Vervanging monitoren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Vervanging monitoren

Ik denk erover na om dit jaar mijn monitoren (S-200'tjes) gaan vervangen door nieuwe met een vermogen rond 300 watt. Ik heb al wat rond gekeken maar de keuze is groot.

Met welke merken/type's hebben jullie goede ervaringen en worden momenteel goed geaccepteerd door gasttechnici en bands ?

Enne .... ik heb geen "Synco" budget
    Life is what you make it
  • koentjes
    • Dec 2007
    • 333

zoek en gij zult vinden...

http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...monitoren.html
    http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...f-passief.html
    http://www.licht-geluid.nl/forum/rec...monitoren.html
    http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...bij-bands.html

is het tegenwoordig echt ZO moeilijk om eens op de search knop te klikken...?

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

EV wordt overal wel geaccepteerd en ook JBL (maar dan niet die ellendige EON's, even een paar stapjes hoger) heeft ook leuke monitors.

Typenummers kan ik zo gauw niet vinden maar tot nu toe was ik altijd blij als ik EV of JBL tegen kwam (ok, Synco is mooier... maarja :P)
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Rieske
        • Aug 2002
        • 544

Originally posted by koentjes

is het tegenwoordig echt ZO moeilijk om eens op de search knop te klikken...?
        NEE, maar daar vond ik geen antwoord.

En aan dit topics heb ik natuurlijk helemaal niets
        http://www.lichtgeluid.nl/forum/rec...monitoren.html (Welke monitoren?)
        Last edited by Rieske; 29-03-09, 21:34.
        Life is what you make it

Comment

• Smit-PA
          • Oct 2006
          • 63

Ook iets van Logic of EAW is ook zeer gewild.
          Let bij EAW wel op dat je goed kijkt welke serie, zit een mindere tussen.

Ook RCF schijnt goede monitoren te hebben, alleen heb ik geen ervaring mee.
          Geluid is een levenswijze.
          Wie niet horen wil moet, maar voelen.

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1066

ehm ik zou toch wel een budget aangeven!

en wil je actief of gewoon passief?

wat voor gigs doe je meest? buitenvenementen of gewoon het kleine club en caffee werk?

mvg jens

Comment

• Rieske
              • Aug 2002
              • 544

Budget ligt zo rond 600/800 Euro (inkoop). Van powerd monitors ben ik niet zo kapot; of je moet de volumeknop losgooien zodat ik niemand met z'n handjes aan zit. Bovendien heb ik dan veel mooie versterkers die dan werkeloos worden. De klussen varieëren van theater totaan bands.
              Life is what you make it

Comment

• RayM
                • Jan 2006
                • 742

Originally posted by Rieske
                Budget ligt zo rond 600/800 Euro (inkoop).
                Per stuk?

Bovendien heb ik dan veel mooie versterkers die dan werkeloos worden.
                Welk merk, type, vermogen? Misschien wel handig om te weten.
                Last edited by RayM; 30-03-09, 19:56.
                Heerlijk die stilte

Comment

• martindecrock
                  • Dec 2008
                  • 36

Ik denk erover na om dit jaar mijn monitoren (S-200'tjes) gaan vervangen door nieuwe met een vermogen rond 300 watt. Ik heb al wat rond gekeken maar de keuze is groot.

Met welke merken/type's hebben jullie goede ervaringen en worden momenteel goed geaccepteerd door gasttechnici en bands ?

Koop iets in de funktie van het soort riders die U krijgt. Op lange termijn is dit meegenomen en extra werk. Groepen kicken op merknamen.

Martin

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Ik heb zo veel spijt gehad toen ik m'n 12 EV S200-tjes van de hand deed....
                    Het waren en zijn nog steeds erg goed klinkende monitoren die zeer gelieft zijn en blijven in de artiesten wereld.

Ik wil ze maar weer altegraag terug hebben!

Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• TonBeljon
                      • Apr 2006
                      • 104

Ik heb ook nog 4 s200 boxen. Nooit weg doen hoor! Krijg je inderdaad spijt van.

Comment

• SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

SX300 van EV. Al jaaaaren heel tevreden over op monitor! En m'n klanten ook!
                        Schuinstellertjes bij gebruiken, en je hebt een goede hoek.

Of de M12 van Dynacord. Ook zeer goed. Wel iets duurder.

Paul.
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Peeterss
                          • Mar 2009
                          • 66

monitoren

Rienske,

Kijk eens naar de M5 van LAN...bruto ex 870 euro. waanzinnige sound en zeer compact. zeer geliefd onder muzikanten en zangers..zijn 2x zo klein als de S200'tjes en klinken 10 keer beter, zou voor de gein eens gaan kijken of luisteren, bellen, mailen..ze hebben een rendement waar je akelig bang van wordt. suc6 verder....ohja Lanaudio

Comment

• Carl
                            • Nov 2000
                            • 907

Tja, 92 dB en 135 Watt, of dat nou een goede keus zou zijn voor monitors?
                            Mijn keuze in elk geval niet, monitors moeten vaak heel erg hard kunnen en dat red je met 92dB niet.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by Peeterss
                              Rienske,

Kijk eens naar de M5 van LAN...bruto ex 870 euro. waanzinnige sound en zeer compact. zeer geliefd onder muzikanten en zangers..zijn 2x zo klein als de S200'tjes en klinken 10 keer beter, zou voor de gein eens gaan kijken of luisteren, bellen, mailen..ze hebben een rendement waar je akelig bang van wordt. suc6 verder....ohja Lanaudio
                              Lijkt me meer een HIFI boxje, beetje zanger zingt harder dan deze monitor
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...