tijdslimiet niet, bugs had ik al gezegd idd.
analyzen met laptop/pc
Collapse
X
-
nu vroeg ik mij af. Ik heb een meetmicrofoon, stop deze in een preamp en dan in mijn geluidskaart van mijn pc. Hoe betrouwbaar is het signaal dat ik binnenkrijg dan? Hierbij gaan we ervan uit dat het signaal van de micro 100procent klopt(theoretisch!), hoeveel invloed zal die preamp dus uitoefenen op mijn meting?Comment
-
Hang de preamp aan je laptop, daar is die meetsoftware toch voor?nu vroeg ik mij af. Ik heb een meetmicrofoon, stop deze in een preamp en dan in mijn geluidskaart van mijn pc. Hoe betrouwbaar is het signaal dat ik binnenkrijg dan? Hierbij gaan we ervan uit dat het signaal van de micro 100procent klopt(theoretisch!), hoeveel invloed zal die preamp dus uitoefenen op mijn meting?
Comment
-
en afhankelijk wat voor geluidskaart je in je pc hebt, de standaard geluidskaartjes hebben niet de beste audio kwaliteit dus daar kan je pre-amp ook niks beters van makennu vroeg ik mij af. Ik heb een meetmicrofoon, stop deze in een preamp en dan in mijn geluidskaart van mijn pc. Hoe betrouwbaar is het signaal dat ik binnenkrijg dan? Hierbij gaan we ervan uit dat het signaal van de micro 100procent klopt(theoretisch!), hoeveel invloed zal die preamp dus uitoefenen op mijn meting?Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape actComment
-
Ik neem aan met een transfermeting en niet beide inputs (measured en reference) via de pre-amp ? Overigens geeft deze opstelling (beide inputs via dezelfde pre-amp) wel de mogelijkheid om met een goedkope "crappy" pre-amp of outboard soundcard te werken gezien de fout wordt uitgemiddeld. Moeten wel beide kanalen dezelfde afwijkingen hebben
Betreft een "demodag", ja wel leuk en interessant om wat praktijkverhalen aan te horen en te zien hoe de ervaren jongens dat doen maar zoals Niels al aankaartte zou ik niet teveel aan software hangen en dit als hulptooltje te zien bij situaties die elke keer weer compleet anders kunnen zijn. Uitleggen hoe de software werkt is 1 maar de gegevens praktisch kunnen interpreteren is 2.
Groeten !Meer is minder, minder is meerComment
-
Ik heb de beta versie gedownload en geinstalleerd. Nu krijg ik bij het opstarten de melding dat ik een nieuwere versie op mijn pc heb staan en dat ik die moet gebruiken. Ik heb ooit wel de nieuwere demo gedownloaded en geinstalleerd, maar deze weer verwijderd. Wat kan ik hier aan doen?Comment
-

Comment