Nieuwe keuze

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

Nieuwe keuze

Hallo mede forumgebruikers.

Zoals in meerdere topics wel staat draaiden wij met hp700 waarop msl4 stonden, Nu vond ik dit niet ideaal geen hoogte om te stacken.
    Een longthrow top van 35 graden , waar wij 8 van de 10 x voor 500 man staan in een kleine zaal tent.
    Ook werd t geluid iel als er wat gas op moest, veel sub en veel hoog schijnt een bekend probleem te zijn met deze setup.
    Ik denk dat de enkele 12 incher te kort komt om dan lekker t mid weer te geven.
    Maar goed complete set is verkocht, En ben op zoek naar iets functionelers.
    Meestal gebruikt voor een 500 tot 1000 man in tenten en zalen tot 40 meter.
    Dacht aan zoiets als bv:
    db audiotecnik: een b2 met daarop c7 subs en daarop c7 tops.
    ks- audio: de t-sub met daarop een t10 set.
    Dynacord cobra 4 set.
    Zoals je ziet vanaf de grond opbouwbaar en zeg maar rond 75 graden spreiding.
    Waar zouden jullie in dit geval voor kiezen en waarom?
    Groeten en alvast bedankt theo
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Ik kan je alleen wat vertellen over de D&B optie aangezien ik daar ruime ervaring mee heb in tenten. Om te beginnen combineren de B2's helemaal niet lekker met de C7-sets. Ten tweede is C7 gewoonweg veel te licht voor het formaat tenten waar jij het over hebt. Dubbel C4 op het podium gestackt en en lijntje van 6 (ja 6: een B2 is helaas niet zo'n beest als de HP700's die je hebt weggedaan) B2's met 1,8m tussen de kasten voor het podium is wat wel werkt! Genoeg headroom en diep mooi gespreid sub. Iets dat in die tenten niet lukt door simpelweg LR te stacken.

Maarja, dan heb je het dus wel over een PA die uit 22 kastjes bestaat, ipv de 8 of 10 kastjes die je bedacht had......

Als de tent iets kleiner is, of niet vol komt te staan met publiek, kun je het ook met enkel C4 en 4 B2's af.
    Maar ga het sowieso niet proberen met C7; dan heb je -als je duwt- met 500 man net genoeg power voor band of tape, maar je vocals krijg je er niet meer uit, iet dat in een tent sowieso lastig kan zijn, maar dat wist je vast al wel....

Vergeet in alle gevallen niet een shitload weg te trekken tussen de 1,5 en 5 Khz....

Sja.....ik zou zelf eigenlijk ook wel weer eens wat vaker met andere setjes werken als ik mezelf zo teruglees, het moet toch allemaal met minder kastjes kunnen, die minder schreeuwen...
    Last edited by sparky; 10-01-09, 17:38.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• arie
      • Feb 2003
      • 550

Hoi Theo,

Misschien is eaw kf850 wat voor je?Is alleen ontzettend zwaar kwa kg, maarja dan heb je wel een mooi systeem voor dit soort dingen.groeten arjan

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

Ks is idd een heel mooi setje, gaat als de brandweer en klinkt ook nog eens lekker.
        Wat ook een optie is, GAE director, moet je dan wel dubbel wegzetten voor 1000 man. Maar gaat als een trein!! Rock en Roll gegarandeerd. Voor de hoogte en extra laag achterin zou je naast de director bassen er single bass onder kunnen gooien. Zeer mooie hoogte, meer dan genoeg headroom om ook eens 1500 man te doen.

Zelfs buiten podia is het erg goed te doen.
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

Ik heb in tenten goede ervaringen met SoundProjects SP4 sets.

Voor 1000 man zou ik gaan voor per kant 2 SP4D toppen en 3 SP415 subs. Je zou er voor kunnen kiezen om midden voor het podium nog 2 SP415 subs te leggen, om wat meer spreiding en druk in het sub te krijgen.

De toppen zou je verticaal kunnen stacken, maar afhankelijk van de gewenste spreiding ook horizontaal, met de nodige vlieg/stack frames.

Infill heb je mestal niet nodig, maar je kunt eventueel SP2 of SP3 kastjes gebruiken. voor 500 man kun je het af met een enkele top per kant, en naar wens 1 of 2 subs per kant.

