touring series Dap-audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • L'ucoustics
    • Sep 2008
    • 6

touring series Dap-audio

nu ik even rondgesnuffeld heb, ben ik erachter dat dap-audio niet veel lof heeft gekregen. Maar toch heb ik deze set heb ik op het oog: Dap audio touring series

2X LT-212

2x LT-18HL

1x Vision-1600
    1x Vision-3500

Ik heb het gehoord en ik moet zeggen dat de toppen leuk klinken, bass gaat wel. Omdat het voor verhuur bestemd is ben ik dit aan het overwegen. Graag info van degene die deze serie kent..

grtz luc
    Last edited by moderator; 18-09-08, 10:39.
  • G_D
    • Sep 2006
    • 46

Voor wat voor toepassingen wil je de set gaan verhuren?

Comment

• world sound
      • Jan 2007
      • 77

Hoi Luc,

ik heb ze ook al gehoord en moet zeggen ze klinken best goed ja, alleen zou ik persoonlijk voor de LT 218b gaan.
      Waarom pak je de vision 1600 vind ik zelf aan de lage kant voor deze set.
      succes

Comment

• L'ucoustics
        • Sep 2008
        • 6

@ world sound: ik heb die LT-218b ook gehoord met de ribbon toppen maar daar zit totaal geen druk achter. Ik stond in een ruimte van 5 bij 6 en die jongen had hem helemaal open gezet,, kwam totaal niks uit.

En die versterker, ik kan natuurlijk ook 2 x een 3500 pakken natuurlijk.

@ G_D: Ik wil ze gaan verhuren voor feesten en partijen.

Dank alvast

Comment

• world sound
          • Jan 2007
          • 77

Hoi Luc,

ik heb ze bij highlite zelf gehoord met de lt 212 en moet zeggen dat ik wel onder de indruk was. Wat voor een versterker had die jongen er op staan ? want er moet wel een flinke bak achter anders doet hij niks.

Comment

• L'ucoustics
            • Sep 2008
            • 6

kees had alleen maar 3500 volgens mij.. ik heb ook al L'acoustics Sb218 op het oog,2 stuks voor €3000 is kwestie van even nog meer sparen maar dan heb je ook iets wat duwt.

Weet jij trouwens hoe het kan dat die frontloaded Sb218 zo veel druk geeft. Ook op een afstand van 20 meter ? L'acoustics hebben wij elke carnaval op onze wagen staan en dat is toch absolute top in geluid.

Comment

• jdare

Ervaring met Dap touring serie

Beste Mensen

ik heb sinds kort de DAP touring serie aangeschaft

ik was eerst cynisch en verwacht wel wat kracht maar niet teveel.

ik had er de TAS 4000 Versterkers Bij besteld 2 stuks en de DCX24 digitale crossover.

De speaker set up was

de 2x18 inch sub 1600W rms vermogen
              en de 2x 15 inch fullrange topkasten van 1000W rms vermogen.

in 1 woord WOOWW!!!

de versterker van de topkasten stond 3 kwart open en de speakers trokken het makkelijk zonder vervormen of een naar hard geluid . de basskasten kon ik helemaal afbeulen met de versterker vol open .2x 2000W rms versterker!

Ik heb er op een gala mee gedraaid in nieuw-vennep voor zo een 1000 man in een redelijk grote aula (herbert visser college) .

Het geluid was top de bassen draagden erg ver en de topkasten stonden op de bassen en op een podium dus het geluid kwam mooi tot achter in de zaal .

Het was ongelofelijk wat een strak geluid eruit kwam en de bassen waren enorm zwaar en lekker (je kon ze achter in de zaal ook nog goed voelen)

Ik had van dezelfde line de 12 inch monitor speakers erbij besteld van 400W rms per stuk niet te geloven wat een geluid daar ook nog is uitkwam .!

al met al zeg ik ze hebben goed naar de alcons gekeken! versterkers hebben ze afgekeken van QSC (misschien wel zelfde onderdelen)
              Last edited by moderator; 14-01-09, 19:10. Reason: EDIT MOD

Comment

• Stage-Q
                • Sep 2007
                • 389

tja met een cd'tje klinkt alles goed.

maar probeer er eens een bandje over te gooien...
                Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• speakertech
                  • Jan 2008
                  • 1697

Originally posted by L'ucoustics
                  @ world sound: ik heb die LT-218b ook gehoord met de ribbon toppen maar daar zit totaal geen druk achter. Ik stond in een ruimte van 5 bij 6 en die jongen had hem helemaal open gezet,, kwam totaal niks uit.

