Dag, vorig vrijdag is (dankzij een onnozelaar die zich interessant wou maken door alle schuivers open te zetten) de muziekinstalatie van de school stuk gegaan. Ik zit in de technische ploeg en heb nu de taak gekregen om voor een mooi nieuw setje te kijken. Het zou compact en makkelijk te installeren/bedienen moeten zijn. We hadden 2 Das actieve speakers met 50 watt op HF en 150 op LF, deze sturen wij aan door een mackie mengtafel (die niet snel clipt). Ik heb nog geen beperking op het budget gekregen, maar het zou nog "betaalbaar" moeten zijn. Ik had ook gedacht om er een driverack px voor te zetten, die ik 1 keer moet instellen en dat ze daarna verder kunnen zonder mij (want als alles goed gaat ben ik volgend jaar weg daar). Deze was toch voorzien voor actieve instalaties? De speakers zouden meer vermogen mogen hebben (400watt RMS of zo) maar ook niet te zwaar (gewicht) worden.
Ook heb ik zelf een instalatie (wel passief) en ik zie jammer genoeg veel te dikwijls dat de dj alles open gooit en zeer ver in het rood gaat. Ik heb wel limiters, maar deze houden vervorming niet tegen als deze door de mengtafel veroorzaakt wordt. Is er geen manier om dit tegen te gaan? Zodat bv het uitgangssignaal even wegvalt als de mengtafel in het rood gaat? (bv door een relais op het uitgaande signaal met de VU meter te verbinden?). Ik weet dat het heel vervelend is als de muziek wegvalt, maar dat is net de bedoeling. Dan gaat de dj extra moeten letten op het uitgaande signaal, of hij zal zich mogen verantwoorden aan het publiek waarom de muziek af en toe stopt. Anders leren ze het niet, want eventuele kosten maakt voor hen niks uit aangezien dat toch naar de organisatie gaat bij onproffesioneel gebruik van de instalatie.
Dank bij voorbaat voor de reacties
Mathijs
Ook heb ik zelf een instalatie (wel passief) en ik zie jammer genoeg veel te dikwijls dat de dj alles open gooit en zeer ver in het rood gaat. Ik heb wel limiters, maar deze houden vervorming niet tegen als deze door de mengtafel veroorzaakt wordt. Is er geen manier om dit tegen te gaan? Zodat bv het uitgangssignaal even wegvalt als de mengtafel in het rood gaat? (bv door een relais op het uitgaande signaal met de VU meter te verbinden?). Ik weet dat het heel vervelend is als de muziek wegvalt, maar dat is net de bedoeling. Dan gaat de dj extra moeten letten op het uitgaande signaal, of hij zal zich mogen verantwoorden aan het publiek waarom de muziek af en toe stopt. Anders leren ze het niet, want eventuele kosten maakt voor hen niks uit aangezien dat toch naar de organisatie gaat bij onproffesioneel gebruik van de instalatie.
Dank bij voorbaat voor de reacties
Mathijs

) geluid geven, en ook nog aardig betaalbaar. (± €500 per stuk)

Comment