Welke antenne bij sennheiser ASP2?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by shure-fan
    wel op een speelvlak van 10 bij 15 meter, en anders ook wel

sprieten zijn zo slecht nog niet zoals vele mensen denken,

je kunt met gemak 50 meter weglopen en nog niks aan de hand
    Totdat er veel figuranten tussen de zender en ontvanger staan.
    d&b Audiotechnik

Comment

• GCT
      • Oct 2007
      • 12

Allemaal bedankt voor jullie hulp.

Ik ga voor een ASP2 met 2 A2003 om te starten en koop naderhand nog 2 AB2 boosters bij. Op dit ogenblik is het speelvlak 8 x 8m maar eind volgend jaar nemen we een nieuwe zaal in gebruikt waar het podium 10 x 15m wordt.

Nog één vraagje: Hoe stellen jullie de vlaggen op? Allebei aan dezelfde kant van het podium maar in verschillende richting of één aan iedere zijde van het podium?

Groetjes

Bjorn

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Originally posted by GCT
        Allemaal bedankt voor jullie hulp.

Ik ga voor een ASP2 met 2 A2003 om te starten en koop naderhand nog 2 AB2 boosters bij. Op dit ogenblik is het speelvlak 8 x 8m maar eind volgend jaar nemen we een nieuwe zaal in gebruikt waar het podium 10 x 15m wordt.

Nog één vraagje: Hoe stellen jullie de vlaggen op? Allebei aan dezelfde kant van het podium maar in verschillende richting of één aan iedere zijde van het podium?

Groetjes

Bjorn
        Goede keus. Besef wel dat door het extra kabeltje ertussen 3db signaal verloren gaat! Dus die booster zou ik er snel bij halen. Gewoon beiden op een statief met wat ruimte ertussen. Of een T-stuk waarop je twee vlaggen kan zetten. En beiden richting je speelvlak richten vanaf dezelfde kant van het podium.
        d&b Audiotechnik

Comment

• shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

@ ts: Het klinkt alsof het in een vaste installatie moet komen. Klopt dat?
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

Originally posted by MusicSupport
            Totdat er veel figuranten tussen de zender en ontvanger staan.
            zelfs dan heb je bij een oppervlak van 10x 15 m nog geen problemen.
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

zelfs dan heb je bij een oppervlak van 10x 15 m nog geen problemen.
              Ik weet uit ervaring dat het toch mogelijk is
              d&b Audiotechnik

Comment

• GCT
                • Oct 2007
                • 12

@ ts: Het klinkt alsof het in een vaste installatie moet komen. Klopt dat?
                Het is een semi vaste installatie. Het betreft hier een polyvalente zaal waar zowel theater als rockconcerten in moeten kunnen. En de zaal wordt zowel met als zonder techniek verhuurt.

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Ik gooi mijn vraag maar even in dit topic, omdat het van ongeveer dezelfde strekking is:

ik heb hier een rackje staan met 8 ew-100 G2 ontvangers (+ beltpackjes met MKE2's).

Nu zit ik er aan te denken om een aantal handhelds erbij te nemen (ew-1945 G2), waarschijnlijk eerst eens 2 stuks.

Mooi moment om eens te gaan prakkiseren over de antenneverdeling.

Op dat 8-voudige rack zitten momenteel 4 standaard spriet antennes. Per 4 antenne aansluitingen zit er zo'n splitterblokje tussen: OKAPHONE - Antenne splitter (VFC0741 Hirschmann)
                  (Dus van 4 ontvangers loopt de A kant via zo'n splitter naar één antenne, de B kant weer op een nieuwe antenne, en bij de andere 4 ontvangers dus ook nog eens op dezelfde manier.)
                  Ik heb het niet bedacht, was al zo toen ik het systeem (over)kocht en in principe werkt het ook gewoon goed.

Toch heb ik wel een beetje mijn bedenkingen... (Zeker als ik naar het verlies van >7.5 dB kijk.)

Hoe zou ik dit beter kunnen doen?