Comment

• arie
            • Feb 2003
            • 550

Hoi Theo ik denk dat bijna alle sets die hierboven staan kunnen alleen denk ik dat als je voor 500man in een zaal en voor 1000/1500 man in een tent niet ontkomt aan verschillende toppen(dit ivm de spreiding),

Wij gebuiken zelf zeg maar als zaal/kleinere gelegen heden set eaw kf650z (60 graden)met daar onder de sb750 sub, en voor de grotere dingen gebruiken we eaw kf750 topkast (35 graden) met eaw sb750 subs, het voordeel hiervan is dat je in een tent niet komt te zitten met kasten met een te grote spreiding waardoor je veel minder reflexi krijgt van de tent wanden en zijl van het dak. Dit is het probleem waar wij atans destijds tegen aan liepen en daardoor hebben we gekozen voor een oplossing waar we in iedergeval maar 1 soort subs nodig zijn (dit scheelt ook weer kwa financieen)

Als je overgens een van de bijde sets een keer wilt horen (met nieuwe ux8800 proccessors, en ja dit maakt echt een wereld van verschil)en of gebruiken dan kun je me rustig mailen komen we een keer een weekend langs, groeten arjan

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

Het voordeel van de SP4D toppen is de mogelijkheid om ze zowel horizontaal (dus naast elkaar) te stacken als verticaal (dus de kasten op zijn zijkant liggend op elkaar) te stacken.

Hiermee ben je dus zeer flexibel in je benodigde spreiding. Een enkele SP4D top heeft een spreiding van 85 x 40 graden. In de meeste kleinere situaties is dit dus zeker voldoende.

Comment

• ralph van dijk
                • Sep 2008
                • 52

cobra 4 kan zeker een goede optie zijn, de set heeft genoeg spreiding en kracht. wij draaien er zelf ook wekelijks mee.
                De set heeft wel een aardig prijs kaartje, maar dat is denk ik met al deze sets die hier genoemd zo.

De setup is erg compact en krachtig, de subs bestaan uit een enkele 18" woofer, ik zou dan denken aan 3 of 4 subs per kant. de toppen hebben een 15" laag driver, het mid 4 x 5" en een driver van 2 ". deze toppen koppelen zoals een line aray, alleen het hoog niet helaas, ik denk 2 of 3 toppen per kant en je hebt echt een krachtige set up.

Succes.

Comment

• Draad
                  • Apr 2001
                  • 122

Originally posted by Watt Xtra
                  Ks is idd een heel mooi setje, gaat als de brandweer en klinkt ook nog eens lekker.
                  Wat ook een optie is, GAE director, moet je dan wel dubbel wegzetten voor 1000 man. Maar gaat als een trein!! Rock en Roll gegarandeerd. Voor de hoogte en extra laag achterin zou je naast de director bassen er single bass onder kunnen gooien. Zeer mooie hoogte, meer dan genoeg headroom om ook eens 1500 man te doen.

Zelfs buiten podia is het erg goed te doen.
                  KS zou ik zelf wel erg goed naar gaan luisteren.
                  Naar mijn mening gaat KS wel erg snel slecht klinken, als deze ook maar iets over de max. wordt gedraaid. De hoge tonen gaan (naar mijn mening) wel heel erg door merg en been!
                  Als alles binnen zijn grenzen blijft, is de set oke!
                  Maar iets erboven (en ja, soms gebeurt dat, ook al denk je alles voorzien te hebben), word het nooit mijn set.

Hier is overigens al eens een discussie over geweest,en ik sta niet alleen in deze mening.

Comment

• theo
                    • Nov 2001
                    • 503

demo gehad

Vandaag effe een demo gehad van een dynacord cobra 4.
                    Volgens mij met een veel te licht versterkerrack.
                    2x lx2200 met een dsp244.
                    Configuratie was 3 subs waarop 2 toppen stonden.
                    Mijn mening was mooie stack om op te bouwen mooie spreiding voor t podium nog.
                    Maar toen de beste man effe gas gaf om t laag te drukken(ik vroeg m"gaat niet erg laag wel").
                    Want op 10 meter ging t nog maar op 20 was al de druk weg .
                    Gingen er in de baskasten opeens lampen aan?
                    Zat de baskast aan zijn max? was de amp te licht zou die gelijkstroom gaan geven?
                    Volgens de demo gever hadden ze met deze setup(wel met 4 bassen 3 toppen per kant) 120 meter overbrugd met 11000 toehoorders.
                    Met headroom over!!
                    Ook adviseerde hij mij h5000/h2500 amps,omdat deze over een remote beschikten met fir filter.
                    Dit zou veel beter klinken als de dsp244 met conventionele amps.
                    Nou heb ik nog amps zou de h5000 zoveel beter presteren als een labgruppe op de dsp244?
                    Alvast bedankt maar weer.

Comment

• MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

Originally posted by sparky
                      Ik kan je alleen wat vertellen over de D&B optie aangezien ik daar ruime ervaring mee heb in tenten. Om te beginnen combineren de B2's helemaal niet lekker met de C7-sets. Ten tweede is C7 gewoonweg veel te licht voor het formaat tenten waar jij het over hebt. Dubbel C4 op het podium gestackt en en lijntje van 6 (ja 6: een B2 is helaas niet zo'n beest als de HP700's die je hebt weggedaan) B2's met 1,8m tussen de kasten voor het podium is wat wel werkt! Genoeg headroom en diep mooi gespreid sub. Iets dat in die tenten niet lukt door simpelweg LR te stacken.

Maarja, dan heb je het dus wel over een PA die uit 22 kastjes bestaat, ipv de 8 of 10 kastjes die je bedacht had......

