Een nieuwe mixer, maar welke?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djberjo
    • Aug 2008
    • 130

Soundtracs Topaz

Wat vinden jullie van de Soundtracs Topaz? Wat is eigelijk het verschil tussen de 24/24/8/2 versie en de project 8? (op de channels ect na puur om klank en extra functies)

Hoe is de klank hiervan? Ik wil hem voor opnames en mixage gebruiken.

Of zeggen jullie je kan beter doorsparen voor een betere mengtafel zodat je meteen goed begint.

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

nieuwe mixer?

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Originally posted by djberjo
        Wat vinden jullie van de Soundtracs Topaz? Wat is eigelijk het verschil tussen de 24/24/8/2 versie en de project 8? (op de channels ect na puur om klank en extra functies)

Of zeggen jullie je kan beter doorsparen voor een betere mengtafel zodat je meteen goed begint.
        Wat ik ervan zeg? Ik zeg dat je een stuk meer reacties zult krijgen als je hier een nieuw topic voor opent, ipv een bestaand topic te kapen. Tip: noem het type van de mixer in de titel...
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• SoundOfSilence
          • Mar 2007
          • 766

Soundtracs? Erg mooi spul, maar heeft meestal wel een opknapbeurtje qua electronica nodig. Zal een maat van me (die 2 soundtracsen heeft) zijn mening ff laten geven
          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Originally posted by frederic
            nu ben ik toch wel benieuwd wat je met een 32+ kanalen mengtafel in een kerk gaat doen?
            Nou ik kom het vaak genoeg tegen. 16 tot 24 zenders voor een koor inclusief complete band.

Of dacht jij dat dit soort zaken alleen in Amerikaanse kerken speelde?
            Kerkdiensten zijn soms complete concerten om "ook de jeugd in de kerk te houden" zoals ze dat zo mooi noemen hier in Nederland.

Hebben we het nog niet over korenslagen, -wedstrijden, -dagen, etc.
            Er gebeurt meer in een kerk dan (klassieke) kerkdiensten.

Comment

• berolios
              • Sep 2005
              • 1538

Originally posted by vasco
              [...] Er gebeurt meer in een kerk dan (klassieke) kerkdiensten.
              Ja, da's regelmatig in het nieuws ja...
              sorry, kon het niet laten

@TS: Ben je al verder in je zoektocht? Tijd om weer eens wat te laten horen , hoe staat het ervoor?
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Haagse
                • Mar 2009
                • 2

Ik heb zelf een Soundtracs solo rack en een solo 8
                De rack uitvoering was mn eerste en heb ik voorzien van andere opamps, ik heb er drie woorden voor over: waan-zin-ig Echt een leuk 19" tafeltje.
                De solo 8 is een 24/8/2 met 4 mute groups. Hierbij wil ik nog een aantal mod's uitvoeren voordat deze naar m'n smaak is, maar ook voor deze geldt dat het echt een leuke, goede, degelijke tafel is. Voor zowel recording, mixdown en PA kun je hem gebruiken.
                Voor de Topaz geldt eigenlijk het zelfde. De basis van de soundtracs tafels is erg goed en de interne opbouw is ook zeer degelijk.

Comment

• jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

of deze:

Comment

• djberjo
                    • Aug 2008
                    • 130

Originally posted by Haagse
                    Ik heb zelf een Soundtracs solo rack en een solo 8
                    De rack uitvoering was mn eerste en heb ik voorzien van andere opamps, ik heb er drie woorden voor over: waan-zin-ig Echt een leuk 19" tafeltje.
                    De solo 8 is een 24/8/2 met 4 mute groups. Hierbij wil ik nog een aantal mod's uitvoeren voordat deze naar m'n smaak is, maar ook voor deze geldt dat het echt een leuke, goede, degelijke tafel is. Voor zowel recording, mixdown en PA kun je hem gebruiken.
                    Voor de Topaz geldt eigenlijk het zelfde. De basis van de soundtracs tafels is erg goed en de interne opbouw is ook zeer degelijk.
                    Bedankt voor je reactie, ik zal eens bij de verkoper op bezoek gaan en de tafel eens uittesten ect. Ik heb deze tafels namelijk nog nooit gehoord maar kwa functies lijken ze me een goede keuze.

Wat voor Mods's ga je uitvoeren?

Comment

• djberjo
                      • Aug 2008
                      • 130

Originally posted by SoundOfSilence
                      Soundtracs? Erg mooi spul, maar heeft meestal wel een opknapbeurtje qua electronica nodig. Zal een maat van me (die 2 soundtracsen heeft) zijn mening ff laten geven
                      Bedankt voor je reactie,

Je bedoeld dat enkele onderdelen vervangen moeten worden en dat hij dan weer in orde is. Daar heb ik geen probleem mee zolang het geen dure moeilijk aan te komen onderdelen zijn

Comment

• Haagse
                        • Mar 2009
                        • 2

Wat voor Mods's ga je uitvoeren?

Ik wil voor de inserts een bypass schakelaar maken en de direct out ook schakelbaar tussen pre-eq en post-eq. Nu zijn de directs post-eq en dat vind ik niet altijd even handig.
                        Daarnaast is bij sub 7&8 scheeft, dat wil ik dus ook fixen. En ik wil de led's in mn meters dimmen en de zwanenhals verlichting.
                        Nou ja, in ieder geval kan ik wel bezig blijven

Comment

• SoundOfSilence
                          • Mar 2007
                          • 766

Bedankt voor je reactie,

Je bedoeld dat enkele onderdelen vervangen moeten worden en dat hij dan weer in orde is. Daar heb ik geen probleem mee zolang het geen dure moeilijk aan te komen onderdelen zijn
                          Idd... maar dan moet je denken aan een handje opamps vervangen (of preventief allemaal... zijn er niet zoveel, maar klinkt ie meteen beter) en een elcotje hier en daar.
                          Gek genoeg hebben de potmeters van de soundtracsen die ik ken geen problemen.
                          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

Originally posted by jakkes72
                            of deze:
                            [PLAATJE VERWIJDERD]
                            Jongens wat flauw zeg, zullen we het voor de TS ontopic houden verder voordat wij allemaal een "mixer" gaan tonen.

Comment

Working...