analyzen met laptop/pc

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nielsjanssennl
    • Aug 2004
    • 101

Originally posted by soundtech
    Ik heb de beta versie gedownload en geinstalleerd. Nu krijg ik bij het opstarten de melding dat ik een nieuwere versie op mijn pc heb staan en dat ik die moet gebruiken. Ik heb ooit wel de nieuwere demo gedownloaded en geinstalleerd, maar deze weer verwijderd. Wat kan ik hier aan doen?
    EAW mailen of je nog een keer een demo mag proberen en hoe je dat het beste kan doen gezien de vorige installatie.

Trouwens de beta is niet erg representatief meer. De huidige versie is nog steeds niet helemaal klaar, er zijn al aardig wat updates geweest daarna.
    Maar goed, proberen je computer om zeep te helpen kan geen kwaad :-)))

Comment

• KlankOntwerp
      • Jun 2008
      • 130

Kunnen al de genoemde programma's ook een T60-meting maken?

Ik wil een pakket kopen wat zowel praktisch is als FOH engineer alsmede bij het inregelen van apparatuur en het analyseren van de ruimte om eventuele problemen vast te stellen.

Ik heb o.a. gekeken naar Spectra Foo, SATlive, Smaart en (ook van EAW) Acoustic Tools maar de juiste keuze wat betreft prijs/functionaliteit is mij nog niet geheel duidelijk. Ook omdat niet alle functionaliteit van alle programma's duidelijk vermeld staat (Smaart bijvoorbeeld, terwijl Acoustic Tools redelijk compleet uitgelegd wordt). Satlive is dan weer zo goedkoop dat je bijna gaat twijfelen aan de kwaliteit

Platform maakt mij niet uit want ik ga toch overstappen op een Mac waarop ik MacOS X, linux en als het dan echt moet ook Windows ga draaien.

Meningen en ervaringen zijn zeer welkom, alvast bedankt.

Comment

• nielsjanssennl
        • Aug 2004
        • 101

Originally posted by KlankOntwerp
        Kunnen al de genoemde programma's ook een T60-meting maken?

Ik wil een pakket kopen wat zowel praktisch is als FOH engineer alsmede bij het inregelen van apparatuur en het analyseren van de ruimte om eventuele problemen vast te stellen.

Ik heb o.a. gekeken naar Spectra Foo, SATlive, Smaart en (ook van EAW) Acoustic Tools maar de juiste keuze wat betreft prijs/functionaliteit is mij nog niet geheel duidelijk. Ook omdat niet alle functionaliteit van alle programma's duidelijk vermeld staat (Smaart bijvoorbeeld, terwijl Acoustic Tools redelijk compleet uitgelegd wordt). Satlive is dan weer zo goedkoop dat je bijna gaat twijfelen aan de kwaliteit

Platform maakt mij niet uit want ik ga toch overstappen op een Mac waarop ik MacOS X, linux en als het dan echt moet ook Windows ga draaien.

Meningen en ervaringen zijn zeer welkom, alvast bedankt.
        Easera of Easera Systune (live meet) kunnen dat standaard. Als FOH engineer zou ik gaan voor Easera Systune. Ik persoonlijk vind dit het beste programma op dit moment. Er komen nog updates aan. Er is nl. aangekondigd dat vanaf V1.1 er ook DSP sturing mogelijk is.
        Naast RT metingen kan dit programma ook live STI metingen doen. Daarnaast is dit het een van de weinige programmas die realtime de Impulse Respons laat zien. Zou zeggen download de demo.
        Renkus-Heinz Inc. - Professional Audio Systems - EASERA

Comment

• KlankOntwerp
          • Jun 2008
          • 130

Te gek, bedankt! Nooit gedacht dat Renkus-Heinz ook analytische software had (werk elke week met hun subs, tops en wedges)

Comment

• nielsjanssennl
            • Aug 2004
            • 101

Originally posted by KlankOntwerp
            Te gek, bedankt! Nooit gedacht dat Renkus-Heinz ook analytische software had (werk elke week met hun subs, tops en wedges)
            Renkus Heinz is de internationale verkoper.

Software wordt ontwikkeld en gemaakt in duitsland door SDA (Berlijn). Het is van dezelfde makers als EASE.

Comment

• Leks
              • Oct 2007
              • 330

Easera Systune is een goed programma idd
              werkt voor mij beter dan smaart ( ben benieuwd naar de prijs, zal eens zoeken)

alleen is nu mijn vraag:
              is er een "beste" methode tussen sweep, log sweep, en roze ruis?

ze geven allen een redelijk goed beeld in mijn analyzer
              sweep geeft iets meer hoog vermogen
              log sweep iets meer laag mid
              en roze ruis iets meer laag

van deze 3 komt logsweep nog het dichte in de buurt van het gemiddelde van de 3 metingen.

dus is dit een kwestie van smaak? of gebruik je de sweepmethode voor andere metingen?

Ook was ik nog benieuwd of iemand een website/overige documentatie heeft over het uitlezen van een spectogram.
              Ik weet dat dit gebruikt word in spraakherkennings software, maar heeft een geluidstech er ook iets aan? ( akoustiek metingen?)

alvast bedankt,
              Leks
              Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• nielsjanssennl
                • Aug 2004
                • 101

Easera Systune kost $750 (USD) en Smaart V6 kost $795...

