Een nieuwe mixer, maar welke?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freeaqingme
    • Feb 2009
    • 5

Originally posted by frederic
    Bij bridse EBAY venters kan je ze wel vinden rond de 6-7K
    Dat gaat dan om de SL9-32 en is inc btw?

De simpelste versie uit de T serie zit op 8800pound, wat ongeveer 10K euro is, duidelijk boven budget (of is daar nog 1500+ van af te halen?).

Verder begrijp ik dat Yamaha zijn reputatie nog steeds niet probeert te verbeteren, de M400 ver achterblijft, en de DM48 dus toch nog te veel op studios gericht is?

Zoja, is mijn budget dan echt zoveel te laag?
    Last edited by Freeaqingme; 26-02-09, 00:25.

Comment

• MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

Over M400 kan ik niks zeggen; maar sluit hem niet uit omdat 1 iemand er wat over zegt.

Wat ik wel kan zeggen is dat het absoluut niet waar is dat de LS9 niet muziekaal is of kill klinkt. Erg fijne preamp met prima EQ mogelijkheid. Zeker geen koude klank. Misschien wat minder karakter dan wat je van sommige oude top analoge bakken gewend bent maar desalniettemin erg goed!

Subgroepen kun je niet direct maken omdat die er gewoon weg niet op zitten (zoals een VCA/DCA die je wel op de M7 terugvindt). Je kunt wel Aux Sends omtoveren tot soort van subgroep en je kunt (zoals al gezegd) kanalen bundelen; maar dan kun je ze niet meer afzonderlijk van elkaar bewegen.

Snelheidsbeperkingen vanwege meervoudig kanaal gebruik heb ik niet ondervonden!

Tascam is bij mijn weten een echte studiotafel en lie niet praktisch

Denk zelf dat de LS9 verweg de beste optie is! Reken op 8,5 tot 9K incl. BTW voor een LS9-32.
      Je kunt ook gelijk dezelfde multikabel van je A&H GL gebruiken.
      Last edited by MusicSupport; 26-02-09, 02:03.
      d&b Audiotechnik

Comment

• drummerke
        • Oct 2006
        • 432

Wie een tascam dm24 al moeilijk en onlogisch vind gaat altijd problemen hebben met digitale mixers. Tascam mixers zijn gewoon anders opgebouwd dan vb. Yamaha DM1000, LS9, etc of een Rolandtje.

Ik werk eigenlijk 90% voor kerken en alle randgebeuren er rond (rock/praise concerten, ontmoetingsdagen, huwelijken, etc) en neem dan steeds men eigen materiaal mee. Al doende leert men, en het belang van de plaatsing van de mixer is toch wel heel groot. Evenals combinatie van micro-mixer-speakers. Als jouw FOH positie niet 100% ok is kan je misschien beter opteren voor een compactere digitale mixer met draadloze bediening via tabletpc. Als je met een team werkt moet je ook 100% zeker zijn dat iedereen er mee overweg kan. Anders is het misschien gewoon beter van een degelijke analoge mixer aan te schaffen waar je gewoon de settings van overtekend (bestaan ze wel kartonnekes om op te tekenen).

Swat, digitale mixers in overvloed die voldoende goed klinken en betaalbaar zijn.

Comment

• Cake Music NL
          • Sep 2008
          • 60

Voor 1000 Euro meer heb je de iLive T80, kijk voor de gein eens op Thomann.de en vergelijk het rijtje digitale mixers. Een T80 met 32/16 rack op de buhne en multikabel kost 10.000,- incl BTW

Maar dan heb je WEL subgroepen, WEL op alle 32 mixen een grafische EQ, WEL altijd 8 effecten van topkwaliteit (o.a. 480 multilayer emulaties) 64 mixinputs naar 32 mixen en geen verlies van inputs aan je effecten, dus eigenlijk 80 inputs. Belangrijkste is : Hij kinkt een stuk beter dan de anderen hier genoemd.

Geen kosten meer voor effecten( deze zijn intern wel goed), geen multikabel, geen stageblock meer kopen. Je wint zowel qua specs als qua financien.

Comment

• purplehaze
            • Jul 2004
            • 692

Originally posted by Cake Music NL
            vergeet de roland, kan qua klank, dynamiek en processing niet meekomen met de Yamaha en zelfs niet met de Tascam.
            ??....ja right...duidelijk een reactie van iemand die niet de moeite heeft genomen een en ander te vergelijken.

Er is een topic over het vergelijk tussen een LS9 (en ook M7) met de Roland M400 lees dat maar eens.

Hoe de tascam klinkt weet ik niet, maar ik weet wel dat de M400 met digisnake stukken muzikaler klinkt dan de LS9. Belangrijke verschilpunten zijn met name laagmid wat met een yamaha LS9 minder gedefinieerd is en het hoogmid is scheller. Als je wat meer bekend bent met Yamaha digimixers 01v, 01v96, ls9 (die klasses) herken je dat karakter meteen als je er bijvoorbeeld een M400 als referentie naast hoort.

