Wharfedale-PRO

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Originally posted by frederic
    [FONT=Verdana]@SPS, ik denk dat de topicstarter duidelijk een situatieschets heeft weergegeven: een kleine theaterzaal tot 300 zitplaatsen.[/FONT]

[FONT=Verdana]Hij stelt een vraag over een segment van klankkasten/ prijsklasse waar al thamelijk veel van geweten is. Dit wil zeggen merken zoals meyersound, D&B, Martin audio, line array systemen zijn uitgesloten kwa budget. Turbosound, HK audio DB-technologies komen denk ik niet in de buurt van RCF kwaliteit. Het lijkt me logisch dat ze het merk [/FONT][FONT=Times New Roman]Wharfedale van dichterbij bekijken gezien de budgetaire beperkingen.[/FONT][FONT=Verdana] Ik schat een +/-10.500€.[/FONT]
    [FONT=Verdana]gezien de kleine zaal moeten ze een compacte speakerset hebben om plaats te sparen en die gemakkelijk kan weg genomen worden.[/FONT]

[FONT=Verdana]met dit gegeven komt men volgens mij idd zeer snel tot een combinatie als de RCF TT-25A en TTS-28A per kant.[/FONT]
    Tjonge jij weet er veel van zeg!
    Je kent zelfs hun budget op 500 euro nauwkeurig!
    Waarom moet die set weg genomen kunnen worden? In theaters zie je -zeker voor mid/hoog = gerigged vaste installaties. Kijk ook maar op hun site in de zaal zelf!

Zoals je in mijn posting zult kunnen lezen, ga ik uit van de gegevens van hun zaal op internet PLUS de gebruikstoepassingen zoals gegeven door de TS.
    Vervolgens vraag ik naar hun huidige installatie opdat er misschien heel verstandig kan worden aangehaakt daaraan (Budgetwijze gezien misschien verstandig...)

Dus met jouw commentaar kunnen we niet zoveel. Je beveelt gewoon een setje aan zonder dat je een flauwe notie hebt hoe dat in die zal zal presteren.....

Mijn mening blijft: Meten, simuleren en dan pas oplossingen selecteren!
    - En zo'n traject van advies hooeft helemaal niet zoveel te kosten hoor!-

Paul
    Last edited by SPS; 19-11-08, 18:36.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Erik steeman
      • Aug 2005
      • 45

Eerder is gevraagd wat we in ons theater nu hebben qua geluid:

[FONT=Arial]Geluid[/FONT]
      [FONT=Arial]Geluidsplaatsen:[/FONT]
      [FONT=Arial]Max. 4 geluid vanuit cabine achterin zaal is optie [/FONT]
      [FONT=Arial]Mengtafel:[/FONT]
      [FONT=Arial]Yamaha MG 32/14 FX[/FONT]
      [FONT=Arial]Versterkers: (zaal):[/FONT]
      [FONT=Arial]Crown 800 CSL[/FONT]
      [FONT=Arial]sublaag:[/FONT]
      [FONT=Arial]Omnitronic P1000[/FONT]
      [FONT=Arial]monitors:[/FONT]
      [FONT=Arial]Carver PM 600[/FONT]
      [FONT=Arial]cluster/sidefill:[/FONT]
      [FONT=Arial]Sherwood S-6040 CP (geen delay)[/FONT]
      [FONT=Arial]crossover:[/FONT]
      [FONT=Arial]EV PX 200[/FONT]
      [FONT=Arial][/FONT]
      [FONT=Arial]Luidsprekers:[/FONT]
      [FONT=Arial](zaal): [/FONT]
      [FONT=Arial]2 x EV SX 200 W[/FONT]
      [FONT=Arial]2 x sublaag 4oo watt, W-binn, merkloos.[/FONT]
      [FONT=Arial]monitors:[/FONT]
      [FONT=Arial]2 x passief 200 W[/FONT]
      [FONT=Arial]4 x actief Phonic PA 450[/FONT]

De RCF TT-22A (4 X) met de subwoofers TT S-28A (2X) zijn een betere optie. Ook hebben we tips binnengekregen over LÁcoustics en Kling & Freitag. Zijn daar nog zinnige dingen over te zeggen??

Comment

• robbe
        • Apr 2010
        • 5

reactie op eric steeman

Beste
        Omdat ik hoop op repliek op mijn bericht hieronder wil ik ook wel zo welwillend zijn om te repliceren op jouw kwestie.
        Meyersound, D&B, L Acoustics, Adamson en dan gevolgd door EAW (die de laatste jaren wat aandacht hebben verloren), JBL, Martin Audio (die kleine line arrays van Martin vind ik ni zo goe terwijl ik wel bvb fan was van de W8 stakkastjes) en niet te vergeten iets betaalbaarder: Nexo.
        Ik heb zo een beetje de topmerken opgenoemd (van duurste naar iets minder duur), en ik ben 3 jaar sporadisch (werk freelance) system tech geweest voor Meyersound.
        Maar voor een bepaalde firma waar ik nu veel voor mix, hebben we toch geopteerd voor RCF TT 33 (3-weg kastjes). De definitie is iets minder dan van de veel duurdere topmerken, maar is best aanvaardbaar en ze klinken warm en evenwichtig. Met een goeie externe processor (ipv de settings van de kasten zelf) kan je het systeem ook veel verbeteren (Dolby Lake rules, maar XTA is goed alternatief en goedkoper en ook goe te doen zijn dbx driverack of EV Netmax voor complexe configuraties).
        Ik hoop dat ik je wat verder geholpen heb?

Comment

Working...