d&b q7

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • capella
    • Nov 2008
    • 6

d&b q7

Hoi kenners,

ik ben lid van een vlaamse a capella groep, en we zingen al geruime tijd met (gehuurde) d&b q7 tops en q subs (soms ook "max" tops). We zijn van het geluid ervan erg tevreden, het is perfect voor ons genre, daarom overwegen we om zo'n set (2 subs en 2 tops) aan te kopen.
    We weten dat d&b erg duur is vandaar mijn vragen:
    - is er een systeem, merk dat kwalitatief niet moet onderdoen voor bovengenoemde set, en dat betaalbaarder is? (zo ja, met naam en toenaam please, ik ben een leek)

- en zoniet: waar "shoppen" we het best als we zoiets willen kopen, het mag gerust tweedehands zijn.

alvast bedankt voor jullie tijd

DR
    Last edited by capella; 28-11-08, 11:50. Reason: not finished
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

D&B Q7 is hier en daar wel tweedehands te vinden hoor.

Prijzen zijn dan echter nog steeds aan de hoge kant meestal. D&B is nu eenmaal erg waardevast, dus ook tweedehands niet goedkoop. Het is echter wel goed materiaal, wat ook na jaren gebruik, nog steeds goed blijft functioneren.

Als je een ander systeem zoekt, omdat het toch wat goedkoper moet, laat dan even weten wat je budget is en voor wat voor optredens je de set gaat gebruiken. We kunnen hier dan vast wel wat opties aandragen.

Comment

• capella
      • Nov 2008
      • 6

vervolg

budget ligt tussen de 6000 en de 10.000 euro. De optredens variëren nogal: maar we zoeken een set die we altijd kunnen gebruiken: voor theaterzalen tot pakweg 500 man zittend en luisterend publiek tot een personeelsfeestje van een man of 30 staand publiek, drinkend en babbelend.
      namen die al genoemd zijn: rcf tt serie (waarschijnlijk de 25) met sub van 15'' of nexo ps15 als top.

wat denk jij?

Comment

• geluidsmaker
        • Jul 2007
        • 7

Beste Capella,