PC als effect

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Originally posted by djspeakertje

ik zou zeggen, je mixertje verkopen en een mooie A&H ZED kopen!!!

daan
    Als je iets verder leest dan je neus lang is zie dat ik sinds een week een ZED 14 in mijn flightcase heb zitten. Over de mixer in combinatie met de Sonar LE software zijn genoeg positieve reacties. Het enige probleem is dat ik het niet werkend krijg op een " goede " manier. Ik heb de mixer via usb aan de PC verbonden via de handleiding, vervolgens zoals in het boekje stond " Input Echo " geselecteerd om het geluid van de input naar de output te krijgen. Maar hierbij krijg je een enorme delay en een stotterend geluid. Dit zou eigenlijk niet moeten mogen, aangezien de geluidskaart in de mixer zit, waardoor het niet aan mijn ' huis-tuin en keuken PC kan liggen '.
    Mijn vraag is dus eigenlijk hoe ik het geluid van de input naar de output krijg ( met tussenin wat effecten ) zonder de Input Echo te moeten gebruiken, want de naam zegt al dat hierdoor de delay zou kunnen worden veroorzaakt.

@peter, ik heb de ZED speciaal verkozen boven een Soundcraft om hem te gebruiken met de effecten. (heb toch altijd mijn pc bij me)
    @daan, voor 800 euro mag je m'n flightcases overkopen, leeg..

Groeten Jasper
    Last edited by Beckers Entertainment; 03-03-09, 16:33.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Svartrose
      • Apr 2008
      • 229

Ik zal er wel overheen gelezen hebben, maar wat mag het kosten?

Het goedkoopste is denk ik je PC gebruiken met een 2e hands M-audio Delta 1010LT PCI geluidskaart, deze heeft 8 analoog in/out en 2 digitaal in/out.

Steinberg V-stack erbij en dan nog een zooi VST plugins, en je kunt aan de slag.

Latency hou je altijd, maar met ASIO drivers die bij de M-audio zitten is het MISSCHIEN te doen.

Comment

• Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

Dat is niet het enige waar je overheen hebt gelezen. Je raad me een PCI kaart aan terwijl ik eerder aangaf dat ik die niet kan aansluiten.
        Toch bedankt voor de moeite.

Ik heb het probleem met de A&H ondertussen ook opgelost, vraag me alleen niet hoe. Maar nu loopt alles zoals het hoort. En die enkele ms latency. Tja, als je goed luistert hoor je het.

Groeten Jasper

Comment

• Svartrose
          • Apr 2008
          • 229

Sorry Graag gedaan

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

@daan, voor 800 euro mag je m'n flightcases overkopen, leeg..

Groeten Jasper[/quote]

oooohhhhh, waarom doe je zo flauw(was ik echt niet serieus van plan!!!)

daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Beckers Entertainment
              • Dec 2008
              • 650

Ik was ook niet serieus van plan om je die kisten te verkopen hoor..

Maar nu weer on-topic.
              Zijn er nog meer mensen die de ZED series gebruiken met hun PC, om zo effecten te generen?

Groeten Jasper

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Hoi Beckers, check of je de juiste drivers gebruikt en of je je buffersize kunt aanpassen. En lees die handleiding toch nog maar eens een keertje!

EDIT: ik zie dat je ook de ASIO for all driver kunt gebruiken.... is te downloaden via de site van A&H zelf.
                Last edited by sparky; 05-03-09, 22:29.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Beckers Entertainment
                  • Dec 2008
                  • 650

Buffersize staat al zo laag mogelijk. Latency was nu 10 ms volgens de software. Maar ik was inderdaad de ASIO drivers helemaal vergeten. Heb het wel gelezen op hun website maar ben ze helemaal vergeten bij het installeren van de mixer.
                  Mijn dank voor het herinneren hieraan..

Groeten Jasper

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by Beckers Entertainment
                    Ik was ook niet serieus van plan om je die kisten te verkopen hoor..

Maar nu weer on-topic.
                    Zijn er nog meer mensen die de ZED series gebruiken met hun PC, om zo effecten te generen?

Groeten Jasper
                    De ZED series lijken me niet zo interesant, omdat je de computer niet op kanaal niveau kunt gebruiken. Enkel via aux.

Een RME digifce voor de laptop of HDSP voor de PC in combinatie met een aantal goede focusrite mic preamps en een USB controler lijkt me veel krachtiger sneller en stabieler.
                    Last edited by frederic; 06-03-09, 00:24.

Comment

Working...