DBX 231/Rane ME15B/Behringer DEQ2496/Alesis DEQ230

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Nou, het was bijna de Klark van Mike geworden (wat altijd nog kan gaan gebeuren, indien hij 'm nog heeft) maar ivm veranderde prioriteiten zit de Rane er nog steeds in. En op de aanwezige ruis na, werkt hij eigenlijk gewoon goed genoeg voor wat ik er nu mee moet doen.

Dus is het dan wel zo slim om te wisselen? Er is ook nog de wens om wat compressie in m'n rack te stoppen en dan heb je tegenwoordig ook nog het MD/Flash-kaart-verhaal wat er ook allemaal in moet en en en....

Misschien dat een O1v of LS9 voor wat ik doe nog zo gek niet is...

Comment

• lucsound
      • Jun 2007
      • 16

Ik zou voor de DBX gaan , zonder twijfel ;
      groeten...Luc

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

*Zucht...*

SLOTJE! En verwijdering naar het Digihalla....

Comment

• Big Bang
          • Apr 2008
          • 652

Neej geen slotje, ik heb weer eens iets gevonden. Persoonlijk heeft deze jongen namelijk ook wel baat bij een 2HE EQ.

Eenvoudige GEQ 30 bands: ME 60S Graphic Equalizer
          Minder Eenvoudigen 30 Bands: DEQ 60 Graphic Equalizer
          Last edited by Big Bang; 21-10-09, 16:10. Reason: Typo
          It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• DJ_Progrezz
            • Apr 2008
            • 104

Ik heb op ebay een BSS FCS960 gescoord voor 380 euro, dat is dus nog mooi binnen je budget. Nou, met verzending erbij is het wel net over de 400. Die dingen gaan behoorlijk goedkoop online. Iig beter dan een DBX kopen

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by DJ_Progrezz
              Ik heb op ebay een BSS FCS960 gescoord voor 380 euro, dat is dus nog mooi binnen je budget. Nou, met verzending erbij is het wel net over de 400. Die dingen gaan behoorlijk goedkoop online. Iig beter dan een DBX kopen
              Als je weet dat dit toestel ruim 1200 euro nieuw kost , stel ik mij toch vragen over de hiervermelde vraagprijs.
              Ik krijg zo het gevoel dat dit link is ???
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Big Bang
                • Apr 2008
                • 652

Originally posted by DJ_Progrezz
                Da's geen 2HE hè (verder geen verkeerde EQ, zeker niet...
                It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• DJ_Progrezz
                  • Apr 2008
                  • 104

Originally posted by sis
                  Als je weet dat dit toestel ruim 1200 euro nieuw kost , stel ik mij toch vragen over de hiervermelde vraagprijs.
                  Ik krijg zo het gevoel dat dit link is ???
                  sis
                  Je mag niet vergeten dat het nog steeds crisis is. Die dingen vliegen op ebay echt de deur uit aan 450 euro en soms ook minder dus. Ik koop dus ook enkel maar bij verkopers met een behoorlijke positieve feedback

Heb zo ook een Drawmer DS404 gekocht voor 374 euro. Het is solden jongens

Comment

• daviddewaard
                    • Mar 2008
                    • 627

ik zal doorsparen voor een 2e hands fatsoenlijke EQ
                    DBX 231 vind ik persoonlijk een mindere EQ en behringer al helemaal.
                    op Pro Applestar, pro audio equipment staat een 2e hands Klark-teknik DN360 voor 595. is een van de beste EQ's ooit.
                    en als je voor nieuw gaat en rond de 500 euro iets zoekt zou ik een DBX2231 nemen zitten meestal tussen de 450 en 500 euro.
                    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• DJ_Progrezz
                      • Apr 2008
                      • 104

Een LA Audio EQ231 kost 595 euro, heb daar al veel goede dingen over gehoord. Iemand ervaringen mee?

Comment

• dexter
                        • Jul 2005
                        • 433

Schop

Ook ik ben al tijden opzoek naar een maximaal 2he equalizer evenals een collega van me.
                        Bestaan er geen eq's met 1 rij faders waar 2 kanalen tegelijk die instelling krijgen?
                        En zijn er misschien sindsdien nieuwe types of merken op de markt? Ik kan niet veel meer eq's vinden dan de hier
                        genoemde.

Comment

• DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

Originally posted by dexter
                          Bestaan er geen eq's met 1 rij faders waar 2 kanalen tegelijk die instelling krijgen?
                          En zijn er misschien sindsdien nieuwe types of merken op de markt? Ik kan niet veel meer eq's vinden dan de hier
                          genoemde.
                          Klark DN9340, digitaal en links en rechts is koppelbaar.
                          Als je echt makkelijk wilt, dan is er ook een losse fader bank, deze kun je eventueel ook koppelen aan 1 of meerdere DN9344, deze is maar 1 HE...
                          Kost nog steeds wel wat.

Ook zo'n andere mooie is de eq station van TC electronic.

En als je het nog aandurft de BSS varicurve, deze is nog analoog met digitale besturing. Maar let op de LCD's worden / zijn vaak slecht.

Comment

• NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

genoemde.
                            Ik heb 2 jaar geleden zwaar getwijfeld tussen de DN 360 (Klark) en de ARX EQ 260.
                            De ARX is het geworden, maar is wel 3HE.

grtz

Nes
                            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• dexter
                              • Jul 2005
                              • 433

Dat is net het probleem hij is 3HE daar is gewoonweg geen ruimte voor hij moet dus 2HE zijn, en korte faders maakt mij niet uit.

Comment

• NesCio01
                                • May 2010
                                • 1987

Dat is net het probleem hij is 3HE daar is gewoonweg geen ruimte voor hij moet dus 2HE zijn, en korte faders maakt mij niet uit.
                                Met korte faders heb je dus een stuk minder fine tuning op je geluid.
                                Een enkele rij voor L + R, zul je ook snel op terugkomen, vaak genoeg
                                wil je inspelen op de zaalakoestiek en staat L+R net ff anders.

Groter FX rackje aanschaffen mss?

grtz

Nes
                                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...