extra instrumenten mics

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Shure KSM109 misschien iets?

M3 zou ik niet doen als overhead. Klinkt acceptabel op Hihat.
    AKG C1000 is fijne mic voor akoestische gitaren, maar als overhead is ie wel een beetje lomp (net als de M3 overigens).

Verder nog een hele batterij mics die als overhead dienst kan doen natuurlijk: KSM27, KSM137, de reeds genoemde CK91, enz.

Zelf gebruik ik overigens een 7 delige CAD set met CM217 voor de overhead. Klinkt ook goed, alleen pikken die wel weer veel op (kickmic erbij en je bent al bijna klaar )
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Is er nog iemand met ervaring met de Rode NT5jes? Ik wil tegen het eind van het jaar (ja, dat duurt helaas nog ff...) een setje condensators kopen voor zowel live als studiotoepassingen en zat naar de NT5's te kijken. Als iemand nog goede alternatieven heeft in dezelfde prijsklasse houd ik me aanbevolen. Het liefst een matched pair trouwens.

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Breur
        • May 2007
        • 80

Je kan eens kijken naar Oktava's. Schijnen zeer goed te zijn (klankmatig richting Neumann). Er bestaat ook een matched-pair setje in dezelfde prijscategorie als de NT5. Op het forum is er al het een en ander over geschreven. Ze staan bij mij op het verlanglijstje !

Comment

• BvE
          • Oct 2004
          • 385

Ik heb precies dezelfde twijfel. Of ik ga twee Oktava's 012's, of ik haal er twee dynamische mics bij, 1 sm57, 1 beta 57 (kan handig zijn voor zang)

Comment

• Breur
            • May 2007
            • 80

Als je meer op zoek bent naar instrumenten-microfoons zit je denk ik veiliger bij de Oktava's. Indien je vaker een spare nodig hebt voor zang zit je weer veiliger met de Shure's. In dit geval aan jouw de keus !

Persoonlijk denk ik dat de Oktava's een betere keus zijn; beel breder inzetbaar, mooiere klank, etc.. Voor ongeveer 400 euro inclusief BTW heb je het beste van 2 werelden, 2 Oktava's MK012 MP en 1 SM58. In principe ook nog goed te doen, toch?

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Die 58 heb ik al Maar is er nog iemand met ervaring met de Rode NT5's?

Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Originally posted by djspeakertje
                Die 58 heb ik al Maar is er nog iemand met ervaring met de Rode NT5's?

Daan
                Ik gebruikl de NT5-jes voor alles en nog wat:
                Acou instrumenten (gitaar, fluit etc)
                Drum overhead
                Piano
                Koren (dus ook overhead)
                enz.

Ben er zeer tevreden over.
                Klank is mooi open
                Feedbackgevoeligheid is prima
                Eigen ruis is laag

Maak er ook wel opnames mee (oa kerkorgel)

En -leuk- er zijn ook omni kopjes voor te koop!
                Gebruik ik icm jecklinschijf om prachtig ruimtelijke opnames te maken op locatie.

een tevreden gebruiker,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
                Paul
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

geweldige namen, maaareh.. Shure SM57 is bij mij nog altijd ***s Eigen Microfoon.

Dus niet Beta, niet ingewikkeld, niet spannend, niet studio, maar gewoon sm57.

Aangezien de meeste livetafels en de meeste PA's toch niet erg geil klinken tov bijvoorbeeld het MCA : vooral de duurste mikes nemen, en een setje RCF plastic zakken als PA. Of omgekeerd, en dan gewoon goeie mikes. En niet al te duur, maar erg allround.

heb nog nooit een blinde in het publiek horen zeggen dat hij toch liever Neumann overheads had ipv die c414's...

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5946

Hier nog een tevreden gebruiker van Rode NT5 mic's.
                    Akoestische gitaar, goed te doen.
                    drum overhead.... niet m'n eerste keuze, maar acceptabel
                    Koren, in paartjes, goed te doen
                    Voor musicals waar zenders geen optie zijn, goed te doen.

