EV Tour X

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruudversteeg
    • Mar 2009
    • 7

Ik heb de set gekocht totaal 2000w ik heb er over gezongen (want ik ben zanger nl) dus de 18"sub en 15"top geweldig geluid ik vind het beter klinken dan de p5 dynacord

groetjes ruud versteeg
    Ruud Versteeg

Comment

• ruudversteeg
      • Mar 2009
      • 7

ik heb erover gezongen bij nederlandmuziek in almere
      ik heb hem nog niet !!!
      maar mijn ervaring is meer dan voldoende ik ben ook bezig om te overwegen om twee extra subben erbij te nemen ik heb namelijk
      de q 1212 erbij genomen met het vooruitzicht dat ik alleeen nog maar de subben hoef te kopen extra dan hahahah

maar goed ik ben voorlopig tevreden met de sub top combi geweldig als zeg ik het zelf

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Originally posted by ruudversteeg
        Ik heb de set gekocht totaal 2000w ik heb er over gezongen (want ik ben zanger nl) dus de 18"sub en 15"top geweldig geluid ik vind het beter klinken dan de p5 dynacord

groetjes ruud versteeg
        Ruud Versteeg
        Dat je zanger bent heb ik al gehoord. even op de site gepiept
        Prima dus .
        Werk je met monitors of in-ears ?
        Op de foto' s is het nl . niet duidelijk ?
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• erikdrnl
          • Jan 2003
          • 134

Hoeveel personen zou je er mee aan kunnen.
          Ik heb interesse in 2x tx1181 en 1x tx1152 per kant
          erik

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Originally posted by erikdrnl
            Hoeveel personen zou je er mee aan kunnen.
            Ik heb interesse in 2x tx1181 en 1x tx1152 per kant
            400-500 man. Maar dan staat het wel maximaal. Alleen is 60 graden spreiding net ff te weinig als je het mij vraagt. Ik vind 75% soms al weinig.
            d&b Audiotechnik

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Originally posted by MusicSupport
              400-500 man. Maar dan staat het wel maximaal. Alleen is 60 graden spreiding net ff te weinig als je het mij vraagt. Ik vind 75% soms al weinig.
              Wat een ontzettende lulkoek. Op deze vraag kon je géén reëel antwoord geven, omdat deze afhangt van allerlei aspecten. Ga jij met dat setje in de buitenlucht een hardcore feest geven voor 500 man?
              Het hangt dus af van muziekstijl, locatie, personeel.... etc.

Mvg,

Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

Originally posted by 4AC
                Wat een ontzettende lulkoek. Op deze vraag kon je géén reëel antwoord geven, omdat deze afhangt van allerlei aspecten. Ga jij met dat setje in de buitenlucht een hardcore feest geven voor 500 man?
                Het hangt dus af van muziekstijl, locatie, personeel.... etc.

Mvg,

Teun
                Dude please: Als je hier niet eens een grove schatting mag geven zonder dat je handen afgehakt worden.... :-(

Ik ben niet achterlijk, maar voor een gemiddelde muziekstijl zal dit aardig kloppen. Wordt het rock of hardcore dan daalt dit aantal. Wordt het jazz, latin, disco, salsa, en co dan zal dit aardig kloppen....

En wat heeft personeel er mee te maken?
                d&b Audiotechnik

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

Originally posted by MusicSupport
                  Dude please: Als je hier niet eens een grove schatting mag geven zonder dat je handen afgehakt worden.... :-(

Ik ben niet achterlijk, maar voor een gemiddelde muziekstijl zal dit aardig kloppen. Wordt het rock of hardcore dan daalt dit aantal. Wordt het jazz, latin, disco, salsa, en co dan zal dit aardig kloppen....

En wat heeft personeel er mee te maken?
                  Daar geef ik je gelijk in, maar geef dan aan dat het een ruwe schatting is...
                  Betreffende personeel, lijkt me logisch toch? Degene achter de knoppen en zijn collega's gaan zorgen of het goed gaat klinken of niet.

