Wish-list Functies Roland M-400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

We blijven van het topic afgaan :-( maar goed.

Wat betreft de prijs van de M380 dit wordt 4.950,-- euro bruto advies excl btw heb ik inmiddels begrepen.

enne inmiddels is update V2.002 voor de M400 uit met enkele nwe functies:
    * aanpassing van de kanaal link functie: overnemen van de instellingen van het even of het oneven kanaal voor het koppeltje.
    * verder uitbreiding van toewijzing van functies aan user-buttons (scenes en recorder)
    * user preference: toevoeging startup functies (recall scene en user layer)
    * in de DCA- faderlaag indrukken [SEL] roept DCA group assign op.
    * verbeterde motorfader action

Gaan we nu weer on-topic verder, en wordt er aan de M380 en 01V96 enzo een nieuw topic gewijd ?

Comment

• wimvanderslot
      • Sep 2009
      • 17

Originally posted by purplehaze
      We blijven van het topic afgaan :-( maar goed.

Gaan we nu weer on-topic verder, en wordt er aan de M380 en 01V96 enzo een nieuw topic gewijd ?
      Sorry Hoor, maar in ieder geval bedankt voor de info.
      Ik ga er een nieuwe topic van maken.

Comment

• purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

Wat handig zou zijn:
        de mogelijkheid om kanalen "verticaal" te linken, dus bv kanaal 1 kunnen linken met het kanaal wat in layer 25-48 op dezelfde plaats zit dus kanaal 25.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by purplehaze
          Wat handig zou zijn:
          de mogelijkheid om kanalen "verticaal" te linken, dus bv kanaal 1 kunnen linken met het kanaal wat in layer 25-48 op dezelfde plaats zit dus kanaal 25.
          Wat ik wel doe is van stereo-kanalen slechts één kanaal in de user layer zetten, komt een beetje op hetzelfde neer.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rock On
            • Jan 2004
            • 250

Ik vind dit echt een fijne tafel, maar er is één ding waar ik me echt aan stoor: het niet kunnen bepalen van de insertiepunten van de 31-bands.
            De 4 standaard EQ's (zonder delayfunctie) kun je alleen post fader inserten, terwijl je de EQ die in de FX te kiezen is (mét) delay functie alleen pre-alles (EQ, AUX, FADER) is te inserten.

Ik vind dat vervelend om de volgende reden; het maken van een subgroepje om reversmicro's uit te fluiten, die wil ik graag weer terug de naar de mix routen, dus ik ben aangewezen op de EQ's uit de effectsectie, mét delay. Die had ik liever gehad om mijn delayspeakers aan te sturen dus gewoon post fader.

Zijn er nog collegae die hier tegen aan zijn gelopen?
            "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• GalaX
              • Dec 2007
              • 16

Goeie voorstellen!

Software
              Wat ik graag zou willen is dat als je op talkback drukt en dan een auxknopje ingedrukt houd dat de talkback dan naar die aux gaat.
              En dan niet naar de standaardinstelling welke in het talkback scherm staan.
              En dat de zes druktoets plaatsen welke nog vrij zijn in het talkback scherm toe te wijzen zijn aan uitgangen waarop dan talkback plaats vind.
              Twee (of meer) S1608 aan kunnen sluiten op één REAC aansluiting via een switch zodat het signaal over één Cat5e kabel kan.

Hardware
              Graag zou ik de kleur kunnen instellen van de SEL switches op de channelstrip. Deze zou dan zwak branden om het verschil te blijven zien of het kanaal geselecteeerd is. Met de kleuren kun je dan de functie aangeven. De kleur volgt de instelling welke je gedaan hebt voor het kanaal in het scherm. Zo heb je een nog beter overzicht over de channelstrips.

Grtz,
              Ron.

Comment

• JohanH
                • Mar 2010
                • 98

Dat kan (binnenkort) met de Reac Merger... is wel geen softwareoplossing en spijtig genoeg duurder dan een goei ethernet switch....

[QUOTE=GalaX;529207]Goeie voorstellen!

Twee (of meer) S1608 aan kunnen sluiten op één REAC aansluiting via een switch zodat het signaal over één Cat5e kabel kan.

Comment

• GalaX
                  • Dec 2007
                  • 16

[QUOTE=JohanH;529210]Dat kan (binnenkort) met de Reac Merger... is wel geen softwareoplossing en spijtig genoeg duurder dan een goei ethernet switch....

Originally posted by GalaX
                  Goeie voorstellen!

Klopt, maar vind het een nogal hoge prijs (ongeveer € 1600 Ex BTW) terwijl ik nooit zo kijk naar prijs.
                  Ik werk nu soms met een 100 MB ethernetswitch (als split naar Sonar) van een paar tientjes die het vlekkeloos doet.
                  Helaas kan ik geen tweede S1608 aan de switch hangen om te zien wat er gebeurt. Heb maar één S1608. Maar verwacht dat het niet werkt.

Grtz,
                  Ron.

Comment

• jakkes72
                    • Dec 2003
                    • 1015

[QUOTE=GalaX;529211]
                    Originally posted by JohanH
                    Dat kan (binnenkort) met de Reac Merger... is wel geen softwareoplossing en spijtig genoeg duurder dan een goei ethernet switch....

