mic ---> multicore--->ongebalanceerde mengtafel input

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

http://www.mackie.com/pdf/archive/cr1604_om.pdf bedoelde je..

als je wilt balanceren moet je dat al bj je menger doen, en niet bij de bron.
    Omgekeerde DI ertussen, dus..

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Heren,

Dank voor de reacties. heb de handleiding hier liggen en de expander ook gezien. Vraag: wie heeft dat nou nog op de plank liggen?
      Iemand een opmerking als: "Als die het niet heeft kun je het wel vergeten" ofzo?

Vandaar ook mijn vraag hoe ik dit netjes kon oplossen.

gewoon 19" Di nemen en omgekeerd aansluiten?
      Grz
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by Upgrading your system

Grz
        Bij een "kale" trafo wel, bij een electronische gaat dat niet werken.

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Originally posted by MacGyverSounds
          http://www.mackie.com/pdf/archive/cr1604_om.pdf bedoelde je..

als je wilt balanceren moet je dat al bj je menger doen, en niet bij de bron.
          Omgekeerde DI ertussen, dus..
          Balanceren doe je aan beide zijden.....!
          Als ik de vraag van de ts nog eens goed nalees, is er een bestaande situatie, waar alleen 30 meter extra kabel tussen komt.
          Voor de mic inputs is er dus helemaal geen probleem. De line inputs kun je gewoon tweedraads aansluiten, zoals ik beschreef, de afscherming voert geen signaal. Line signalen zijn meestal zo groot dat er geen problemen te vrezen vallen. Line outputs van keyboards en dergelijke zijn ook niet altijd symmetrisch.
          DI´s gaan hier niet werken denk ik omdat de meeste niet 1:1 zijn, maar een line sgnaal naar mic niveau brengen. De line-inputs zullen dus te weinig signaal krijgen. De prijs van 1:1 trafootjes (NEUTRIK bijv.) valt overigens ook wel mee.

Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Poelmans
            • Feb 2004
            • 804

Originally posted by Upgrading your system
            Heren,

Dank voor de reacties. heb de handleiding hier liggen en de expander ook gezien. Vraag: wie heeft dat nou nog op de plank liggen?
            Iemand een opmerking als: "Als die het niet heeft kun je het wel vergeten" ofzo?

Vandaar ook mijn vraag hoe ik dit netjes kon oplossen.

Grz
            Een 'omgekeerde' DI hoeft nog geeneens. Gewoon een DI, 9V batterij erin, multikabel op de input, mengtafel op de output.

Ik heb iets soortgelijks al een paar keer gedaan in situaties waar ik een ongebalanceerd signaal over enige afstand moest krijgen, en dan aan de zender en ontvangen een DI op batterijen legde. Niet de meest elegante oplossing, maar het werkte wel!

Comment

• berolios
              • Sep 2005
              • 1538

Als je er even van een afstandje naar kijkt he... vind je het zelf dan ook niet een beetje overdreven oplossing om dit zo aan te gaan pakken?

Ik ken het tafeltje niet dat je hebt, maar je gaat nu zo weer een paar honderd euro spenderen om een tafeltje te kunnen gebruiken dat het dan toch niet is. Is het dan niet verstandiger dit geld te spenderen aan de aanschaf van een ander tafeltje?

Just a thought ...

Hoe dan ook, veel plezier en succes ermee !
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by Poelmans
                Een 'omgekeerde' DI hoeft nog geeneens. Gewoon een DI, 9V batterij erin, multikabel op de input, mengtafel op de output.

Ik heb iets soortgelijks al een paar keer gedaan in situaties waar ik een ongebalanceerd signaal over enige afstand moest krijgen, en dan aan de zender en ontvangen een DI op batterijen legde. Niet de meest elegante oplossing, maar het werkte wel!

