Vervanging monitoren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peeterss
    • Mar 2009
    • 66

Originally posted by MusicXtra
    Lijkt me meer een HIFI boxje, beetje zanger zingt harder dan deze monitor
    We hebben laatst 2 artiesten mogen uit versterken van de X-factor en gebruikten de M5 als zang monitor. Zij dachten in eerste instantie dit kan toch niet veel zijn, maar toen ze het monitor geluid hoorden, waren ze laaiend enthousiast en gaan erg hard, we hebben de dB meter op het podium gehad bij 3/4 uit sturing gaf hij pieken aan van 125 dB en dat voor uit een monitor, dat is toch erg hard moet ik eerlijk bekennen, zou het niet zo hard willen hebben voor mijn oortjes...haha
    Daarnaast gebruiken ook professionele gospel artiesten deze monitoren, je zou ook de st646, 656 of 540 kunnen nemen.

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Originally posted by Peeterss
      We hebben laatst 2 artiesten mogen uit versterken van de X-factor en gebruikten de M5 als zang monitor. Zij dachten in eerste instantie dit kan toch niet veel zijn, maar toen ze het monitor geluid hoorden, waren ze laaiend enthousiast en gaan erg hard, we hebben de dB meter op het podium gehad bij 3/4 uit sturing gaf hij pieken aan van 125 dB en dat voor uit een monitor, dat is toch erg hard moet ik eerlijk bekennen, zou het niet zo hard willen hebben voor mijn oortjes...haha
      Daarnaast gebruiken ook professionele gospel artiesten deze monitoren, je zou ook de st646, 656 of 540 kunnen nemen.
      Als ze werkelijk zo veel harder gaan, waarom geeft de fabrikant dit dan niet aan?

Bij Britain's got talent werd een enkele line-array top gebruikt als monitor, dus volume zal wel nodig zijn...
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Dj Gino V
        • Feb 2009
        • 237

en qsc hpr 122i zijn ook best goede monitors heb ze all gebruikt op sommige evenementen en moet zeggen gaan erg hard en de andere DJ's heb ik nog niet horen klagen alleen zijn ze wel actief

grtz

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

De Lan M5 heeft volgens de gegeven website ook een schakelbare weerstand van 16 of 4 ohm.

Waarschijnlijk worden de speakers dus in serie of parrallel geschakeld. Welke invloed heeft dit op de gevoeligheid en geluidsdruk ???

Comment

• nightline
            • Oct 2002
            • 1001

Stel even dat die 250 watt is opgegeven bij de speakers in serie, wat een maximale geluidsdruk oplevert van 114 Db. Dan krijgt iedere speaker dus 125 watt. Zet je de speakers parallel dan verandert er aan de speakers niets, het blijft 125 watt per speaker alleen bij een veel lager voltage aan je versterker.
            Wil je vervolgens naar 125 Db gaan, dan dien je ca. 2500 watt op deze speaker los te laten, eens kijken hoelang die 5" speakers dit volhouden.
            Of bedoelen ze een 5" spreekspoel

Mvg

Jack
            Powered by AudioMadness....

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Originally posted by Peeterss
              we hebben de dB meter op het podium gehad bij 3/4 uit sturing gaf hij pieken aan van 125 dB
              Een fantastische kreet: 3/4 uitsturing.
              Wat bedoel je daar mee? 3/4 van het vermogen? Of 3/4 van je volumeregelaartje?
              Dit soort kreten kan ik dus NIETS mee. En hoever weg hield je die dB meter? Op 10 cm van de monitor?

Zoals al aangegeven door een collega zou je daar 2500 watt voor nodig hebben bij de opgegeven gevoeligheid..............

Dus, get real man!

Paul.

(Ten overvloede de specs van de LAN site):
              Axial sensitivity
              (1W/1m, SPL) 92dB

Power handling
              Long term 135W
              AES Standard 250W

Nominal impedance
              switchable 16 Ohm / 4 Ohm

Maximum output level
              (on 4 pi str free field)

[FONT=Verdana]Long term (SPL)
              111dB

Peak (SPL)
              114dB
              [/FONT]
              Last edited by SPS; 27-04-09, 16:43.
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

C-weging gebruikt bij het meten?

Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Originally posted by hugovanmeijeren
                  C-weging gebruikt bij het meten?

Groeten Hugo
                  In C mode op 'Fast' is het niet zo moeilijk 125dB te halen idd.
                  d&b Audiotechnik

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by SPS
                    Een fantastische kreet: 3/4 uitsturing.
                    Wat bedoel je daar mee? 3/4 van het vermogen? Of 3/4 van je volumeregelaartje?
                    Dit soort kreten kan ik dus NIETS mee. En hoever weg hield je die dB meter? Op 10 cm van de monitor?

Zoals al aangegeven door een collega zou je daar 2500 watt voor nodig hebben bij de opgegeven gevoeligheid..............

Dus, get real man!

Paul.

(Ten overvloede de specs van de LAN site):
                    Axial sensitivity
                    (1W/1m, SPL) 92dB

Power handling
                    Long term 135W
                    AES Standard 250W

Nominal impedance
                    switchable 16 Ohm / 4 Ohm

Maximum output level
                    (on 4 pi str free field)

[FONT=Verdana]Long term (SPL)
                    111dB

Peak (SPL)
                    114dB
                    [/FONT]
                    Deze specs klopppen niet....
                    Reken maar eens uit hoeveel vermogen je nodig hebt om uit deze box een geluidsdruk te krijgen van 111 dB, dat is veel meer dan het opgegeven long term vermogen.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

Originally posted by MusicXtra
                      Deze specs klopppen niet....
                      Reken maar eens uit hoeveel vermogen je nodig hebt om uit deze box een geluidsdruk te krijgen van 111 dB, dat is veel meer dan het opgegeven long term vermogen.
                      Toch niet he!
                      128 Watt is 2^7 dus 7x3 dB is +21dB.
                      92dB gevoeligheid + 21 dB = 113dB! No problemo met de specs dus!
                      Ze houden blijkbaar zelfs rekening met de powercompressie door 111 dB aan te houden!

Paul
                      Last edited by SPS; 28-04-09, 17:22.
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

KMT CM212 das dezelfde speaker als de D&B minimax.
                        Is echt een fijn monitortje, niet te groot en gaat hard genoeg tot de middelgrote podia.
                        Wil je groter, KMT heeft ook een MAX15 kopie.

En volgens de nederlandse importeur is de D&B monitor een kopie van KMT.....

Comment

• takkebeest
                          • Jun 2009
                          • 4

@ hansound: ik kwam dit merk zelf ook afgelopen week per toeval tegen maar aangezien jij hier een post uitbrengt richting dit merk zou ik bijna denken dat je met dit merk ervaring hebt!
                          kun je misschien je ervaringen hier met ons delen?
                          het feit bij mij is dat ik zelf al beschik over D&B max15 speakers alleen als ik voor een appel en een ei nagenoeg identieke monitors kan krijgen als ik al heb is het wellicht interessant om nog een aantal modellen hiervan bij te kopen!
                          of zijn er toevallig mensen die hier meer ervaring hebben met het merk KMT?

Comment

• takkebeest
                            • Jun 2009
                            • 4

@ hansound: ik kwam dit merk zelf ook afgelopen week per toeval tegen maar aangezien jij hier een post uitbrengt richting dit merk zou ik bijna denken dat je met dit merk ervaring hebt!
                            kun je misschien je ervaringen hier met ons delen?
                            het feit bij mij is dat ik zelf al beschik over D&B max15 speakers alleen als ik voor een appel en een ei nagenoeg identieke monitors kan krijgen als ik al heb is het wellicht interessant om nog een aantal modellen hiervan bij te kopen!
                            of zijn er toevallig mensen die hier meer ervaring hebben met het merk KMT?

Comment

• sjig
                              • May 2012
                              • 909

Echt waar. 1x is genoeg. Een reactie komt vanzelf wel.

Comment

Working...