Ik zou er nu 4 A2003 vlaggen op kunnen zetten elk met een AB2 booster, maar dat lijkt me nogal overkill... En wat doe ik dan met die andere 2 zenders (er even vanuit gaande dat ik alle 10 tegelijk zou willen gebruiken)?
                  Die huidige 4 uitgangen terugbrengen met splitters tot 2 lijkt me ook niet echt verstandig...

Ik ben benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken,

Groeten Hugo
                  Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1697

Originally posted by hugovanmeijeren
                    Ik gooi mijn vraag maar even in dit topic, omdat het van ongeveer dezelfde strekking is:

ik heb hier een rackje staan met 8 ew-100 G2 ontvangers (+ beltpackjes met MKE2's).

Nu zit ik er aan te denken om een aantal handhelds erbij te nemen (ew-1945 G2), waarschijnlijk eerst eens 2 stuks.

Mooi moment om eens te gaan prakkiseren over de antenneverdeling.

Op dat 8-voudige rack zitten momenteel 4 standaard spriet antennes. Per 4 antenne aansluitingen zit er zo'n splitterblokje tussen: OKAPHONE - Antenne splitter (VFC0741 Hirschmann)
                    (Dus van 4 ontvangers loopt de A kant via zo'n splitter naar één antenne, de B kant weer op een nieuwe antenne, en bij de andere 4 ontvangers dus ook nog eens op dezelfde manier.)
                    Ik heb het niet bedacht, was al zo toen ik het systeem (over)kocht en in principe werkt het ook gewoon goed.

Toch heb ik wel een beetje mijn bedenkingen... (Zeker als ik naar het verlies van >7.5 dB kijk.)

Hoe zou ik dit beter kunnen doen?

Ik zou er nu 4 A2003 vlaggen op kunnen zetten elk met een AB2 booster, maar dat lijkt me nogal overkill... En wat doe ik dan met die andere 2 zenders (er even vanuit gaande dat ik alle 10 tegelijk zou willen gebruiken)?
                    Die huidige 4 uitgangen terugbrengen met splitters tot 2 lijkt me ook niet echt verstandig...

Ik ben benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken,

Groeten Hugo
                    Dat Hirshman splittertje is wel gebouwd voor gebruik in een 75 ohm antennecircuit. Zou dus problemen kunnen geven met reflectie op de antennekabels. Aan ontvangerzijde kan het meevallen.
                    Voor het koppelen van in-ear zenders zou het best problemen kunnen geven, waarbij de kabel gaat stralen en als antenne dient en er helemaal geen HF bij de antenne komt.
                    Overigens wil ik nog steeds een proefje doen, met die goedkope actieve richtantennes voor Digitenne. Per slot van rekening zijn het ook UHF antennes, dezelfde golflengte waarin de meeste microfoons thans werken.
                    Ze kosten een fractie van de prijs van de pro antennes. Ze zijn wel weer 75 ohm uit. Ik moet nog een opstelling bedenken, waarmee het verschil tussen een gewone antenne en die dingen meetbaar of vergelijkbaar is.

Speakertech
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• hugovanmeijeren
                      • Oct 2004
                      • 1436

Een jaar geleden is de hele rits vervangen door actieve splitters van Sennheiser (ASA-1 G3 geloof ik). Dus dat rack van 8 is gewoon volledig met actieve splitting uitgevoerd, 2x A2003 vlaggetje erop en dat gaat als een tierelier.

Een tweede rackje met 2x ew-100 G3 heb ik wel gewoon uitgevoerd met passieve (50 Ohm!) BNC splitters.
                      Daar komen dus ook gewoon netjes 2 stuks BNC uit waar ik een setje A1031 vlaggetjes aan hang.

Groeten Hugo
                      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1697

Originally posted by hugovanmeijeren

Een tweede rackje met 2x ew-100 G3 heb ik wel gewoon uitgevoerd met passieve (50 Ohm!) BNC splitters.

Groeten Hugo
                        Ik ga er maar even vanuit dat het niet de gewone BNC T-stukken zijn, want dan klopt er van de impedantie niets meer.
                        Maar welke zijn het dan wel?

Speakertech
                        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

Working...