Socapex vanaf 46 parig. Waar beschikbaar?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stefan90kauw
    • Jun 2005
    • 189

Socapex vanaf 46 parig. Waar beschikbaar?

Hallo,

Wie kan mij vertellen waar ik Socapex chassisdelen, pluggen en kabels kan vinden vanaf 46 parig?

Alvast bedankt!
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Een ronde, of rechthoekige Socapex?

Socapex - entertaintement connectors for stage lighting, audio, SL61 19 pins
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• stefan90kauw
      • Jun 2005
      • 189

Doe maar gewoon rond.
      Ik wil het gebruiken voor het aansluiten van EQ en FX rackjes.
      En, ik wil het liefst ook het ontvanger rack gaan voerzien van Socapex, minimaal 10 parig (3 polen per paar).

En daaaaarnaast, een nieuwe 'apart' multikabel systeem.

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Volgens mij bedoel je de 61 pins, 20 parig....Dat is een soort van standaard op fx/outboard racken...
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Elmo
          • Jun 2006
          • 208

Zelf ken ik geen socapex met 46 paren wat ik wel ken:

Socapex 337: 37 pinnen, 12 pair, audio
          Socapex 419: 19 pinnen, tbv 230V/speakercable
          Socapex 461: 61 pinnen, 20 pair, audio

waarbij de 461 vaak als multi richting stage gebruikt wordt en de 337 voor de outboard en snakecables

Comment

• Wim Siebelink
            • Jul 2001
            • 51

en dan neem je dus geen 37-pins Socapex (tenzij je een haakse connector zoekt), maar een 37-pins Smart (TM Audio), zodat je later een enkele pin kunt vervangen. De Socapex connector is van een hard materiaal. Als daarvan een pin wordt krom gedrukt, kun je de connector weggooien. De Smart connector is van rubber (om die reden) en daar kun je dus een nieuwe pin in drukken.

Wim

Comment

• berolios
              • Sep 2005
              • 1538

Als ik je een advies mag geven, neem dan LK connectoren in plaats van Socapex... deze hebben zich ondertussen meer dan bewezen en zijn een stuk duurzamer dan Soca's !! En als ik me niet vergis zijn ze zelfs compatible met Socapex. Ook qua prijs is LK zeer interessant trouwens !! (wel even zoeken naar een goede leverancier)

Je 'voelt' ook direct het verschil als je LK's of Soca's in draait... ik zou LK zeker even checken !!
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• stefan90kauw
                • Jun 2005
                • 189

Originally posted by berolios
                Als ik je een advies mag geven, neem dan LK connectoren in plaats van Socapex... deze hebben zich ondertussen meer dan bewezen en zijn een stuk duurzamer dan Soca's !! En als ik me niet vergis zijn ze zelfs compatible met Socapex. Ook qua prijs is LK zeer interessant trouwens !! (wel even zoeken naar een goede leverancier)

Je 'voelt' ook direct het verschil als je LK's of Soca's in draait... ik zou LK zeker even checken !!
                Hoppaah!!
                Die zocht ik.
                Dat wordt helaas de 66 kanalen versie
                Verschrikkelijk veel solderen dus.

Of misschien, nog wel een goeie....

Zijn er ook bedrijven die dit voor mij willen/kunnen solderen?
                Dus dat ik de pluggen en kabels aanlever en zij het solderen?
                De bedoeling is een lange multiekabel van de FOH naar het podium:

48 - in's
                8 - auxileries
                6 - mains out

Als ik dit kan realiseren, dan is onze band in één keer gelijk van al het gezeur af.
                We zijn een vrij grote showband met een soundcraft Two Series 40 ch. Tafel.
                De oude bruine multikabel met 108p Harting geeft heel veel problemen. Evenals de snake die we uitleggen op het podium is ook niet veel goeds meer.
                Nu hebben ze het idee om alle pluggen te vervangen in de multi en de snake. Ik ben van mening dat we een compleet nieuwe multikabel systeem moeten aanschaffen / maken.
                Dit zou er dan zo uit moeten zo:

Even snel getekend in Paint. Voordat ik aan de slag ga natuurlijk eerst zorgen dat ik een duidelijk plan heb, van hoe de kanalen ingedeeld worden.
                Daarbij wordt er een compleet nieuwe kist aangeschaft. Een stolpje.
                Geen onzin meer met brommen en dergelijke op een metalen vloer, zoals we laatst hadden... en ik maak zoeken waar het in ***snaam aan lag....

berolios
                bedankt voor de gouden tip!
                Ik ga een leverancier zoeken in Nederland.
                Dankjewel!