Kortom: tevreden NT5 user hiero
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• joe
                      • Jan 2003
                      • 446

[FONT=Verdana]Klein puntje over die Oktava's 012's, dit zijn de enige mic's die ik heb die wel eens stuk zijn gegaan (zonder noemenswaardige reden, heb/had er 16) voor het geld een goed klinkende mic, maar niet echt stevig [/FONT]
                      [FONT=Verdana]Zelf gebruik ik meestal tlm170 als overheadmic, maar als allround goedkopere, zeer degelijke condensator mic gebruik ik vaak de ck91.[/FONT]
                      [FONT=Calibri][/FONT]

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Originally posted by MacGyverSounds
                        geweldige namen, maaareh.. Shure SM57 is bij mij nog altijd ***s Eigen Microfoon.
                        Wow, nu heb ik er weer een reden bij om Atheist te zijn!

De MC012's bevallen me goed, de omni-capsules zijn ook best mooi, gaan we morgen maar weer eens gebruiken :-)
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• jans
                          • Feb 2003
                          • 869

Toevallig iemand ervaring met SE-electronics SE1a. Dezelfde prijsklasse als de octava.
                          Of de SE electronics SE4, 2x zo duur maar wel met laagaffilter en -10/=2-0dB pad.

Heb van SE electronics alleeen de ribbon grootmembraam gehoord en vond dit zwaar OK.

Ik twijfel tussen de octava en se-electronic. Zal zeker een AB vergelijking doen voor aankoop maar wellicht dat er ervaringen zijn over de degelijkheid als ze van productie naar productie versjouwd worden.
                          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4516

Originally posted by MacGyverSounds

Dus niet Beta, niet ingewikkeld, niet spannend, niet studio, maar gewoon sm57.

Aangezien de meeste livetafels en de meeste PA's toch niet erg geil klinken tov bijvoorbeeld het MCA : vooral de duurste mikes nemen, en een setje RCF plastic zakken als PA. Of omgekeerd, en dan gewoon goeie mikes. En niet al te duur, maar erg allround.

heb nog nooit een blinde in het publiek horen zeggen dat hij toch liever Neumann overheads had ipv die c414's...
                            Ik denk dat elke cent die je in microfoonbudget steekt nuttig is.
                            -goedkope mengtafel? Je hoeft de toonregeling amper te gebruiken omdat de klank gelijk goed is. En je kan wegdraaien in plaats van bij. En lekker veel signaal op de inputs.
                            -goedkope speakers? Minder rondzingen door betere directionele karkteristiek, alle frequenties goed aanwezig dus maximale kans om bruikbaar signaal uit de hondehokken te krijgen. (Als je een SM58 op een gemiddelde dap kast zet geeft ie net het stuk niet weer waar de verstaanbaarheid van die mike zit)

En een SM57 voor alles gebruiken.... *zucht*

Ik heb overigens sowiso nooit serienummers en merknamen horen prefereren door een blinde in het publiek. Dus ik laat dat argument voor wat het is.
                            lekker belangrijk!

Comment

• cobi
                              • Aug 2002
                              • 1083

qua budget mic's ben ik ook wel te spreken over de OKtava's MC012. Ik heb ze al in een vleugel gehad en boven het drumstel en voor beide voldeden ze prima.

Een leuke budgetmic van AKG (maar dan praten we alweer over de prijsklasse 350,00) vind ik de C214. Als overhead ben ik een fan van C414's en de C214's komen erg dicht in de buurt.

Verder vind ik de SE4400 van SE electronic een erg leuke mic. Ook een beetje een C414 cloon. Deze mic wil ik nog wel eens in een vleugel hangen.

Verder is een setje 4061 altijd handig om in je tas te hebben. Kunnen overal op, ik heb zelfs mensen gehoord die ze in de kick stoppen of op de rand van de snare. Scheelt weer een statief.
                              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Originally posted by cobi
                                qua budget mic's ben ik ook wel te spreken over de OKtava's MC012. Ik heb ze al in een vleugel gehad en boven het drumstel en voor beide voldeden ze prima.

Een leuke budgetmic van AKG (maar dan praten we alweer over de prijsklasse 350,00) vind ik de C214. Als overhead ben ik een fan van C414's en de C214's komen erg dicht in de buurt.

Verder vind ik de SE4400 van SE electronic een erg leuke mic. Ook een beetje een C414 cloon. Deze mic wil ik nog wel eens in een vleugel hangen.

Verder is een setje 4061 altijd handig om in je tas te hebben. Kunnen overal op, ik heb zelfs mensen gehoord die ze in de kick stoppen of op de rand van de snare. Scheelt weer een statief.
                                De C214 is in principe dezelfde mic als C414. Het verschil is dat je geen regelbare amplitude hebt.

Comment

Working...