Shure SLX Beta 87A

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Berolios, ik denk dat we op dezelfde golflengte zitten.
    Dit was ook al mijn vermoeden.
    bedankt voor +1
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gitarist 62
      • May 2006
      • 278

Originally posted by berolios
      Zet even alles qua 'technische' redenen uit je hoofd... want het ligt gewoon aan de geluids-techneut. Al die dingen die je beschrijft zijn voor een techneut makkelijk op te lossen door volume en wat handige dynamics, dat het klankmatig misschien niet helemaal jofel is kan aan de mic liggen, maar volume en verstaanbaarheid in mijn optiek niet. ALS het al aan de mic zou liggen, dan zou een beetje techneut dat in no-time opgelost hebben. Natuurlijk zullen er mics blijven waar sommige mensen niks mee kunnen (ik heb bijvoorbeeld een allergie ontwikkeld voor draadloze Sennheisers, maar dat terzijde).

Geef eerst die techneut een shop onder zijn reet en ga DAARNA misschien langzaam eens kijken of het niet ergens eventueel een technische oorzaak zou kunnen hebben. In die volgorde...

Het ligt echt niet aan een kapotte mengtafel of zo... smoesjes zeg ik dan...

Duidelijk genoeg? ...
      +1!
      Als je WL setje niet kapot is moet dit echt geen problem zijn.
      - gooi eens alle inserts van de tafel af
      - alle ingangen gain op 0 dB
      - alle eq vlak
      - luisteren/proberen
      niet goed? dan in het gebied 4-8 kHz jouw vocals +3tot +5 dB en even sweepen in die band en dan moet je vocal toch op een gegeven moment lekker uit de mix komen

Maar dat zou je geluidsman toch ook moeten weten..
      ~Clearsound~

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Nog even iets anders: staat de potmeter achter op de ontvanger wel helemaal open? Dus helemaal met de klok mee?

Dit omdat je 'm op de tafel helemaal open moet zetten om er iets uit te krijgen.

Comment

• Luidkeels
          • Feb 2009
          • 3

Vanavond geoefend mƩt de geluidsman erbij.
          Ik had de leverancier van mijn mic ook nog ff gepolst. Deze zei dat ik de stand van de kop van de mic op 0DB moest zetten, en geluid op de receiver op 3/4.
          Dat scheelde hƩƩl veel, op de tafel veel meer ruimte en een mooi helder geluid. Even uitgepiept uiteraard, maar ik ben nu best wel tevreden over wat ik vanavond gehoord heb. En mijn medebandleden ook gelukkig..
          Nu nog live kijken hoe dat gaat met het oppikken van evt feedback van drums en gitaar op het podium. Al heb ik daar doorgaans met deze mic nooit zo'n last van.
          Allemaal onwijs bedankt voor de info en zeer goede en bruikbare tips!!

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Wij hebben ook een aantal PGX en SLX'en.

De schakelaar moet echt op -10dB staan in de handheld. Dit om clippen tegen te gaan. Als je uithaalt gaat de boel geheid in het rood. Slechte tip van de leveranciers if you ask me. Tenzij jij zoooo zachtjes zingt dat het voor de microfoon handelbaar is, maar dat lijkt me niet...

Deze schakelaar is puur een extra input buffer en heeft niks met meer of minder feedback te maken (die feedback komt door degene achter de knoppen en het soort monitors en de gebruikte EQ stand)

De SLX/PGX heb ik ook al vaak betrapt op matige companding techniek en dit is zeker op grote podia goed hoorbaar.

Als je niet te verstaan bent met een B87A dan moet de man achter de knoppen zn oren eens uitwassen.
            Heeft hij dit al gedaan dan kan het zijn dat de kop stuk is. (Membraan defect o.i.d.)
            d&b Audiotechnik

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by MusicSupport
              De schakelaar moet echt op -10dB staan in de handheld. Dit om clippen tegen te gaan. Als je uithaalt gaat de boel geheid in het rood. Slechte tip van de leveranciers if you ask me. Tenzij jij zoooo zachtjes zingt dat het voor de microfoon handelbaar is, maar dat lijkt me niet...
              Tja ik zou het ook niet aandurven voor een band, een vergadering is iets anders, maar voor zang...

Tja en dat verlies in gain kun je makkelijk compenseren op je mengtafel. Ik geloof niet dat ruis en of storing van de zender/ontvanger een probleem zal zijn, zeker niet voor deze toepassing.