Mvg,

Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• erikdrnl
                    • Jan 2003
                    • 134

Ik wist niet dat de Tx 2152 [=dual 15''] een andere hoogdriver heeft.
                    De dh3 voor de 1152 en een nd 2 voor de 2152.
                    Zou de 2152 beter klinken in combinatie met de tx 2181 dual 18''
                    Ik denk dat de 2152 meer power heeft???
                    Wat raden jullie mij aan.
                    2x 1152 en 4 1181 of 2x 2152 en 2x 2181.
                    Ik doe het meest dance dingen[drive in werk].
                    erik

Comment

• Toan_08

Ik zou zelf kiezen voor 2x 1152 en 4 1181 omdat, je dan veel meer flexibeler bent.
                      heb je een bruiloft ofzo 2 tops 2 subs klaar. als je een fuif moet draaien dan 2 tops 4 subs.
                      rond uit je bent veel flexibeler met 2x 1152 en 4 1181.

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

Originally posted by Toan_08
                        Ik zou zelf kiezen voor 2x 1152 en 4 1181 omdat, je dan veel meer flexibeler bent.
                        heb je een bruiloft ofzo 2 tops 2 subs klaar. als je een fuif moet draaien dan 2 tops 4 subs.
                        rond uit je bent veel flexibeler met 2x 1152 en 4 1181.
                        Precies, en bij een mini-showtje set je gewoon 2 toppen neer op een statiefje. Ook handig voor spraak e.d. Dat gaat met een dubbel 15" toch wat minder prettig.
                        Iemand die hier de enkel 15" met de dubbel 15" heeft vergeleken? erikdrnl, misschien interessant om eens te doen?

Mvg,

Teun
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• @lex
                          • Jul 2006
                          • 1086

Originally posted by salsa
                          Waarom ontwerpen ze dan weer zo'n rare 'knik' in de frontgrills.. Dit vindt ik lelijk, alsof je ze hard tegen een lantarenpaal hebt gegooit!

Dave
                          Ach, tijdens het ontwerpen is het kleimodel van de Fiat Multipla per ongeluk tegen een laaghangende staalkabel gereden. Iedereen (her)kende daarna de auto en de naam. Wie herkent een Kia Carnival?

@lex
                          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

Originally posted by @lex
                            Ach, tijdens het ontwerpen is het kleimodel van de Fiat Multipla per ongeluk tegen een laaghangende staalkabel gereden. Iedereen (her)kende daarna de auto en de naam. Wie herkent een Kia Carnival?

@lex
                            Tja.. heb je het over FIAT dan gaat m'n hart echt niet sneller kloppen
                            Overigens ken ik die KIA Carnival niet... zal wel ff googlen

Ik vindt die grill van EV persoonlijk niet mooi.
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Poelmans
                              • Feb 2004
                              • 804

Ik zie trouwens nog iets over de NL4 connectoren van de subs:
                              Bij de meeste speakersystems zitten subs op 2+/2-, en de toppen op 1+/1-. Als ik naar de specificaties kijk van de TourX, dan lijken de subs mij evenzeer op 1+/1- te zitten.

Klopt dit? En hoe gaat de preset van de DC-One dan om met de passieve cross in de sub?

Lijkt mij handig als je de passieve crossover gebruikt, maar maakt het wat minder makkelijk (of logisch) aan te sluiten op een actief gecrossoverde versterkerrek. Zeker als je de set ergens los verhuurt... En het is denk ik niet de bedoeling om zelf te gaan klooien op de input panels met een nieuwe set

Comment

• dexter
                                • Jul 2005
                                • 433

Wat uz egt klopt niet,

Hoe hoger het weer te geven frequentie gebied hoe hoger het nr op de speakon connector. (ezelsbruggetje)

Kortom 1+ en 1- Subs
                                2+ en 2- Topjes

Of in 3 -4 -5 weg systemen....

pen 1 subs
                                pen 2 mid
                                pen 3 hi

Enz....

Comment

Working...