echo / delay zang

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ah0698
    • Jun 2009
    • 1

echo / delay zang

hallo mensen

ik zoek een goede echo bak waar ik over heen kan zingen vond de behringer rev2496 v-verb pro maar die word niet meer gemaakt

en de opvolger virtulizer pro dsp 2024 lees ik alleen maar slechte reacties op een ander engelstaligforum te veel ruis

weet een van jullie wat je moet hebben zodat het goed gaat klinken

het moet een aparte 19" met xrl in / uitgang op zitten

alvast bedankt
  • CasB
    • Oct 2008
    • 24

Misschien is de Lexicon MX200 iets voor je, maar die heeft geen XLR in/uitgang, wel T(R)S.

Comment

• john-xr3i
      • May 2009
      • 93

wat dacht je van een m-one,
      die heeft gebalanceerde in en uitgangen. (xlr)

Ze zijn tweedehands ook voor een prikje te krijgen en
      alom gerespecteerd.

succes!
      echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein,
      vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

Comment

• gvvulpen
        • Jan 2005
        • 27

Wat wil je precies? Eeb echo apparaat tussen je microfoon en de mixer (op het podium, als 'toy' zrgmaar), of een echo apparaat in je mixsetup?

In geval 1 zou ik voor deze gaan BOSS RE-20 Space Echo :: Overview en verloopjes van xlr-jack/jack-xlr gebruiken

In geval 2 is de D2 zo'n beetje de standaard geworden, en niet voor niets.

Comment

• djberjo
          • Aug 2008
          • 130

Ik vind het erg leuk om me space echo op de leadzang te zetten als ik een bandje doe mixen.

Vaak haal ik er dan een beetje 500hz en 1k uit en eventueel een beetje hoog bijdraaien that's it.

Let wel even op dat je er een mono jack in stopt anders werkt hij niet.

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Originally posted by djberjo
            Ik vind het erg leuk om me space echo op de leadzang te zetten als ik een bandje doe mixen.

Vaak haal ik er dan een beetje 500hz en 1k uit en eventueel een beetje hoog bijdraaien that's it.

Let wel even op dat je er een mono jack in stopt anders werkt hij niet.
            Ik hoop dat je dat niet bij elk bandje doet. Ik zou er gek van worden. Space echo is te gek maar wel voor specifieke toepassingen.

De TS weet gewoon niet wat hij wil als ik dit zo lees.

Mensen die zingen hebben het vaak over echo maar ze bedoelen natuurlijk in 99% van de gevallen reverb.

De genoemde TC M-One zou kunnen maar is wellicht voor de TS niet bedieningsvriendelijk genoeg. De M350 lijkt me een prima begin optie. Of een oude Lex MPX100/110.

Verloopje van Jack naar XLR en er zit XLR op...
            d&b Audiotechnik

Comment

• purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

een lexicon JAMMAN doet het ook uitermate goed en heeft een 2-vingers-in-de-neus bediening, nou ja af en toe moet je toch een vinger uit een neusgat halen.

Maar klinkt erg lekker kan ik wel zeggen

Comment

Working...