Welke zender voor bas

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schrobbelbop
    • Feb 2005
    • 47

Welke zender voor bas

Ik ben opzoek naar de beste zender set voor een bas gistaar.

momenteel wordt er een shure ulx gebruikt, maar ben totaal niet blij
    met de platgeslagen sound.
    ik zit te denken aan de u4R shure's of iets van een sennh. G2 setje?

wie heeft er ervaring met een set die wel goed klinkt?
    Als je t nie meer wit gebruik dan pur of kit
  • tt_1988
    • Nov 2005
    • 14

Voor zowel gitaar als bas draadloos versturen maak ik gebruik van sennheiser EW 172 sets. Kosten rond de 450 euro per set. Zijn betrouwbaar en kunnen tegen een stootje én klinken bovendien prima!

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

Basgitaar blijft altijd zuigen.
      De companding die in analoge zendsets gebruikt wordt is echt killing. Maar het alternatief (met kabel in de bas) is voor sommige bassisten ook niet te tolereren.

De betere sets qua geluid zijn, wat een verrassing, de betere modellen van de betere merken, shure, sennheiser, akg. Hoewel natuurlijk ook die nog steeds companden. (AKG klinkt trouwens wel erg goed. Jammer van de autoradio flimsy behuizing)

Ik zie tegenwoordig wel steeds vaker voor instrumenten "digitale" zendsystemen. Ik ben erg benieuwd of die wel de problemen van zenders hebben overwonnen.
      lekker belangrijk!

Comment

• Mach Facilities
        • May 2009
        • 109

Heel erg simpel......NO WAY dat er een zender is die gewoon goed klinkt, de dynamiek van een basgitaar is dermate hoog dat je altijd een soort van compressie hoort als je het ding door een zender gooit.
        Maar, zoals showband al zegt, het is wel een afweging die de bassist zelf maakt, als een touwtje voor de bassist not done is, moet je wel.....
        Greets,
        Chris

Comment

• shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

weet niet tot in hoeverre een sennheiser 3000 belt setje is geprobeert?
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Gitarist van een bandje van ons speelt met een digitaal draadloos setje. Kan ff niet het merk bedenken...

Daarnaast hebben de UR4 serie van Shure en de nieuwe 3000 serie van Sennheiser erg degelijke companding technieken aan boord!
            d&b Audiotechnik

Comment

• schrobbelbop
              • Feb 2005
              • 47

ik ben wel benieuwd welk merk dat is van dat digitale setje

Comment

• Mattheusvz
                • Jun 2007
                • 107

Een zender op een bas is zoeken naar een goed compromis. De kabel is nu eenmaal beter, dat hoeft geen betoog. Een tijdje terug heb diverse zenders de revue laten passeren:
                De (goedkopere) Sennheiser 172 viel af vanwege de eigenaardige compressie en klankverschillen. De duurdere serie was stukken beter. Zelf heb ik uiteindelijk gekozen voor een zender van Audio Technica.
                Ik hoor ook hele goede berichten over X2 van Line6. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar de berichtten komen van kritische baspuristen en zijn waarschijnlijk wel serieus te nemen.
                Succes met de zoektocht! (En mocht je de X2 testen, laat dan ook even het testresultaat horen!)

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

dit is een voorbeeld van een digitaal setje.
                  Ben erg in geinteressert maar heb er nooit een mogen horen.

stageClix – digitale draadloze gitaarversterking voor de professionele muzikant.

staat behoorlijk hoog op de lijst "to do".
                  lekker belangrijk!

Comment

• Sito
                    • May 2009
                    • 23

Wellicht is de UHF-R van Shure wat voor je. Met de UR1 als beltpack. Deze combi wordt door een kennis gebruikt. Hij is daar zeer content mee. Hij houd van de vrijheid om over stage te leveren, en zo nu en dan zijn "sound" te checken naast te technicus achter te tafel. Er zit geen compressie meer in dit systeem. dus theoretisch geen beperking meer tussen je bas en je ampstack. kost alleen wel wat...

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

Originally posted by Sito
                      Wellicht is de UHF-R van Shure wat voor je. Met de UR1 als beltpack. *enz* Er zit geen compressie meer in dit systeem. dus theoretisch geen beperking meer tussen je bas en je ampstack. kost alleen wel wat...
                      Ik weet niet waar je dat verhaal vandaan haalt. Er zit ook in dat systeem wel degelijk gewoon de standaard Shure Companding.
                      Leading manufacturer of microphones for live, touring and studio applications. Professional audio manufacturer of in-ear monitoring systems and sound isolating earphones.

En juist de weergave van basgitaar heeft enorm last van companders.
                      lekker belangrijk!

Comment

• eddy56
                        • Mar 2004
                        • 102

Ik vind het altijd jammer als het ego van de bassist groter is,
                        als de liefde voor de sound die het instrument afgeeft.

Di onder het drumstel in het midden leggen, 10 mtr kabel. kun je 20 mtr sjouwen. knappe basisst als hij dan nog niet in de c[FONT=Verdana]oulissen[/FONT] staat.

mvg

Eddy
                        Apogee, i\'m loving it!

Comment

• schrobbelbop
                          • Feb 2005
                          • 47

maar als iemand gewoon weg niet gehinderd wil worden door kabels,
                          en er ook nog 2 gitaristen aan snoer staan kan het best wel eens door
                          elkaar gaan zitten.

dus ik ben opzoek naar de beste zender set.
                          iemand meer ervaring met een digitaal systeem? ziet er leuk uit
                          en kost niet meer als een analoog systeem.

Comment

• MusicSupport
                            • Feb 2006
                            • 1016

Originally posted by showband
                            Ik weet niet waar je dat verhaal vandaan haalt. Er zit ook in dat systeem wel degelijk gewoon de standaard Shure Companding.
                            Leading manufacturer of microphones for live, touring and studio applications. Professional audio manufacturer of in-ear monitoring systems and sound isolating earphones.

En juist de weergave van basgitaar heeft enorm last van companders.
                            Noujah, een 'standaard' compander....

Het is wel de UR4 serie waar we het over hebben. Deze heeft een andere companding techniek aan boord dan de ULX en SLX natuurlijk. En ik vind het vrij goed te noemen bij de UHF-R serie.

Maar mee eens er is dus gewoon nog sprake van wat compressie door de companding...
                            d&b Audiotechnik

Comment

Working...