Comment

• jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

Is wel te leveren/maken.

Ik weet alleen niet of het gewaardeerd word hier als ik zeg dat ik dat wel kan....

Jacco

Comment

• jadjong
                    • Oct 2003
                    • 654

Ik stem ook voor de LK connectoren. Erg stevig en makkelijk aan te sluiten.
                    Ik weet niet of er een geldboom aanwezig is maar als dat zo is lijkt mij dit de ideale situatie:
                    Voorkant stageblok alle inputs en outputs op een rij in XLR (Zowel male als female per input voor eventuele doorlus of split)
                    Achterkant een of twee keer LK200 naar de tafels.
                    Vier keer LK37 voor 12parige snake. Deze laat je dan op de voorkant er weer uit komen als losse XLR met een stukje kabel.

Je kan nu het eerste optreden de juiste patch aanmaken en de volgende keer hoef je alleen de betreffende snake weer neer te leggen.

Comment

• berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

Dit is wat ik zou doen:

Multi:
                      LINK is een multi-kabel systeem dat gebruik maakt van LK connectoren. In Belgie en NL werken er een groot aantal bedrijven met dit systeem (o.a. EML), dus bijhuren is dan geen enkel probleem. Houd me ten goede, maar volgens mij is de multi standaard 48 kanalen op LK137. Tip van de dag is je systeem compatible te maken met LINK (al sluit je maar 40 kanalen aan... je bent dan wel compatible!!). Als je wilt, kan ik wel even zoeken naar de pinbezetting... zwerft hier vast nog wel ergens rond... echter... als je je kablage bij een kabel-maker laat maken zou het me verbazen als hij deze info niet heeft.

Snakes:
                      Dan wat de snakes betreft: je kunt hier een aantal visies op hebben.
                      Zowieso 12 kanaals snakes nemen (wordt dan LK37 als ik me niet vergis). Bij een vaste band spelen weer andere dingen een rol dan wanneer je festivals gaat draaien. Even ter illustratie: bij EML hebben we een 48 ch blok bij de MON tafel liggen en bij de drums liggen (en we bekabelen dan alles naar de drum-riser met snakes en 4-ways). Nu wil ik niet zeggen dat dit systeem het ultieme is, maar alleen aangeven dat dat ook mogelijkheden biedt... kern van de zaak is dat je voor festivals op een aantal strategische plaatsen de juiste kanalen wilt hebben liggen.

Dit is wat ik zou doen:[LIST][*]Snakes uitvoeren als aparte kabel met aparte 12-kanaals blokjes, eventueel blokjes uitvoeren met 1-12 XLR female en nog eens extra 9-12 XLR male, dan kun je ook wat lijntjes terugsturen als de situatie daarom vraagt (kan ook met 4-ways, zie hieronder).[*]Blokjes op LK37 (?), met zowel een INGANG alsook UITGANG, op deze manier kun je blokken linken![*]Dan maak je op je stageblock bij elke 12 kanalen een vaste snake-aansluiting (dus 1-12, 13-24, 25-36, 37-48), aangevuld met twee break-outs (LK37 naar 12 losse XLR male), zodat je toch dingen eventueel flexibel aan kunt sluiten als dat nodig is.[*]Dan neem je voor je bandje een handige opstelling (zoals je al getekend had)[*]Voor festivals leg je dan 1-12 bij de drums, 13-14 links en rechts upstage (dus doorlinken) en een flexibele snake (dus met break-out bij je stageblock) vooraan... kun je alle kanten op en als je nog iets tekort komt leg je er nog snakes bij naar gelang je wilt.[*] Voor snakes zijn er ook met LK compatible normen (NOB norm?), ik zou die zeker gebruiken![*] Een snake-set zou wat mij betreft (voor festivals) idealiter bestaan uit 3 x 15 mtr LK37, 2 x 10 mtr LK37 en 1 x 5 mtr LK37. En dan 4 blokken of zo.[*] Nog een tip van de dag: maak ook een paar '4-ways'... 4-kanaals multikabeltjes (gewoon met XLR connectoren eraan) waar je snel wat dingetjes mee kunt doen die anders veel kabels vreten, maar ook niet genoeg kanalen hebben om zo'n (dure ) snake naartoe te leggen. Bijvoorbeeld wat toetsen, of een stapeltje gitaren of zo... of wired in-ears (!!). Bijvoorbeeld 1 van 10 en 1 van 15 mtr zou je erg blij van worden denk ik (zijn goedkoper dan 4 losse XLR-kabels!!). [/LIST]