Smaart 6 ligt op zijn gat qua ontwikkeling, hele team is opgestapt en een eigen bedrijf begonnen. Systune is al goed door ontwikkeld en komen nog nieuwe functies bij die erg interessant zijn.

Qua prijs kwaliteit is Systune op dit moment een van de betere live meet programma's.

Comment

• nielsjanssennl
                  • Aug 2004
                  • 101

Originally posted by Leks
                  Easera Systune is een goed programma idd
                  werkt voor mij beter dan smaart ( ben benieuwd naar de prijs, zal eens zoeken)

Ook was ik nog benieuwd of iemand een website/overige documentatie heeft over het uitlezen van een spectogram.
                  Ik weet dat dit gebruikt word in spraakherkennings software, maar heeft een geluidstech er ook iets aan? ( akoustiek metingen?)

alvast bedankt,
                  Leks
                  Uit het spectrogram kan je in principe de room modes halen. Ofwel de frequenties die de ruimte benadrukken. In principe kan je er live uit aflezen welke frequenties de meeste (of minste) intensiteit hebben.

Comment

• nielsjanssennl
                    • Aug 2004
                    • 101

Originally posted by Leks
                    alleen is nu mijn vraag:
                    is er een "beste" methode tussen sweep, log sweep, en roze ruis?

ze geven allen een redelijk goed beeld in mijn analyzer
                    sweep geeft iets meer hoog vermogen
                    log sweep iets meer laag mid
                    en roze ruis iets meer laag

van deze 3 komt logsweep nog het dichte in de buurt van het gemiddelde van de 3 metingen.

dus is dit een kwestie van smaak? of gebruik je de sweepmethode voor andere metingen?

O
                    alvast bedankt,
                    Leks
                    Van deze drie is er geen "beste" meetmethode. Alle drie zouden zelfde resultaat moeten geven. Het is een kwestie of de omgeving waar je in meet de sweeps prettig vind klinken.
                    Bij Sweep verschuift de frequentie lineair met de tijd bij log sweep wordt per octaaf band dezelfde tijd gebruikt. Dit betekent voor de hoge frequenties iets betere signaal ruis verhouding (bij log sweep). Pink noise heeft alle frequenties met een bepaalde weging (hoe hoger de frequentie hoe meer level). En heeft een constantere level. En is daardoor "prettiger" om te horen.

Waar je altijd op moet letten is de signaal ruis verhouding, ook wel coherence genoemd. Welk signaal je ook gebruikt... deze waarde moet zo hoog mogelijk zijn. Te lage waardes geeft onjuiste informatie en is vaak te herkennen aan oneffenheden in de grafiek.

Comment

• Leks
                      • Oct 2007
                      • 330

Ah juist

dat maakt alles weer wat duidelijker.

heeft iemand nog een idee waar ik meer informatie en uitleg kan vinden over akoustiek en spectogrammen? zou hier graag een meer over leren.

Leks
                      Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

Wederom kijk of er weer een seminar van meyer op het programma staat .
                        De system optimalization coarse is erg goed . Veel dingen weet je waarschijnlijk al maar is altijd erg leerzaam .
                        Er wordt tijdens deze seminars veel met sim3 gewerkt maar ook met een aantal andere analyzers als smaart satlive etc.

Meyer Sound : Courses

Comment

• RWJ
                          • Nov 2007
                          • 12

Analyzer voor de Mac

Als je een Mac gebruikt als computer zou je ook eens kunnen naar Fuzzmeasure simpel maar goed werkend pakket dat ook niet te teveel kost! Website is FuzzMeasure Pro 3

Ik gebruik het regelmatig en zeker met afstellen van delay vind ik het beter als Smaart.

RWJ

Comment

• DiGiCowboy
                            • Jul 2006
                            • 60

Hoi RWJ,

Thanx voor de tip, Fuzzmeasure is idd erg interessant. Er missen absoluut veel belangrijke dingen aan deze app, maar het is een waardevolle aanvulling !
                            Bij mij loopt hij echter elke keer na 1 meting vast. Heb hier een Macbook Pro (de laatste). Heb hem ook al geprobeerd onder Rosetta, maar dat maakt niks uit. Tip??

Greets,

Steven

Comment

• Mathijs
                              Moderator
                              • Aug 2002
                              • 1353

Ik gebruik het regelmatig en zeker met afstellen van delay vind ik het beter als Smaart.
                              Hoe pak jij dit aan?
                              Ik merk dat dit programma erg last heeft van latency van bijvoorbeeld de geluidskaart. De automatische correctie werkt niet goed.

Comment

• RWJ
                                • Nov 2007
                                • 12

Fuzzmeasure

Wat ik doe voor het latency probleem, je gebruikt bv de linker input van je geluidskaart voor je meetmicro en de rechter input verbind je door met de rechter output van je geluidkaart met een audio kabeltje. Bij mij werkt dat prima, en wat me opvalt dan is dat je vooral het delayen van sub een veel betrouwbare werkwijze krijgt als bij Smaart. Die geeft veelal verschillende meet waardes.

En wat betreft het afsluiten na 1 meting vind ik vreemd ik draai het op een macbook met leopard up to date nooit last mee gehad. Misschien eens mail sturen aan software leverancier

Succes

Groetjes RWJ

Comment

Working...