De Roland is juist ontworpen om het maximum aan rekenkracht in te zetten op geluidskwaliteit en dynamiek :-)

Comment

• berolios
              • Sep 2005
              • 1538

[...](o.a. 480 multilayer emulaties)[...]
              Gast... ben jij verkoper of zo? Kan me nog een keer een heftige discussie met jou in een ander topic herinneren...

@TS: doe jezelf een plezier en probeer het kaf van het koren te scheiden wat reacties betreft.... zoals gezegd: schrijf geen tafel af, omdat hier toevallig iemand dat roept... iemand die je niet kent en waarvan je al helemaal niet weet of hij weet waar hij het over heeft... of wellicht andere motieven heeft voor zijn suggestie. Ik wil niet zeggen dat dat zo is... maar dit blijft een vrij toegankelijk forum en zolang je praat met mensen die je niet kent weet je het gewoon niet.

Wat jouw opties betreft:
              De Tascam ken ik persoonlijk niet, maar als ik over het algemeen tascam producten vergelijk met Roland/ Yamaha, zou daar niet mijn voorkeur liggen. Daarbij doet die tafel ook nogal bulky aan. De A&H ken ik ook niet, maar A&H is wat muzikaliteit en klank betreft nu niet mijn favoriete merk (om het maar zacht uit te drukken), dus ik ben nogal skeptisch hierover.Kijk eens in DEZE thread... daar heb je pagina's lang discussie over een M400 vs LS9 en daar merk je juist dat de Roland er helemaal niet zo slecht vanaf komt.

Mijn advies?
              Zoek voor de Roland en Yamaha een geschikte en interessante leverancier en zorg dat je die tafels alle twee een keer (1 of 2 weken is redelijk normaal) op proef krijgt. Evt kun je die A&H aan dit rijtje toevoegen, mocht je hem binnen je budget vinden. De importeur heeft als het goed is demo-modellen staan. Ook kun je eventueel zelf bij de importeurs aankloppen, hoewel dat zeker niet altijd betekent dat je daar ook de laagste prijs krijgt. Dan kun je op basis van jouw EIGEN ervaringen uiteindelijk de keuze maken.

Dan nog: kijk een beetje uit met het zomaar 'erbij knopen' van kanalen via een ADA-8000. De pre-amps en ADCs daarin zijn echt van een stuk mindere kwaliteit dan die in de genoemde tafels.

p.s. Kijk je naar een net uitgebrachte tafel als die A&H, houdt dan ook rekening met kinderziektes en dergelijke... zou niet de eerste digi-tafel zijn die om de haverklap terug moet naar meneer de importeur.
              Last edited by berolios; 26-02-09, 10:48.
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Cake Music NL
                • Sep 2008
                • 60

Nee hoor, geen verkoper, bezoek wel veel internationale forums en lees erg veel artikels :-) en heb totaal geen affiniteit met welk merk dan ook.

Kinderziektes ? oh ja, Als je even had nagedacht en nagekeken had je gezien dat de nieuwe T serie niets anders is dan de al 3 jaar bestaande dure iLive serie met gefixte inputracks en gefixte buitenkant er om heen.

Zoek eens op buitenlandse forums, aangezien de Nederlandse forums en importeur nog niet genoeg aan de boom schudden. Zonder me hierop persoonlijk aan te vallen, neem eens 2 minuten de moeite om te kijken wat in deze markt nu in Amerika aan het gebeuren is.

Comment

• purplehaze
                  • Jul 2004
                  • 692

Nee hoor, geen verkoper, bezoek wel veel internationale forums en lees erg veel artikels :-) en heb totaal geen affiniteit met welk merk dan ook.
                  ...soms loont het de moeite om producten gewoon naast elkaar te proberen en te testen en dan oordelen in plaats van te vertrouwen op wat er op internationale fora gezegd wordt, en in hoeverre zijn de gelezen artikelen ingekleurd door andere motieven dan objectiviteit da's ook altijd maar de vraag...

Comment

• berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

[...] als je even had nagedacht [...]
                    Gast... nadenken laat ik wel aan slimme gasten zoals jou over .

Als het een oude tafel in een nieuw jasje is, kun je dat toch gewoon even uitleggen hier? Daar heeft de TS veel meer aan dan "ik ben op m'n pikkie getrapt" uitspraken.

Afijn, @TS: advies is wel duidelijk, toch? Een 2/3-tal tafels uitzoeken die je wat lijken, en dan op basis van jouw eigen ervaringen (tafel uitproberen op klussen) de beste eruit kiezen.
                    Last edited by berolios; 26-02-09, 13:25. Reason: beetje aardiger zijn ;-)
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

Voor 1000 Euro meer heb je de iLive T80, kijk voor de gein eens op Thomann.de en vergelijk het rijtje digitale mixers. Een T80 met 32/16 rack op de buhne en multikabel kost 10.000,- incl BTW

Maar dan heb je WEL subgroepen, WEL op alle 32 mixen een grafische EQ, WEL altijd 8 effecten van topkwaliteit (o.a. 480 multilayer emulaties) 64 mixinputs naar 32 mixen en geen verlies van inputs aan je effecten, dus eigenlijk 80 inputs. Belangrijkste is : Hij kinkt een stuk beter dan de anderen hier genoemd.