Als de tent iets kleiner is, of niet vol komt te staan met publiek, kun je het ook met enkel C4 en 4 B2's af.
                      Maar ga het sowieso niet proberen met C7; dan heb je -als je duwt- met 500 man net genoeg power voor band of tape, maar je vocals krijg je er niet meer uit, iet dat in een tent sowieso lastig kan zijn, maar dat wist je vast al wel....

Vergeet in alle gevallen niet een shitload weg te trekken tussen de 1,5 en 5 Khz....

Sja.....ik zou zelf eigenlijk ook wel weer eens wat vaker met andere setjes werken als ik mezelf zo teruglees, het moet toch allemaal met minder kastjes kunnen, die minder schreeuwen...
                      Ben het bijna met je eens. Op het feit na dat B2s niet combineren met C7.

Zo al een paar keer zo gebruikt met goed gevolg. Wel de B2's en L/R apart aansturen en beetje delay'en. Kan overigens ook zonder delay maar dan heb je wat meer rommel in het koppelende gebied. Dit gaat tot 500 man prima. Dus B2's met C7 gaat best.

Verder voor 500 en groter gewoon C4 met B2's (C4 zonder B2's werkt niet!). (staat redelijk wat te koop )
                      d&b Audiotechnik

Comment

• TimoB
                        • Oct 2008
                        • 38

Wellicht is het een idee om eens naar Funktion-One te kijken? En dan, wat meer specifieker, de F221 (dubbel 21” sub) in combinatie met de Resolution 4 toppen. Deze toppen hebben een afstraling van 50 x 25 graden.

Met 1 F221 en Resolution 4 per kant, kun je de eerder aangehaalde 500 man bespelen. Een res 4 bovenop een F221 is prima vanaf de grond op te bouwen en heeft dan de door jou gewenste hoogte. Mocht je meer mensen willen bespelen, dan is de res 4 eenvoudig te clusteren. Hier kan weinig fout gaan, door de bij te leveren stacking boards! Het systeem is hierdoor enorm scaleable.

Comment

• berolios
                          • Sep 2005
                          • 1538

Ben je nog van plan uit te breiden in de toekomst?
                          Anders is JBL HLA echt een aanrader... helaas wordt dit volgens mij echter niet meer gemaakt...

Ik heb best wel veel ervaring met HLA en dat zie ik toch wel als een van de best klinkende conventionele systemen... ook echt dikke power... Nadeel is wel de grootte van de kasten. Echter, als je eenmaal wat handigheid hebt kun je met 3 man 3 hoog stacken, zonder verdere hulpmiddelen (ja, daar zijn trucjes voor ).

Hopelijk heb je hier iets aan.
                          Adios!
                          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

Vandaag effe een demo gehad van een dynacord cobra 4.
                            Volgens mij met een veel te licht versterkerrack.
                            2x lx2200 met een dsp244.
                            Veel te licht ja...

Maar toen de beste man effe gas gaf om t laag te drukken(ik vroeg m"gaat niet erg laag wel").
                            Want op 10 meter ging t nog maar op 20 was al de druk weg .
                            Als je 4 V28 basskasten elke kant neerlegt, heb je wel druk. Maar dit is iets wat ze bij Dynacord niet begrijpen. Alleen dan wordt de set een stukje duurder...Maar klopt het wel beter, als je het mij vraagt...

Volgens de demo gever hadden ze met deze setup(wel met 4 bassen 3 toppen per kant) 120 meter overbrugd met 11000 toehoorders.
                            Met headroom over!!
                            1100 man ja...11000 is wel erg overdreven...De grapjas...Zover ik weet lukt het niet eens met merken als Turbosound, EAW, JBL enz. in dezelfde configuratie...

Ook adviseerde hij mij h5000/h2500 amps,omdat deze over een remote beschikten met fir filter.
                            Dit zou veel beter klinken als de dsp244 met conventionele amps.
                            Nou heb ik nog amps zou de h5000 zoveel beter presteren als een labgruppe op de dsp244?
                            Ik zou inderdaad eerder kiezen voor H serie versterkers...De DSP244 is tegenover de RCM module beetje achterhaald...
                            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

Volgens mij is de Dynacord LX2200 amp dezelfde als de CP3000S van EV.
                              Class H met switch voeding.
                              Heb ik wel wat ervaring mee (CP3000S), en ik ben er niet kapot van op sub.
                              Ze zijn vlgs spec 1100 watt op 4 ohm, maar in een amp-shoot-out kwamen ze op sub niet verder dan ca 900 watt/4ohm.
                              En dat is voor 3x cobra sub natuurlijk veel te weinig!
                              Daar zit de evx180b in, en die moet je echt minimaal 800-900 watt te eten geven; ofwel voor 3 stuks een amp van minimaal 2400
                              W/4ohm

Dynacord adviseert zelf 1200 watt per kast!

Paul
                              Last edited by SPS; 18-01-09, 14:44.
                              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...