Goeiemiddag...
Normaal ben ik iemand die lekker zelluf op zoek gaat naar mogelijkheden, voordat ik hier iets schrijf... maar vandaag doe ik het effe anders
... hopelijk is me dat vergeven voor deze ene keer
... Er zijn namelijk vast en zeker een paar mensen hier die me in 5 minuten kunnen vertellen waar ik zelf een paar dagen naar moet zoeken. En iets zegt me ook dat ik het bij mijn queeste vooral buiten de gebaande pro-audio-paden moet zoeken. Volgens mij zijn er in de ICT/ Installatie wereld producten die precies doen wat ik zoek.....
Het is een medium-term projectje, maar ik wil een soort master rackje maken met daarin mijn Avalon 747, een EQ/ line-driver (idealiter een Lake Contour), een routertje en een tablet PC om lekker rond te lopen en te EQ-en... en Smaart (!)
Nu komt het... ik wil het rackje bouwen zodat het zo snel en makkelijk mogelijk werkt. En ik zou het wel mooi vinden om daarom ook een wireless audio interface in te bouwen, zodat ik op de tablet Smaart kan draaien, zonder dat er ook maar een kabeltje aan die tablet hoeft te hangen. Lekker lui en makkelijk zeg ik dan
.
Nu hoeft het natuurlijk niet per se een WiFi audio interface te zijn, er hangt immers toch al een router in voor de processor, dus een Ethernet interface zou ook goed kunnen... misschien nog wel beter zijn, omdat ik dan alles over hetzelfde draadloze netwerk kan laten lopen (toch?).
Heeft iemand misschien nuttige input in deze? Wellicht ervaring met WiFi/ Ethernet audio interfaces? De interface hoeft niet van extreem goede kwaliteit te zijn, toepassing is vrijwel uitsluitend Smaart. Met fantoom als het even kan, anders moet ik gewoon een extra pre-ampje gaan kopen om het voor elkaar te maken, dat kan ook, maar dan zitten er weer meer apparaten in de lijn.
En zo'n Ethernet-interface, hoe wordt die door de PC herkent? Moet ik daar een drivertje voor installeren dat de PC gewoon een extra COM-poort ziet of zo? En werkt zo'n Ethernet interface ook feilloos met een WiFi router ertussen?
Alvast bedankt !!
Owja... als er iemand een Contour voor een goede prijs te koop weet te staan... let me know !! ... Liefst de uitvoering met digitale ingang, maar dat is geen must.
Normaal ben ik iemand die lekker zelluf op zoek gaat naar mogelijkheden, voordat ik hier iets schrijf... maar vandaag doe ik het effe anders
... hopelijk is me dat vergeven voor deze ene keer
... Er zijn namelijk vast en zeker een paar mensen hier die me in 5 minuten kunnen vertellen waar ik zelf een paar dagen naar moet zoeken. En iets zegt me ook dat ik het bij mijn queeste vooral buiten de gebaande pro-audio-paden moet zoeken. Volgens mij zijn er in de ICT/ Installatie wereld producten die precies doen wat ik zoek.....Het is een medium-term projectje, maar ik wil een soort master rackje maken met daarin mijn Avalon 747, een EQ/ line-driver (idealiter een Lake Contour), een routertje en een tablet PC om lekker rond te lopen en te EQ-en... en Smaart (!)
Nu komt het... ik wil het rackje bouwen zodat het zo snel en makkelijk mogelijk werkt. En ik zou het wel mooi vinden om daarom ook een wireless audio interface in te bouwen, zodat ik op de tablet Smaart kan draaien, zonder dat er ook maar een kabeltje aan die tablet hoeft te hangen. Lekker lui en makkelijk zeg ik dan
.Nu hoeft het natuurlijk niet per se een WiFi audio interface te zijn, er hangt immers toch al een router in voor de processor, dus een Ethernet interface zou ook goed kunnen... misschien nog wel beter zijn, omdat ik dan alles over hetzelfde draadloze netwerk kan laten lopen (toch?).
Heeft iemand misschien nuttige input in deze? Wellicht ervaring met WiFi/ Ethernet audio interfaces? De interface hoeft niet van extreem goede kwaliteit te zijn, toepassing is vrijwel uitsluitend Smaart. Met fantoom als het even kan, anders moet ik gewoon een extra pre-ampje gaan kopen om het voor elkaar te maken, dat kan ook, maar dan zitten er weer meer apparaten in de lijn.
En zo'n Ethernet-interface, hoe wordt die door de PC herkent? Moet ik daar een drivertje voor installeren dat de PC gewoon een extra COM-poort ziet of zo? En werkt zo'n Ethernet interface ook feilloos met een WiFi router ertussen?
Alvast bedankt !!
Owja... als er iemand een Contour voor een goede prijs te koop weet te staan... let me know !! ... Liefst de uitvoering met digitale ingang, maar dat is geen must.

.
Comment