Headset voor kinderen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • martindecrock
    • Dec 2008
    • 36

Headset voor kinderen

Ben op zoek naar een lowbudget headset voor draadloos gebruik.
    Iets in het genre van een DPA 4066. Moet passen op een kinderkopje.
    Om 14 DPA's mede te geven zijn deze te duur.
    Eventueel iets made in ... , en moet passen op Shure beltpacks.

Martin
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

Passen op een kinderhoofd zal niet makkelijk worden. Ik heb pas geleden een (kinder)musical gedraaid met 6 headsets en kon niet aan passende beugels komen. Dat werd dus plakken.
    Heerlijk die stilte

Comment

• MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

Shure Beta 53 zit er kiddie proof uit maar nog steeds prijzig

Anders Shure WH20 of WH30
      d&b Audiotechnik

Comment

• Pino
        • Jul 2002
        • 390

Creatief zijn is hier de boodschap!

Ik heb goede ervaringen met de volgende methodes - let wel de microfoontjes hebben spanning nodig!
        - DAP EH2: leuke set voor z'n prijs en best wel bruikbaar mits goede EQ; wel voorzichtig met de kabeltjes: deze zijn niet van sterke kwaliteit.
        - AKG C417 opplakken: goedkope maar goede microfoon, enkel kijken welke stekker je er nog moet aanzetten + een voorschakelingetje; plakken met doorzichtige medische tape (terugbetaald door ziekenkas mits voorschrift ;-) .
        - AKG C417 met doorschijnende krimpkous op een beugel van dunne lasdraad monteren: beugels kunnen op maat gemaakt worden en kosten slechts enkele euro's.

een akg C417 kost ongeveer 75euri en geeft een zeer behoorlijke klank met een vrij hoge GBF.

Mijn voorkeur gaat naar microfoontjes opplakken in zo'n situatie wegens de gegarandeerde goede afstand naar de mond + huidcontact. Wel éérst plakken en dan eventueel schminken.

Een avondje knutselen kan hier wonderen doen

Groetels en succes,

Pino
        Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• maranta
          • Sep 2002
          • 113

Ook ik ben heel zuinig op m'n dpa's en countrymannen

Ik gebruik voor kinderen en zwarte pieten ( schminck)de JB HMU 36, gemodificeerd met een weerstand om de bias aan te passen, standaard worden ze geleverd met een 3 polige plug, voor shure is een 4 polige nodig, inkoop zit je rond de 30 euro. Nadeel is dat het erg opvallend is, voordeel is "hufterproof".

Nog niet geprobeerd maar veel van gehoord zijn de audac imitaties van de dpa4066 en de countryman e6i, huidkleurig, klein 4 polig en verkoop 60,- bruto, daar kan je niet zo veel voor knutselen.
          Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• martindecrock
            • Dec 2008
            • 36

Originally posted by RayM
            Passen op een kinderhoofd zal niet makkelijk worden. Ik heb pas geleden een (kinder)musical gedraaid met 6 headsets en kon niet aan passende beugels komen. Dat werd dus plakken.
            Wij hebben JTS CM-804 gekocht. Is zeer licht, beugel instelbaar. Is natuurlijk geen DPA. Maar voor die prijs mag er wel eens eentje stuk.
            Is voor amateur gebruik, Dus ...

Martin

Comment

• animaldrums
              • Nov 2008
              • 88

En waar heb je die JTS CM-804 gekocht, Martin? In kan er op internet weinig over vinden, in Duitsland zit wel een importeur, Monacor.

Comment

• martindecrock
                • Dec 2008
                • 36

Originally posted by martindecrock
                Wij hebben JTS CM-804 gekocht. Is zeer licht, beugel instelbaar. Is natuurlijk geen DPA. Maar voor die prijs mag er wel eens eentje stuk.
                Is voor amateur gebruik, Dus ...

Martin
                Bij Monacor staan ze niet meer op de prijslijst.
                JTS importeur voor Nederland en Belgïe is AED Eglantier in Mechelen.
                Wij hebben waarschijnlijk wel de volledige stock opgekocht. Sorry

Alvast succes
                Martin

Comment

Working...