi; 06-04-10, 18:40.

Comment

• Koen van der K
                              • Aug 2005
                              • 1146

Ah, OK, weer wat geleerd ;-)
                              Is het overigens al standaard op de hedendaagse digitale tafels (waaronder de Roland) dat de gaininstellingen mee worden opgeslagen ? Lijkt me niet handig naar 'n gainswitch te moeten duiken op 'n prikkast ergens achter 't podium.

Groeten !
                              Meer is minder, minder is meer

Comment

• marcelvanhassel
                                • Apr 2009
                                • 50

Op de Roland wordt je gain inderdaad mee opgeslagen. (Ookal kun je dit natuurlijk ook uitzetten). Je hoeft in ieder geval nooit gaininstellingen te wijzigen op de stagebox

Volgens mij op yamaha mixers vanaf de ls9 (maar dit weet ik echt niet zeker). Ookal zal dat daar dan ook weer afhangen van je uitbreidingskaarten ed.

Comment

Working...