Het is een oud DSP. Heb er nooit mee gewerkt.
Maar ik zou zeggen, stel je limiters in voordat je amps gaan clippen.
Om een beetje goed idee te krijgen van muziek signaal, stuur je een gewoon lekker muziekje met drums, en dan je limiters instellen, dat je amps niet constant clippen. Als het clip ledje minder dan een seconde aan gaat met de bass kick, is niet erg. Als het maar geen constant clippen is.
Maar ik zou als ik jou was, eerst naar de specs kijken van je speakers.
Want, limiters normaal zijn ze afgesteld op de AES specs van de speakers.
En dan laag (subwoofers) attack van 45ms, laag, vanaf 60hz attack 23ms, en mid 2 a 4 ms, en hoog hangt van je driver af, 1icnh driver, 0,5-0,7 ms, 2 inch, 1ms...
Als je wilt weten hoeveel watts, hoeveel dBu is. Zeg het maar.
Die input level, moet je maar kiezen wat je beste headroom geeft.
Het is gemaakt voor het optimalizeren van de dynamic range van het geluid.
Maar omdat het in de input zit, zal het niets moeten uitmaken met de limiter settings. Het kan zijn dat je dan meer input geeft, en dat ie vet aan het limiten is, en dan heb je altijd wel een overshoot.
Maar ik zou zeggen, stel je limiters in voordat je amps gaan clippen.
Om een beetje goed idee te krijgen van muziek signaal, stuur je een gewoon lekker muziekje met drums, en dan je limiters instellen, dat je amps niet constant clippen. Als het clip ledje minder dan een seconde aan gaat met de bass kick, is niet erg. Als het maar geen constant clippen is.
Maar ik zou als ik jou was, eerst naar de specs kijken van je speakers.
Want, limiters normaal zijn ze afgesteld op de AES specs van de speakers.
En dan laag (subwoofers) attack van 45ms, laag, vanaf 60hz attack 23ms, en mid 2 a 4 ms, en hoog hangt van je driver af, 1icnh driver, 0,5-0,7 ms, 2 inch, 1ms...
Als je wilt weten hoeveel watts, hoeveel dBu is. Zeg het maar.
Die input level, moet je maar kiezen wat je beste headroom geeft.
Het is gemaakt voor het optimalizeren van de dynamic range van het geluid.
Maar omdat het in de input zit, zal het niets moeten uitmaken met de limiter settings. Het kan zijn dat je dan meer input geeft, en dat ie vet aan het limiten is, en dan heb je altijd wel een overshoot.

Comment