extra instrumenten mics

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cru
    • Sep 2003
    • 106

Originally posted by frederic
    De C214 is in principe dezelfde mic als C414. Het verschil is dat je geen regelbare amplitude hebt.
    Klopt niet helemaal hoor, de C214:
    - heeft geen regelbare opnamekarakteristiek (is heel wat anders dan "amplitiude")
    - heeft slechts een enkelvoudig membraam (C414heeft dubbel membraam)
    - is ook ontworpen voor live gebruik, met een schokbestendiger en steviger behuizing. De C414 is een studiomicrofoon "pur sang" en daarom een dure en gevoelige vogel om op live podia te gebruiken.

Ik heb ervaring met beide als overhead microfoon op drums en percussie. De C214 voldoet prima hiervoor, beter dan de C451 die ik dan weer liever gebruik voor close miking van bvb. hi hat en akoestische gitaar.
    De C214 is een aanrader en wordt een blijver op onze podia

Grtz,

Jan

Comment

• hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

Originally posted by frederic
      De C214 is in principe dezelfde mic als C414. Het verschil is dat je geen regelbare amplitude hebt.
      Inderdaad kloppen de argumenten die cru aangeeft.
      Daarnaast heb ik van diverse Engelstalige fora begrepen dat de C214 eigenlijk een elektret microfoon is en geen echte condensator zoals de C414.

Hierdoor zou eigenlijk elke vergelijking met de C414 al mank gaan omdat deze in de verste verten niet hetzelfde kapsel gebruikt...

Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Originally posted by jans
        Toevallig iemand ervaring met SE-electronics SE1a. Dezelfde prijsklasse als de octava.
        Of de SE electronics SE4, 2x zo duur maar wel met laagaffilter en -10/=2-0dB pad.
        Hoi Jans,

ik heb de SE1a wel een paar keer gebruikt als overhead voor drums. Mooie degelijke microfoons naar mijn idee.

Klank was prima, maar niet heel bijzonder. Zeker niet iets dat in de buurt van een KM184 komt bijvoorbeeld...

Echter zelf een keer wat gaan beluisteren en A/B vergelijken lijkt mij het beste.

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...