Geen kosten meer voor effecten( deze zijn intern wel goed), geen multikabel, geen stageblock meer kopen. Je wint zowel qua specs als qua financien.
                      Een T80 met IRD32 kost me bij Thomann toch echt 11111,- incl. BTW. Natuurlijk zit er marge op. Maar dan is de LS932 toch echt 2000 euro goedkoper. Uiteraard zijn er voor en nadelen aan die 2000 euro meer of minderprijs van de een tegen de ander maar dat moet de TS zelf afwegen. Ik vind de LS9 een behoorlijk muziekale tafel (zeker vergeleken met de 01V96 o.i.d.) De preamps uit de LS9 hebben absoluut niet het karakter van diegene die je gewend was in de 01V reeks.

Verder kan de TS zelf op basis van budget afwegen of het een iLive T80, LS932 of M400 wordt....
                      Last edited by MusicSupport; 26-02-09, 13:36.
                      d&b Audiotechnik

Comment

• jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

Originally posted by Freeaqingme
                        Dat mag zeker, dat is Voorthuizen (paar km van Barneveld), GLD.
                        In het weekend van 13,14,15 maart heb ik mijn LS9 niet nodig.
                        Als je interesse hebt in een demo, laat het maar weten.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by MusicSupport
                          Een T80 met IRD32 kost me bij Thomann toch echt 11111,- incl. BTW. Natuurlijk zit er marge op. Maar dan is de LS932 toch echt 2000 euro goedkoper. Uiteraard zijn er voor en nadelen aan die 2000 euro meer of minderprijs van de een tegen de ander maar dat moet de TS zelf afwegen. Ik vind de LS9 een behoorlijk muziekale tafel (zeker vergeleken met de 01V96 o.i.d.) De preamps uit de LS9 hebben absoluut niet het karakter van diegene die je gewend was in de 01V reeks.

Verder kan de TS zelf op basis van budget afwegen of het een iLive T80, LS932 of M400 wordt....

Het verschil zit hem toch in de bijgeleverde stageblock met cat5 kabel. Het zijn dan ook britse preamps die toch een betere reputatie hebben dan Yamaha. Die 2000€ verschil is in dit geval toch niet zo groot. Zelfs de T112 versie incl 48 kanalen en 24 retours is een kleine 14.000€. Op zich is dit natuurlijk een serieus bedrag (ik heb het nu net even niet in mijn kontzak zitten) maar voor een PA firma is dit wel een goedkoop systeem.
                          VB een nieuwe MH4 mengtafel met 48kanalen kost zeker meer, en dan heb je nog niet eens effecten enz...
                          Bij een analoge tafel moet je nog eens op termijn doktersrekeningen bij reken, voor een kappotte rug.
                          Last edited by frederic; 27-02-09, 10:08.

Comment

• Cake Music NL
                            • Sep 2008
                            • 60

Dit bericht ontving ik van Jaap bij TM : Mijn excuses.

Beste Cake Music, dank voor je enthousiasme, maar laat de keuze aan de klant in een eerlijk vergelijk. Mocht je problemen ondervinden met de distributie in Nederland kun je contact opnemen met mij bij TM.

De T serie is vanaf April/Mei leverbaar in Nederland, daarom heeft het geen zin om nu al met prijzen te gaan schieten. Maar de prijs zal concurerend zijn in de Roland en Yamaha markt.

Vanaf April/Mei zal zowel Tm als een aantal geselecteerde dealers een demoexemplaar op voorraad hebben. Om zuiver de klank en bediening te kunnen beoordelen kun je een demo krijgen op de reeds bestaande iLive.

Met vriendelijke groet, Jaap ( TM )

Comment

• davidemmeloord
                              • Mar 2009
                              • 7

Als je wilt kijken naar verschillende mixer etc voor een kerk kan ik je de beurs kerk en gemeente 2009 aanraden. Deze wordt gehouden op 20 en 21 maart as in de jaarbeurshallen te utrecht. Daar staan in ieder geval 9 bedrijven die jou kunnen adviseren op gebied van mixers etc in de kerk. Ook roland Systems staat daar en een van de podia wordt gemixt met een Roland M400. Ik werk zelf bij een bedrijf (SmashSound) en wij staan daar ook -> toevallig mixen wij met de Roland. Kom gerust langs (als je kaarten wilt hoor ik het graag!)

Wij hebben veel positieve reacties op de roland en kunnen hem eventueel ook leveren

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

nu ben ik toch wel benieuwd wat je met een 32+ kanalen mengtafel in een kerk gaat doen?

Comment

Working...