Technische Rider software

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SimonV
    • Mar 2009
    • 5

    #1

    Technische Rider software

    Ik ben van plan om een rider met stageplan en priklijst te maken voor een band.
    De priklijst lukt handmatig wel maar het (2D) stageplan geeft problemen.
    Is hier gespecialiseerde software voor of zijn er bijvoorbeeld templates voor Microsoft Visio?
    Zodra je op het web zoekt naar stageplan kom je uiteraard bij 100.000 sites voor stage (in de zin van school) uit.
    Uiteraard is er ook de handige site van de Popunie, maar deze is voor mij juist op het stageplan gedeelde absoluut niet toereikend.
  • jens
    • Aug 2004
    • 1066

    #2
    waarom heb je hier software voor nodig??

    je kan toch zelf wel een plategrondje maken in paint of elk ander programma?

    zet er in wat,wat is en klaar!

    een podium tech zit echt niet te wachten op een presentatie, 1 a4tje wat ie in een map ken stoppen en klaar! gewoon lekker simpel!

    zorg dat er op staat wat er op moet staan en meer niet...

    en zet hem op de website van de band...zodat iedereen altijd en overal ken kijken wat er nodig is...soms komt een rider niet helemaal door bij een organisatie... en een tel nr van de band technicus is ook wel een must

    Comment

    • SimonV
      • Mar 2009
      • 5

      #3
      Originally posted by jens
      waarom heb je hier software voor nodig??

      je kan toch zelf wel een plategrondje maken in paint of elk ander programma?

      zet er in wat,wat is en klaar!

      een podium tech zit echt niet te wachten op een presentatie, 1 a4tje wat ie in een map ken stoppen en klaar! gewoon lekker simpel!

      zorg dat er op staat wat er op moet staan en meer niet...

      en zet hem op de website van de band...zodat iedereen altijd en overal ken kijken wat er nodig is...soms komt een rider niet helemaal door bij een organisatie... en een tel nr van de band technicus is ook wel een must
      Natuurlijk kan ik dat, maar ik wil gewoon een nette rider maken. Niet alleen de tech krijgt hem te zien maar ook de organisatie waarschijnlijk. Wat voor image straal je uit als je een rider hebt die door een kleuter gemaakt zou kunnen zijn? Het gaat om de muziek, maar alle beetjes helpen...
      Last edited by SimonV; 06-05-09, 21:22.

      Comment

      • geenstijl21
        • Jan 2008
        • 462

        #4
        Ik maak zelf alles in AutoCad, beetje knippen en plakken van symbolen....
        "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

        Comment

        • SimonV
          • Mar 2009
          • 5

          #5
          Originally posted by geenstijl21
          Ik maak zelf alles in AutoCad, beetje knippen en plakken van symbolen....
          Bedankt voor de tip! Waar heb je de library met symbolen vandaan gehaald?

          Comment

          • Carl
            • Nov 2000
            • 907

            #6
            Ik doe dat in Powerpoint, dat werkt prima.
            Autocad symbolen maak je makkelijk zelf toch?

            Comment

            • jens
              • Aug 2004
              • 1066

              #7
              Wat ik aleen maar probeer te vertellen is dat het niet zo moeilijk is een paar vierkantjes te tekenen en er in te zetten wat het is

              wat moet een rider zijn:

              duidelijk, verder niks

              Gewoon zwart wit- print makkelijk
              Alles op 1 a4tje - lekker overzichtelijk
              Geen poespas

              zoiets als dit:



              en dit is gewoon van een band die in alle grote clubs speelt en op festivals

              Ik heb genoeg riders gezien zowel als organisatie als als stage manager & technicus
              als iets niet werkt is het wel een heel boekwerk , met bandlogoś, hele verhalen over de band zelf, fotoś en andere full color grappen
              Last edited by jens; 06-05-09, 22:35.

              Comment

              • sparky
                • Apr 2002
                • 2104

                #8
                ....Zolang je maar niet elk bekken of gitaarstatiefje in gaat tekenen; Een goed stageplan is een beknopt stageplan. Val mensen niet lastig met info die alleen maar verwarrend werkt, vooral niet als er 5 maar minuten change-over tijd is.
                Last edited by sparky; 07-05-09, 12:13. Reason: spelling
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                Comment

                • Timo Beckman
                  • Jul 2006
                  • 1298

                  #9
                  De riders die ik op local jobs krijg heb ik idd het liefst zo beknopt mogelijk dus backline eventuele extra 230 aansluitingen en ev. specials . Op internationale tours en jobs staat je wel eens een verassing te wachten . Daar wordt zo af en toe niets aan het toeval over gelaten . Ik wou dat ik voor dat ik naar china ging een disney rider had gezien (niet dat het veel uit had gemaakt ter plekke ze hielden zich toch nergens aan maar het had misschien een beetje gescheelt) .
                  Ook in de rest van europa en verder kun je wel eens voor verassingen komen te staan als je rider niet debielen proof is maar al doende leert men (hoop ik)

                  Comment

                  • gvvulpen
                    • Jan 2005
                    • 27

                    #10
                    Originally posted by SimonV
                    Natuurlijk kan ik dat, maar ik wil gewoon een nette rider maken. Niet alleen de tech krijgt hem te zien maar ook de organisatie waarschijnlijk. Wat voor image straal je uit als je een rider hebt die door een kleuter gemaakt zou kunnen zijn? Het gaat om de muziek, maar alle beetjes helpen...
                    Heb zelf goede sier gemaakt met een handgetekent stageplannetje wegens tijd gebrek en niet handig met tekenprogramma's. Wel gescannend en PDF van gemaakt. Naar drie gerenomeerde zalen/orgaisaties gestuurd. Niets dan positieve opmerkingen gehad en alles was voorbereid........ En dat had m'n kleine nichtje netter kunnen tekenen

                    Het gaat om de info. Als die in no-time uit je stageplan te halen is, is hij goed. Goede begeleidende tekst erbij en het verhaal komt over. En image? Riders die Image proberen uit te stralen neem ik al nauwelijks serieus. dat doe je in je bio maar, een rider is een communicatie middel als de verkoop van je band al gebeurt is.

                    Comment

                    • gaffer
                      • Nov 2004
                      • 118

                      #11
                      Misschien heb je hier iets aan:

                      Popuniestageplan - Startpagina - powered by Slik

                      Hier kun je alles vinden wat je nodig hebt.

                      Groeten Gaffer.

                      Comment

                      Working...