Versterker advies Electro Voice

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bolution
    • Mar 2008
    • 11

Versterker advies Electro Voice

Goedemorgen,

Ik wil voor mijn Electro Voice Eliminator ii een nieuwe Amp aanschaffen:

Twijfel tussen:[LIST][*]Crown Microtech 2400[*]JBL Mpa 1100[*]Crest CA9[*]Crest CC 2800[/LIST]Mijn dubbel 15 toppen; RMS 700 Program 1400

Denk zelf dat de 1400 te hoog gegrepen is om langdurig plezier te hebben.

Xtra factor is dat ik misschien op lange termijn 2de set bij wil kopen en dus op 2 ohm wil gaan draaien.

Op mijn EV KW bassen heb ik een Macrotech 5000VZ, zeer tevreden over.

Wil snel beslissen dus ben benieuwd naar jullie eigen ervaringen qua klank en vermogen.
    Last edited by Bolution; 02-12-08, 12:07.
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Volgens mij is iemand reclame aan het maken...

MODJE!!!!

Comment

• Bolution
      • Mar 2008
      • 11

Oeps,

Maargoed; ook nog advies?

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Originally posted by Bolution
        Oeps,

Maargoed; ook nog advies?
        Waarom niet gewoon EV. Maken ook perfecte amps. P3000 bijvoorbeeld.
        d&b Audiotechnik

Comment

• Bolution
          • Mar 2008
          • 11

Heb ook zitten kijken naar de EV P3000, maar zit in een andere prijs klasse

Tenminste wat ik tegen kom ligt ronde 1000, de andere opties liggen rond de 500
          Welke van de 3 zou je kiezen? of ander goed alternatief.

Comment

• SPS
            • Mar 2004
            • 1662

Heb ook zitten kijken naar de EV P3000, maar zit in een andere prijs klasse

Tenminste wat ik tegen kom ligt ronde 1000, de andere opties liggen rond de 500
            Welke van de 3 zou je kiezen? of ander goed alternatief.
            Een Crest CA9 voor 500??
            Dat wil ik ook wel.......
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• w00Dy
              • May 2006
              • 257

Crest CA 9
              Crest Pro 6001
              Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• appleknockers flophouse
                • Jan 2009
                • 4

Goedemorgen,

Ik wil voor mijn Electro Voice Eliminator ii een nieuwe Amp aanschaffen:

Twijfel tussen:[LIST][*]Crown Microtech 2400[*]JBL Mpa 1100[*]Crest CA9[*]Crest CC 2800[/LIST]Mijn dubbel 15 toppen; RMS 700 Program 1400

Denk zelf dat de 1400 te hoog gegrepen is om langdurig plezier te hebben.

Xtra factor is dat ik misschien op lange termijn 2de set bij wil kopen en dus op 2 ohm wil gaan draaien.

Op mijn EV KW bassen heb ik een Macrotech 5000VZ, zeer tevreden over.

Wil snel beslissen dus ben benieuwd naar jullie eigen ervaringen qua klank en vermogen.

klinkt misschien gek..maar voor weinig geld koop je ook een versterker van het merk kind..
                Gebruikten wij ook achter onze kling & freitag..en nexo.
                Leverd veel vermogen,is betaalbaar..en klinkt ook nog waanzinnig strak.
                Trouwens als je de eerste versie van ev hebt de eliminator heb ik nog een tip denk ik..
                Vooral toen wij ze begonnen te verkopen in de winkel.(vroeger gewerkt in een muziekwinkel) kwamen enkele klanten terug met gescheurde laag speakers..bleek achteraf een productie probleem te zijn.check dat maar ff welke speakers erin zitten..
                Kan je behoeden voor een bult ellende.
                En de 15"van de topkast zorgde ook weleens voor problemen.

Als je amps op de kop hebt getikt laat ff weten welke ben zeer benieuwd..
                Oja en iedereen de beste wensen voor 2009..

Comment

• MPA
                  • Jan 2006
                  • 40

JBL MPA zou ik uit het rijtje schrappen. Indien het hoog ook uit deze versterker moet komen vrees ik dat je kasten niet echt sprankelend zullen klinken. Een MPA 1100 heeft een 'veiligheid' welke naargelang het vermogen de output van het hoog gaat beperken (staat ook in de handleiding, kun je wel ergens vinden op de site van JBL). Voor de rest wel een zeer degelijke versterker voor bas en mid, echter niet geschikt voor hoog. De minder zware versterkers uit deze reeks hebben deze 'veilgheid' niet (MPA 750 en minder), JBL MPX 1200 dan weer wel.

Comment

Working...