Stageblock: [LIST][*]Stageblock zou ik 48 kanaals uitvoeren (dus compatible met LINK) en dan inderdaad achterop aansluiting voor je FOH en MON tafel, alsook eventueel een 3e voor aftak of extra stageblock. [*]Er passen als ik me niet vergis 12 kanalen XLR (in/out onder elkaar) en een LK37 chassisdeel naast elkaar in een 2 HE 19" plaat. Met een mooi 8 HE 19" stageblock zit je op je 48 kanalen![*]Persoonlijk zou ik proberen hier een mooie houten behouzing omheen te maken, die onder een lichte hoek staat, zodat je supermakkelijk kunt patchen.[/LIST]
                      FX rack:
                      Voor je FX rack kun je twee dingen doen: ofwel een stuk dikke 48-kan. multi met een LK137, of meerdere 12-kanaals LK37 kabels gebruiken. Hoe dan ook, ik zou het aantal verschillende types kabel tot een minimum beperken en dus kiezen uit LK137 of LK37.

Welke optie je kiest, hangt ook af van hoe je je racks hebt ingedeeld. Je zou natuurlijk ook gewoon een combinatie kunnen gebruiken (137 voor insert-rack, 37 voor FX & Drive-rack).

Ik ga er even vanuit dat je twee racks hebt: eentje met inserties en eentje met FX en je drive... in dat geval zou ik de volgende dingen doen:[LIST][*]48 ch LK137 nemen voor je insert-rack, je hebt dan 24 insert kanalen (met alles gebalanceerd aansluiten behoud je je headroom - scheelt 6 dB als je ongebalanceerd gaat!!), dus 8 gates, 12 compressors en nog 4 kantjes over voor iets anders (transient designer )[*](1x of 2x) 12 ch LK37 nemen voor je FX/ Drive rack... naar gelang hoeveel send/returns je nodig hebt.[*]Voor de LK137 in je insert rack zou ik GEEN chassisdelen gebruiken, maar een stuk kabel (3 mtr kabel buiten het rack) met connector achterin het rack op een haak hangen oid, is veel handiger en kost je minder LK137-connectoren. Ditzelfde doe je dan vanuit je mengtafel (1,5 mtr kabel buiten de kabelbak van de tafel)... zo kun je je connecties handig en netjes maken.[*]LK37 is een stuk handzamer, dus wellicht kun je voor je FX/Drive wel chassidelen gebruiken. Echter... de voorgenoemde methode scheelt wel connectoren, dus geld... keuze is uiteraard aan jou.[/LIST]

Nou, hopelijk heb je iets aan deze input. Tips gebaseerd op een en ander aan ervaring en een grote motivatie om dingen zo handig mogelijk te maken. Als ik nu een kabelset zou moeten maken, zou ik het op de boven beschreven manier doen.

Veel succes ermee!

p.s. vergeet niet dat zo'n kabelset ontzettend duur is... echter... als je het nu direct goed doet... ga je daar nog heel lang heel veel plezier van hebben !!!
                      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Niet om de hoek, maar ze kunnen zo een systeem leveren zoals je zoekt. Kijk maar eens goed rond op de site, hij staat er tussen. Ze kunnen sowieso een enorm groot assortiment leveren.

PINANSON

Comment

• ljanton
                          • Sep 2003
                          • 373

Digital Snake S-4000Series

ook een alternatief of niet?

Comment

Working...