Klopt, maar vind het een nogal hoge prijs (ongeveer € 1600 Ex BTW) terwijl ik nooit zo kijk naar prijs.
                    Ik werk nu soms met een 100 MB ethernetswitch (als split naar Sonar) van een paar tientjes die het vlekkeloos doet.
                    Helaas kan ik geen tweede S1608 aan de switch hangen om te zien wat er gebeurt. Heb maar één S1608. Maar verwacht dat het niet werkt.

Grtz,
                    Ron.
                    Zelf zit ik in de ICT in de routers/switches ed.
                    Het zou wellicht met een vlan (virtual LAN) moeten willen....., de switches zijn wat duurder helaas (denk aan +/- € 300,00 / stuk).

Helaas weet ik dat niet zeker....

Wel heeft pinanson een kabel met 2 * ethernet, 1 * power en een dmx lijn.
                    Is dus dan ook een kwestie van 1 kabel leggen

Comment

• GalaX
                      • Dec 2007
                      • 16

[FONT=Verdana]Nog een paar wensen,[/FONT]
                      [FONT=Verdana] [/FONT]
                      [FONT=Verdana]Software[/FONT]
                      [FONT=Verdana] [/FONT]
                      [FONT=Verdana]-[FONT=Verdana][/FONT][/FONT][FONT=Verdana]De mogelijkheid om de volgorde van de Gate, Compressor en Eq in te stellen. De Eq voor de Compressor zou wel zo fijn zijn.[/FONT]
                      [FONT=Verdana]-[FONT=Verdana][/FONT][/FONT][FONT=Verdana]Het aftakpunt van de aux-input beter kunnen bepalen, in ieder geval voor de compressor.[/FONT]
                      [FONT=Verdana]-[FONT=Verdana][/FONT][/FONT][FONT=Verdana]Over de graph-lijn van de Gate en de Compressor het huidige volume niveau zichtbaar maken met een bolletje of vierkantje. Hierdoor zijn deze FX nog beter in te stellen.[/FONT]
                      [FONT=Verdana]-[FONT=Verdana][/FONT][/FONT][FONT=Verdana]Het bereik van de grafische Eq. 15dB is mooi maar vaak veel te ingrijpend. Van 0 tot +/-15 dB instellen naast de EQ ATT bv.[/FONT]
                      [FONT=Verdana] [/FONT]
                      [FONT=Verdana] En vast nog veel meer naar voortschrijdend inzicht…[/FONT]
                      [FONT=Verdana]Grtz,[/FONT]
                      [FONT=Verdana]Ron.[/FONT]

Comment

• GalaX
                        • Dec 2007
                        • 16

[QUOTE=jakkes72;529218]
                        Originally posted by GalaX

Zelf zit ik in de ICT in de routers/switches ed.
                        Het zou wellicht met een vlan (virtual LAN) moeten willen....., de switches zijn wat duurder helaas (denk aan +/- € 300,00 / stuk).

Helaas weet ik dat niet zeker....

Wel heeft pinanson een kabel met 2 * ethernet, 1 * power en een dmx lijn.
                        Is dus dan ook een kwestie van 1 kabel leggen

Twee goeie opties al weet ik ook niet of VLAN werkt...REAC werkt niet met IP adressen...

Grtz,
                        Ron.

Comment

• jakkes72
                          • Dec 2003
                          • 1015

[QUOTE=GalaX;529244]
                          Originally posted by jakkes72

Twee goeie opties al weet ik ook niet of VLAN werkt...REAC werkt niet met IP adressen...

Grtz,
                          Ron.
                          VLAN's werken ook niet op basis van IP, maar op basis van laag2.
                          Als je twee dezelfde switches hebt, en op iedere switch gooi je poort 1 in VLAN 1, poort 2 in VLAN2 en de switches koppel je onderling met behulp van een zogenaamde trunk, dan praat switch1/poort1 met switch2/poort1, en praat switch1/poort2 met switch2/poort2, zonder dat de poorten elaar zien.

Virtual LAN - Wikipedia

Comment

• BJD
                            • Oct 2007
                            • 771

Dan heb je aan het uiteinde alsnog weer meerdere ethernet kabels. Voordeel van de merger is juist dat je meer dan 3 kleine stageboxjes kunt gebruiken op je M400.

Comment

• maranta
                              • Sep 2002
                              • 113

Het zou prettig zijn dat je kan zien welke DCA je naar de user layer hebt gepatcht, dit wordt toch weer gaffa gebruiken.

En het zou mooi zijn wanneer ik met mijn monitortafel (m380) ook de uitgangen op mijn stageboxen kan gebruiken, 8 op de tafel alleen is wat magertjes
                              Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• MusicSupport
                                • Feb 2006
                                • 1016

- Een digitaal qwerty tobo bij het invoeren van namen en wachtwoorden net als op de LS9. Dat ronddraaien van het jogwheel word ik gek van. Of is die er al en heb ik daar in de manual overheen gelezen?

- Een copy EQ knop in de EQ section en niet helemaal naar de channel disp menu moeten en dat via de copy knop moeten bewerkstelligen.

- Een grafische weergave van de compressie sectie in de channel strip in de fx sectie

- MP3 Playback!!
                                Last edited by MusicSupport; 13-04-10, 22:22.
                                d&b Audiotechnik

Comment

Working...