10inch top

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bogaert-y
    • Nov 2006
    • 53

10inch top

Hallo allemaal,

voor een klant van ons zijn wij op zoek naar
    4 10inch topjes voor een klein danscafé, aangevuld
    dan met 2 15inch subjes.

Nu heb ik al zitten zoeken maar het valt me op dat
    er weinig 10inch verkrijgbaar is.

Heeft er iemand van jullie een idee van een goede 10inch
    speaker met een prijs van ongeveer 300€-400€.

Als versterkers had ik gedacht aan een 2 tal GX5 van QSC.

alvast bedankt.
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Is die 300 à 400 euro voor 1 kastje of voor 4 kastjes ?
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• bogaert-y
      • Nov 2006
      • 53

per kastje natuurlijk :-)

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Originally posted by bogaert-y
        per kastje natuurlijk :-)
        T'was maar een vraag want hier weet je nooit ( sommigen vragen een beukset voor 300 euro )

Hier is een leuk kastje : +/- 300 euro.
        dBTechnologies - Produkte

En hier dan eentje van +/- 400 euro.

RCF ART 310 : :: RCF AUDIO :: ART310 2-way speaker

De RCF geniet mijn voorkeur vanwege de bedrijfszekerheid en aangename klank.

sis
        Last edited by sis; 26-01-09, 20:05.

Comment

• 4uss
          • Aug 2005
          • 578

HK Audio heeft de P-R:O 10X, ik kan hier alleen zo snel geen prijs van vinden, en ze hebben ook de Lucas Max: een complete set met 2x 10''+1'' top en 1x 15'' sub met versterkers en systeemcontroller... met 2 daarvan zou je ook iets hebben wat in de richting komt van wat je zoekt. HK Audio - Portable Sound

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Originally posted by sis
            Hier is een leuk kastje : +/- 300 euro.
            dBTechnologies - Produkte

En hier dan eentje van +/- 400 euro.

RCF ART 310 : :: RCF AUDIO :: ART310 2-way speaker

De RCF geniet mijn voorkeur vanwege de bedrijfszekerheid en aangename klank.

sis
            Toch leuk dat DB Technologies en RCF samen de ontwikkelingsafdeling delen... Qua bedrijfszekerheid maakt het echt geen bal uit. Klank is en blijft persoonlijk en afhankelijk van de toepassing!

Comment

• bogaert-y
              • Nov 2006
              • 53

Wat denken jullie van de Electrovoice ZX1i ( de instal versie ), met zo 4 stuks
              staat op marktplaats aan 1250€ voor de set.

Iemand een idee welke subjes hier goed zouden bijpassen?

Zou ik het hiermee aankunnen in een danscafé voor ongeveer 125 personen waar
              er toch een limiter op staat die begrensd is op 91-92db?

Yannick
              Last edited by bogaert-y; 26-01-09, 21:40.

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

Ik gebruik de ZX1 zelf ook regelmatig. Als kleine set voor repetities, spraaksetje, achtergrondmuziekje of mini PA.

De kastjes gaan echt behoorlijk hard voor het formaat en blijven ook netjes klinken, tot op zekere hoogte uiteraard. Ik gebruik ze zelf meestal met een Crown XTi2000 die dan tot net onder de clip kan worden aangestuurd, zonder problemen.

Ik denk dat je met 4 kastjes voor 125 man in een zaaltje van niet te groot formaat zeker genoeg moet hebben met een paar subjes eronder uiteraard.

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Bij ons collega bedrijf pendelen de ZX1's op en neer tussen de loods en de importeur voor garantie en recones. Nee ze worden niet gemarteld maar zijn gewoon snel stuk...
                  d&b Audiotechnik

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

Originally posted by MusicSupport
                    Bij ons collega bedrijf pendelen de ZX1's op en neer tussen de loods en de importeur voor garantie en recones. Nee ze worden niet gemarteld maar zijn gewoon snel stuk...
                    Ik meen dat ik ergens gelezen had, dat vooral de eerste serie 8-inchers 'slecht' waren.

Ikzelf (tot nog toe) geen problemen met deze kastjes gehad. Ik gebruik ze voor spraak dingetjes, karaoke bij particulier thuis, als monitor op klein podium(kroeg), en gewoon (met sub) als klein PA'tje(discootje).
                    Meestal worden ze gevoed door een Samson S1000 (2 * 500/4R), als ze aan de sub hangen een S2000 (2*1000W/4R)

Voor een klant zoek ik ook iets dergelijks (klein zaaltje, 100- 150 personen, hoeft niet te stampen), en de ZX-1 'tjes zijn hiervoor een optie.

groeten John
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

Originally posted by MusicSupport
                      Zelfde ervaring mee. Vier in eenzaaltje achter de kroeg met subjes (SB122), maar regelmatig reconen ja.....
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Originally posted by SPS
                        Zelfde ervaring mee. Vier in eenzaaltje achter de kroeg met subjes (SB122), maar regelmatig reconen ja.....
                        Mooie reclame voor EV.
                        Ik hoop dat ze niet dezelfde tour op gaan als de JBL JRX reeks , want dan zijn ze niet goed bezig .
                        Ik was vroeger altijd tevreden over EV , tot ik EAW had en tot ik nu RCF heb, helemaal geweldig .
                        Eindelijk geen Amerikaanse aggresieve klank meer maar lekker rustige , uitgebalanceerde warmere klank .
                        sis

Comment

• MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

Originally posted by sis
                          Mooie reclame voor EV.
                          Ik hoop dat ze niet dezelfde tour op gaan als de JBL JRX reeks , want dan zijn ze niet goed bezig .
                          Ik was vroeger altijd tevreden over EV , tot ik EAW had en tot ik nu RCF heb, helemaal geweldig .
                          Eindelijk geen Amerikaanse aggresieve klank meer maar lekker rustige , uitgebalanceerde warmere klank .
                          sis
                          Tsjaa idd geen mooie reclame. Maar laat ik voorop stellen dat dit alleen de ZX1's betreft. Ik hoor en lees over de ZX3 alleen maar positieve verhalen (als opvolger van de geliefde SX300)
                          En jah als je op een gegeven moment een ander betrouwbaar product vind wat ook aan je wensen en eisen voldoet.... Bij ons is dat D&B geworden en bij jouw RCF.
                          Moet zeggen dat soms dat tikkie Amerikaans agressieve wel lekker is hoor (Maar dat is vooral aan de drivers te danken en niet aan de speakers)
                          d&b Audiotechnik

Comment

Working...