Drawmer Six-Pack of Klark Teknik square one dynamics

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • animaldrums
    • Nov 2008
    • 88

Drawmer Six-Pack of Klark Teknik square one dynamics

Ik ben op zoek naar een goede meer kanaals (min. 6) Compressor/Limiter/Gate en ik heb "m'n oog laten vallen" op de Drawmer Six-Pack en de Klark Teknik square one dynamics. Omdat kiezen altijd lastig is hoop ik hier wat pro's en con's van beide apparaten te vernemen.
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Beter twee quad units kopen en die inbouwen in de ruimte die een 6 of 8 voudige inneemt. Betere kwaliteit en meer mogelijkheden binnen dezelfde ruimte. Echt fijne 8 voudige comp/gate units ben ik nog niet tegengekomen (ook niet van Klark)
    d&b Audiotechnik

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

oh ik vind de square-one juist best een fijne en uitgebreidde unit....
      heb hem maar een paar keer gebruikt, viel me meteen op dat hij een beetje gevoelig is / gepiel qua instellen maar vond hem veeeel fijner werken/klinken dan bijv presonus 8-voudige dinges.

maarja is allemaal best persoonlijk natuurlijk....
      de drawmweeer ken ik niet dus geen vergelijk. heeft wat minder functies dan KT, maar dat zegt niks. dbx160 heeft ook weinig functies, en de 4kanaals bss ook... dat vind ik echt een fijn ding trouwens wie doet er eentje weg
      knoppen en waarden :)

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Originally posted by dokter dB
        oh ik vind de square-one juist best een fijne en uitgebreidde unit....
        heb hem maar een paar keer gebruikt, viel me meteen op dat hij een beetje gevoelig is / gepiel qua instellen maar vond hem veeeel fijner werken/klinken dan bijv presonus 8-voudige dinges.

maarja is allemaal best persoonlijk natuurlijk....
        de drawmweeer ken ik niet dus geen vergelijk. heeft wat minder functies dan KT, maar dat zegt niks. dbx160 heeft ook weinig functies, en de 4kanaals bss ook... dat vind ik echt een fijn ding trouwens wie doet er eentje weg
        Dat geef je gelijk goed aan. De Square One is teveel gepiel en net te weinig fijntuning; zeker geen slecht apparaat hoor; dus ook geen harde afwijzing bij deze. De Presonus is een boutapparaat wat gewoon niet fijn werkt, voelt en klinkt. Een of twee stuks quad drawmer gate is gewoon erg okey om maar eens wat te noemen. Zeker qua klank! En dan 2 duo compressors erboven. Okey, is misschien 1 HE meer en kost wat meer, maar het geluid is er ook naar.

Die Drawmer sixpack mist ook weer de fijntuning in het gate gedeelte. En apparaten waarvan er 6 in een doos zitten blijft een compromis wat vaak ten koste gaat van de kwaliteit
        Last edited by MusicSupport; 10-12-08, 23:11.
        d&b Audiotechnik

Comment

• animaldrums
          • Nov 2008
          • 88

"Twee honden vechten om een been en BSS gaat er snel mee heen"
          Onder meer over wat ik er op het forum over gelezen heb is de keuze gevallen op een BSS Audio DPR-504 Quad gate en BSS DPR 404 compressor, nou maar hopen dat het me ook gaat bevallen.
          Zijn er bij BSS nog specifieke zaken waarbij je bij aankoop in gebruikte staat nog extra op moet letten????
          Last edited by animaldrums; 11-12-08, 17:18.

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Originally posted by animaldrums
            "Twee honden vechten om een been en BSS gaat er snel mee heen"
            Onder meer over wat ik er op het forum over gelezen heb is de keuze gevallen op een BSS Audio DPR-504 Quad gate en BSS DPR 404 compressor, nou maar hopen dat het me ook gaat bevallen.
            Zijn er bij BSS nog specifieke zaken waarbij je bij aankoop in gebruikte staat nog extra op moet letten????
            Goede keus hoor die BSS'en!!!, maar.......(persoonlijk en smaak afhankelijk)

De Drawmer Quad gate of quad comp klinken net wat beter is mijn ervaring! Test ze eerst 1 op 1 voordat je ze koopt!

Verder een wijs besluit. Van twee losse apparaten ga je meer genieten dan een all in one doos.
            d&b Audiotechnik

Comment

• animaldrums
              • Nov 2008
              • 88

Bedankt Musicsupport, vraagje. Op welke Drawmer gate en compressor doel je precies, iets uit de MX-serie? Het prijsverschil tussen Drawmer MX serie en de BSS 'n is namelijk bijzonder groot, het zou bijna te mooi wezen om waar te zijn dat de Drawmer MX'en toch beter zouden klinken.

Comment

Working...