Waar zijn we mee bezig?
                Gaan we nou een gebalancerde multi aansluiten op een ongebalanceerde input van een DI, dat zijn de meeste, en gaan we dan de gebalanceerde output van die DI dan weer aansluiten op een ongebalanceerde line-input?
                Ook niet echt een verbetering dacht ik zo.
                Als het dan toch niks mag kosten, kun je net zo goed een paar trafootjes uit van die hobby groundseparators slopen en die als omzetter van symm naar asym gebruiken. De impedantie is ca 10K ohm, maar nu we toch aan het hobbyen zijn.... Kastje erom en klaar is Rosalie.
                Wie is Rosalie nou weer!!!

Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by speakertech
                  .........klaar is Rosalie.
                  Wie is Rosalie nou weer!!!

Speakertech

das een ex van Phil Lynnot, volgens mij ( afdankertje van Bob Seger, trouwens)

inderdaad, ik begrijp het verhaal ook ff niet.
                  - tafeltje van willekeurig merk -16x gebalanceerd in- kost geen miljoenen
                  - de zaak netjes balanceren is nu ff werk, later veel plezier...

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

om hier nog heel even op terug te komen.. een nette manier van doen die de kosten de moeite waard maken is er niet?
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Noobie
                      • Dec 2007
                      • 223

Originally posted by martindecrock
                      Ten tweede gaan ze werken als laagdoorlaatfilter, dus minder hoog. Dit hangt voornamelijk af van de capaciteit (Farad) van uw multi en de ingangsimpedantie van de mengtafel. Is die input hoog of laag ohmig. Hoe lager de impedantie hoe beter. ( RC netwerk).
                      Martin
                      Theoretisch allemaal waar, behalve dat het kantelpunt ergens in de Mhz sector zal liggen en dus totaal geen enkele invloed op de 30Hz-20KHz audio zal hebben.

Originally posted by speakertech
                      Balanceren doe je aan beide zijden.....!
                      Speakertech
                      Waarom in ***snaam..... gewoon zo kort mogelijk bij de tafel balanceren die troep, dan maken kabellengtes van 40 - 100m niks meer uit.
                      (tenzij je ongebalanceerde apparatuur gaat aansluiten natuurlijk..... dan ff een extra DI ertussen)

ontopic:

Monacor oftewel konip(t)ech (zo'n beetje elke kruidenier tot audio tech met kvk kan daar inkopen) heeft trafo's die geschikt zijn om verlopen te maken van ongebalanceerd naar gebalanceerd, ik geloof dat die dingen c.a. 3-5 Euro kosten.

Werken op zich goed, maar verwacht geen lunndahl kwaliteit...

heb die dingen een aantal jaren terug nog wel eens gebruikt om problemen met aarding op te lossen, maar je wil uiteindelijk toch wat meer kwaliteit qua geluid.

De uitgangen kun je op zich nog wel ongebalanceerd proberen, aangezien dit een lijn nivo is. bij hoogohmige (ongevoede) belastingen (zoals mic's) zul je toch snel 3 FM (o.i.d. op je kabels ontvangen)

Een passive DI zou ook nog achterstevoren gebruikt kunnen worden, maar dan heb je weer een berg verlopen nodig die waarschijnlijk duurder worden dan een nieuwe tafel....

succes
                      Last edited by Noobie; 13-05-09, 20:08.

Comment

• Mach Facilities
                        • May 2009
                        • 109

Originally posted by berolios
                        Als je er even van een afstandje naar kijkt he... vind je het zelf dan ook niet een beetje overdreven oplossing om dit zo aan te gaan pakken?

Ik ken het tafeltje niet dat je hebt, maar je gaat nu zo weer een paar honderd euro spenderen om een tafeltje te kunnen gebruiken dat het dan toch niet is. Is het dan niet verstandiger dit geld te spenderen aan de aanschaf van een ander tafeltje?

Just a thought ...

Hoe dan ook, veel plezier en succes ermee !
                        I'm with stupid......

Oftewel, netjes gezegd, Berolios heeft HELEMAAL gelijk, er is M.I. niet zoiets als het verantwoord geld uitgeven aan een dergelijk tafeltje, als je te weinig gebalanceerde inputs hebt, heb je gewoon niet de goede tafel voor de klus liggen.
                        maybe just a thought, BUT A GOOD ONE...

Comment

Working...