Bij vergaderingen heb ik wel eens (vooral met shure) gekozen om op 0dB te gaan, door de grote gain en extreme stilte was het inkomen van de squelch te horen, als ook het knisperen. (Maar dit was geen SLX serie, geloof marcad U4D)

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Wij hebben ook een aantal PGX en SLX'en.

Deze schakelaar is puur een extra input buffer en heeft niks met meer of minder feedback te maken (die feedback komt door degene achter de knoppen en het soort monitors en de gebruikte EQ stand)

De SLX/PGX heb ik ook al vaak betrapt op matige companding techniek en dit is zeker op grote podia goed hoorbaar.

Als je niet te verstaan bent met een B87A dan moet de man achter de knoppen zn oren eens uitwassen.
                Heeft hij dit al gedaan dan kan het zijn dat de kop stuk is. (Membraan defect o.i.d.)
                Tja, ik heb de SLX en de PGX 58 beta , nooit problemen mee gehad..
                gaat altijd goed ( -10 ) voor de zangers .
                Eddy Wally, Helmut lotti, Adamo hebben erdoor gezongen , dus ...
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• 4uss
                  • Aug 2005
                  • 578

Originally posted by sis
                  sis
                  Ik ben blij dat ik niet de enige ben met goede ervaringen met deze mic. Het is misschien niet zo'n goed idee om hem te gebruiken voor klassieke zang waarbij er hele zachte passages in zitten en een fractie later de microfoon bijna weggeblazen wordt door het geluid (vanwege de Squelch of gate en het 'dichtzingen', maar voor al het pop/rock, DJ en MC kan ik alleen maar tevreden zijn.

Comment

• MusicSupport
                    • Feb 2006
                    • 1016

Originally posted by sis
                    sis
                    Het is ook zeker een goede microfoonset hoor. Anders hadden ze bij ons niet binnen gelegen natuurlijk! Echter hoor je als je weet waar je op moet letten gewoon dat de compending techniek niet al te best is.
                    Ik kan het hier vergelijken met een B87A met draad en met een UR4 draadloos systeem en dan is de SLX/PGX toch echt minder. Gelukkig zit dit verschil qua klank niet zo zeer in het verstaanbare gebied.

Die -10dB optie zijn we het allemaal over eens wat zang en band gebruik betreft. Vergadering op 0dB is prima idd.

Nadeel is wel de plastic batterijdop die gaat scheuren naar verloop van tijd en veel batterij gewissel. Reserves liggen hier standaard op de plank.
                    d&b Audiotechnik

Comment

• shure-fan
                      • Sep 2003
                      • 1046

Nadeel is wel de plastic batterijdop die gaat scheuren naar verloop van tijd
                      als je de dop gewoon dicht draait en niet extra " sterk" ofzo is er niks aan de hand.

heb zelf inmiddels een 2 jaar dagelijkse ervaring met slx handzenders en nog nooit een dop hoeven te vervangen.
                      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

Originally posted by shure-fan
                        als je de dop gewoon dicht draait en niet extra " sterk" ofzo is er niks aan de hand.

heb zelf inmiddels een 2 jaar dagelijkse ervaring met slx handzenders en nog nooit een dop hoeven te vervangen.
                        En als er nou eens 20 verschillende freelancers naast mijzelf aan zitten in een jaar. Vast is vast, maar toch gaat het snel stuk... Doe mij die doppen maar van staal!
                        d&b Audiotechnik

Comment

• shure-fan
                          • Sep 2003
                          • 1046

En als er nou eens 20 verschillende freelancers naast mijzelf aan zitten in een jaar. Vast is vast, maar toch gaat het snel stuk... Doe mij die doppen maar van staal!
                          ja, dan is het wat anders, de een draait em nou eenmaal gewoon vaster dan de ander.

en ja, een goede dop van staal is zeker niet verkeerd
                          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• 4uss
                            • Aug 2005
                            • 578

Ik denk alleen zomaar dat dat de signaalkwaliteit niet echt ten goede gaat komen...
                            Bij ons zit er al een hele tijd een stuk zwarte PVC om de bovenkant van de dop. Van een afstand zie je het niet, en hij gaat nog goed in de klem. Maar steviger had heus niet erg geweest inderdaad... de shops die die microfoon verkopen zouden er ook losse doppen voor moeten verkopen... misschien zelfs in allerlei kleurtjes, dan kan het nog leuk worden

Edit: Even gekeken, de dop is Shure artikelnummer 65BA8451, prijs variƫert van 8.5 tot 15 euro, dat is nog te doen...
                            Last edited by 4uss; 12-02-09, 22:22. Reason: Bestelinfo toegevoegd

Comment

Working...