flashcard players

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pino
    • Jul 2002
    • 390

flashcard players

Dag iederééééén

Ik ben op zoek naar nieuwe/andere toestellen om muziek af te spelen.
    Aangezien ik hoofdzakelijk tape (ha)artiesten doe en dus zeer veel met MD werk, begrijpen jullie dat ik iets wil dat minstens even gebruiksvriendelijk is en kwalitatief gelijkwaardig of beter. (uiteraard hangt veel af van het arrangement en de kwaliteit/bitrate van de opname).
    MD wordt niet meer zo ondersteund als 10 jaar geleden, vandaar mijn verandering van "spijs".

Met CD's (vooral zelf gebrande) heb ik regelmatig problemen wegens beschadiging, slecht gebrand, vetpoten,... ; daarom niet echt een optie.

Nu had ik gedacht aan een flashcard speler die zowel .WAV als MP3 afspeeld, en dit liefst via USB (omdat de meesten reeds zo'n stikkie hebben).

Ik vermoed dat volgende toestellen beantwoorden aan mijn vraag, maar ik had toch ook graag jullie mening en eventuele gebruikservaring gevraagd ivm gebruiksgemak, snelheid, geluidskwaliteit, compatibiliteit, kinderziektes, ... .

CORTEX HDC 500 usb music controller - J&H Licht en Geluid

CORTEX HDC-1000 usb music controller - J&H Licht en Geluid

alvast bedankt,

Pino
    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...
  • AH
    • Apr 2004
    • 248

Ik heb de 500 gehad prima apparaat geen problemen mee gehad.
    Minpunt vond ik de druktoetsen je moet er behoorlijk stevig op duwen.
    Ik zou zeker voor de 1000 gaan, dan kun je je volgende nummer rustig opzoeken.

P.s. je kunt er zelfs een externe dvd drive aanhangen.
    Anne Homan

Comment

• MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

Werk voor tape acts op dit moment met de Tascam SSR1. Prima en nog geen complicaties tegen gekomen.

Let wel: WAV is ongecomprimeerd. Dus de geluidskwaliteit gaat vooruit t.o.v. MD (compressie) en wordt dus ook eerlijker. Dus als de artiest in kwestie gare MD's had die door de compressie van MD een beetje aan te horen waren dan is het misschien nu wel helemaal schrikken.
      d&b Audiotechnik

Comment

• marcel
        • Aug 2000
        • 163

Als je toch naar dergelijke spelers kijkt, neem dan ook de Denon DN-HD2500 mee in je overweging. (Denon DN-HD2500 Harddisk Controller - J&H Licht en Geluid)

Zeker met de huidige belachelijk lage prijs van de Denon zou ik er niet over na hoeven denken ten opzichte van een Cortex. Zoals al gezegt zijn de buttons van de Cortex niet bepaald je van het, je moet er net te hard op drukken.

Zelf heb ik nog het dubbele betaald voor de Denon, maar zou dat zo weer betalen omdat ik het dan nog steeds het prijsverschil waard zou vinden ten opzichte van de huidige prijs van de Cortex HDC-1000.

Marcel
        You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

Working...