En die versterker, ik kan natuurlijk ook 2 x een 3500 pakken natuurlijk.

@ G_D: Ik wil ze gaan verhuren voor feesten en partijen.

Dank alvast

Zoiets kun je in een kleine ruimte niet testen, omdat je gehoor logaritmisch is, zullen zelfs vier sets maar nauwelijks harder klinken. Bovendien treedt vrij snel een doofheid op bij grote geluidsdrukken, waardoor het nog zachter klinkt. Zet je dezelfde set in een grote ruimte wordt het gelijk helemaal anders.

Speakertech
                  Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                  ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• jdare

Originally posted by Stage-Q
                    tja met een cd'tje klinkt alles goed.

maar probeer er eens een bandje over te gooien...

Ja je moet als je een bandje hebt ook geen DAP kopen het zijn gewoon ramkasten en ik denk als je het dubbel uitvoerd dus dubbele baskasten en dubbele topkasten moet ie ook makkelijk een bandje piekfijn kunnen weergeven.

Je hebt dan meer vermogen en meer mogelijkheden tot verspreiding van het geluidsbeeld.

al met al klopt het, de set draaide op een DJM800 die weer was ingeprikt op een soundcraft lexicon (digitale versterkers en processor) Dan verwacht je ook niet anders maar toch het was verassend van DAP.

Comment

• Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

[quote=jdare;496988]
                      ... die weer was ingeprikt op een soundcraft lexicon (digitale versterkers en processor) [quote]

... is dat een nieuw model van soundcraft?

Of was het een soundcraft met ingebouwde lexicon FX

Groeten John
                      Groeten John
                      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• SoundOfSilence
                        • Mar 2007
                        • 766

[quote=Whitefarmer;497011][quote=jdare;496988]
                        ... die weer was ingeprikt op een soundcraft lexicon (digitale versterkers en processor)

Groeten John

Nee joh, da's een EFX-doos met ingebouwde mixert
                        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• salsa
                          • Jan 2007
                          • 1315

Het is voor vele mensen erg pijnlijk te beseffen dat D.A.P het de laatste tijd steeds beter doet dan enkele jaren geleden.
                          Dit maakt elk merk mee dat er voor-en tegen standers zijn en dat deze hun mening geven.
                          Ik ben er van overtuigd dat als een merk z'n zaakjes in orde heeft het best goed kan klinken, vaak hangt dit af van de 'oortjes' van de persoon achter de knoppen...

Dus..

Dave
                          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• jdare

Ik snap je het is natuurlijk de Soundcraft pa tafel met ingebouwde EFX .

Dat er erachter die digitale versterkers en processor moet je los zien van de soundcraft tafel . Niet logisch getypt excuus.

Maar ik ben het totaal met Dave eens , maar ik vind die oude series van DAP echt niet goed de roadstack en de concert serie zijn echt kwalitatief niet goed.

Maar van deze touring range is nog te bekijken wat de levensduur is en of het over 3 jaar nog geweldig klinkt maar op dit moment is het heel erg mooi spul wat echt kanon hard kan van 10 inch 2 weg monitors tot 2x 18 inch basskasten het klinkt als een huis.en het blijft mooi en strak warm geluid !

En voor goede prijzen van de set moet je eens op New-Galaxy.nl - Drive-in Show & Online DJ Gear shop! kijken

[quote=Whitefarmer;497011][quote=jdare;496988]
                            ... die weer was ingeprikt op een soundcraft lexicon (digitale versterkers en processor)

Groeten John

Comment

Working...