nieuwe topjes maar welke

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xxxfpnxxx
    • Jun 2006
    • 92

nieuwe topjes maar welke

Hallo,

ik ben opzoek naar nieuwe topjes (subs worden later aangekocht). Ik ben nu in het bezit van twee c300z maar ik vind deze speakers niet erg lekker klinken. Nu heb ik zelf al wat onderzoek gedaan en kwam ik de volgende speakers tegen. Doel is klein bandje voor 70 mensen. Beetje overkill is niet erg want miss wordt het de toekomst groter (maar dan kijiken we gewoon hoe het dan gaat met de set)

- jbl jrx 115
    - ev force-i serie
    - HK Audio PRO 15
    - huidige systeem met de c300z uitbreiden en investeren in goede subs, betere eq en processor.
    - anders.....

het budget voor de twee speakers samen is max 1000 euro.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen, alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
    Floris Hoogenboom
    Last edited by xxxfpnxxx; 06-05-08, 11:41.
  • EAWFREAK
    • Apr 2008
    • 20

Als ik uit dat rijtje zou moeten kiezen zou ik voor de jbl gaan, 250 watt per speaker en klinkt lekker vol en warm.

Meer dan genoeg, maar licht er ook aan voor wat je het gaat gebruiken en hoevaak je het voor 70 man gaat gebruiken.

Comment

• rutvanelk
      • May 2004
      • 27

Kijk ook eens naar de Dap x 15, deze ``nieuwe `` serie van Dap presteerd zeer goed voor het geld.

S6 met de keuze

Comment

• Sebassie
        • May 2008
        • 1

Misschien wat minder bekend, maar hoorde laatst de toppen van Peecker Sound, een Italiaans merk. Echt een mooi zuiver geluid! Op internet zag ik de E15 topjes, met 15" woofer en 1" hoog driver... 400W RMS, 45Hz - 19kHz.

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1066

de pro 15 van hk vin ik dan geen verkeerde keuze:

er is ook een monitor versie van die ik regelmatig naar tevredenheid heb mogen gebruiken. deze toppen staan elk weekend op een podium in een jongerencentrum en zover ik weet is er nog nooit wat mee geweest.

volgens mij zijn ze 400 watt met een 1 "drivertje.

kan je later ook nog keurig uitebereiden met een paar subjes

zou eens gaan luisteren bij een winkel die wat heeft staan, de specs vergelijken en gewoon luisteren wat naar je zin is.

succes!

Comment

• Rademakers
            • Jul 2003
            • 1281

- jbl jrx 115
            - ev force-i serie
            - HK Audio PRO 15
            - huidige systeem met de c300z uitbreiden en investeren in goede subs, betere eq en processor.
            Uitbreiden met 1 x 18" subje doet wonderen. Indien je deze zelf maakt heb je ook nog genoeg geld voor een processor (versterker wordt moeilijk).

Mvg Johan

Comment

• subbass
              • Sep 2006
              • 78

Heb laatst een Community 15 inch 3 weg kastje gehoord in een jeugdhuis te Castricum en het viel me reuze mee eigenlijk, geloof een verkoopprijs van 550 euro ...
              Ging behoorlijk luid en het klonk niet eens schreeuwerig dus een hele opluchting.
              Geloof Community Sonos ???

Comment

• dexter
                • Jul 2005
                • 433

Ik zou zeker niet voor de JRX en kiezen.
                De prijs is echt te hoog voor deze kasten naar mijn mening.

Ervaringen die ik heb met de JRX115 en JRX112M is dat het bonkende kastjes zijn met een irritant schel en ongedetaileerd mid-hoog wat nogal gaat schreeuwen op hogere volumes.

Comment

• xxxfpnxxx
                  • Jun 2006
                  • 92

heeft iemand misschien nog een toevoeging op dit topic?

Comment

• tididi
                    • Aug 2001
                    • 352

Originally posted by xxxfpnxxx
                    heeft iemand misschien nog een toevoeging op dit topic?
                    misschien acoustic-line en dan de a6 top
                    of de betere tsm 10 of tsm 12
                    zijn erg goed
                    p.j

Comment

• jens
                      • Aug 2004
                      • 1066

die red je niet voor 500 het stuk

kijk je naar de profi merken kom je snel in de budget klasse terecht

zelfbouwen kan ook heel leuk zijn als je handig bent!

Comment

• xxxfpnxxx
                        • Jun 2006
                        • 92

zelfbouwen is geen optie voor mij.

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

Ik zou (op-de-een-of-andere-manier) proberen om de c300z te beluisteren met een betere betere eq en processor. En eventueel zelfs beluisteren met een goede sub(s).

Stel, dat klinkt in jouw mening nog steeds nergens naar, kijk dan rond naar een stel andere luidsprekers. Omdat voor jouw nu al vast staat dat je later een stel subwoofers erbij wilt kopen, zou ik met het oog op de toekomst een topje kopen die heel geschikt is voor boven een subwoofer. Ik zou de keuze maken tussen:
                          - RCF ART 315/312 (en met de 315 ietsje duurder uit zijn, maar dat scheelt 80 euro of zo)
                          - KME Versio VL12 of VL15, scheelt weinig centen maar de 15" versie klinkt net wat beter zonder sub
                          - EV SX300, maar dan moet je wel snel een subwoofer erbij kopen
                          - DB TECHNOLOGIES Arena 15 of Arena 12. De goedkopere oplossing

En als je wilt gaan voor een HK audio, zou ik toch echt gaan voor de HK Audio Premium PRO 15 X, omdat je budget het toelaat en deze beter klinkt en harder gaat. (schijnt)

De community kast waar 'subbass' het over had is de Community 3594 en die is een muziekwinkel in Duitsland te koop voor 398 euro per stuk.

Maar nog een hele belangrijke vraag: Welke versterker gebruik je?
                          Want ik weet niet of je een nieuwe versterker in je budget hebt meegerekend?
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• xxxfpnxxx
                            • Jun 2006
                            • 92

ik ben nu in het bezit van een crown xls 802

RCF heb ik altijd goede verhalen over gehoord. De sx 300 is geen optie want ik moet toch minimaal het wel een maandje of 5 kunnen stellen zonder subjes. Zowel de 15" rcf als de kme spreken mij erg aan. Iemand zelf ervaringen met deze speakers?

Natuurlijk sta ik altijd nog open voor suggesties.

Bedankt
                            Last edited by xxxfpnxxx; 13-05-08, 19:20.

Comment

• 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

Originally posted by xxxfpnxxx
                              ik ben nu in het bezit van een crown xls 802

RCF heb ik altijd goede verhalen over gehoord. De sx 300 is geen optie want ik moet toch minimaal het wel een maandje of 5 kunnen stellen zonder subjes. Zowel de 15" rcf als de kme spreken mij erg aan. Iemand zelf ervaringen met deze speakers?

Natuurlijk sta ik altijd nog open voor suggesties.

Bedankt
                              Gunstige versterker qua vermogen als je kijkt wat je zoekt!

Die KME en RCF zijn beide mooie dingen. Grootste verschil: kunstof en houten kasten. En de gevolgen van beiden zijn wel bekend denk ik: kunstof is lichter en hout klinkt beter.
                              Maar goed, die 4 kg scheelt zo weinig...
                              En de RCF geeft net 2db meer. Zeggen de gegevens...

Ik stem op de KME (toch)
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...