Stel dat ik een band met:
- zangeres
- drummer
- gitarist
- bassist
- toetsenist
zou willen uitversterken voor zaaltjes tot 500 personen.
Wanneer ik geen oneindig vermogen heb om grote 19" racks vol met spullen te kopen, maar ook geen zin heb in Behringer oplossingen, wat is dan een zinvolle investering in 19" apparatuur?
Een kleine PA met een luidsprekerprocessor incl. EQ is al aanwezig.
Ik zat zelf te denken om te kijken of er multi effect processors waren die voor 4 kanalen onafhankelijk in te stellen zijn. Met 2 van die units zou ik dan waarschijnlijk al een heel eind komen.
Misschien is het echter juist veel slimmer om bv 1 unit met 4 x compressor / limiter / gate te nemen en daarnaast nog een goede galm.
Hoe nemen jullie bij dit soort zaken beslissingen?
Ik kan me ook indenken dat je bepaalde FX-units gewoon moet hebben omdat anders veel acts afhaken.
Als er aanraders zijn qua 19" apparatuur, dan zie ik die dus graag.
Alvast bedankt voor het meedenken!
- zangeres
- drummer
- gitarist
- bassist
- toetsenist
zou willen uitversterken voor zaaltjes tot 500 personen.
Wanneer ik geen oneindig vermogen heb om grote 19" racks vol met spullen te kopen, maar ook geen zin heb in Behringer oplossingen, wat is dan een zinvolle investering in 19" apparatuur?
Een kleine PA met een luidsprekerprocessor incl. EQ is al aanwezig.
Ik zat zelf te denken om te kijken of er multi effect processors waren die voor 4 kanalen onafhankelijk in te stellen zijn. Met 2 van die units zou ik dan waarschijnlijk al een heel eind komen.
Misschien is het echter juist veel slimmer om bv 1 unit met 4 x compressor / limiter / gate te nemen en daarnaast nog een goede galm.
Hoe nemen jullie bij dit soort zaken beslissingen?
Ik kan me ook indenken dat je bepaalde FX-units gewoon moet hebben omdat anders veel acts afhaken.
Als er aanraders zijn qua 19" apparatuur, dan zie ik die dus graag.
Alvast bedankt voor het meedenken!

Comment