Zijn er nog meer EAW gebruikers op het forum?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EAWFREAK
    • Apr 2008
    • 20

Zijn er nog meer EAW gebruikers op het forum?

Zijn er nog meer EAW gebruikers actief op dit forum?
    Zo ja welke Serie hebben jullie en met welke amps/processoren draaien jullie?
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

Prive gebruik ik,

2 x FR159z
    2 x FR250z
    2 x SB150r ( alleen als uitbreiding voor buitendingetjes )

1 x L'acoustics LA24a
    1 x L'acoustics La48
    1 x Lem DX24
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

Originally posted by EAWFREAK
      Zijn er nog meer EAW gebruikers actief op dit forum?
      Zo ja welke Serie hebben jullie en met welke amps/processoren draaien jullie?

jazeker ... FL103 / SB180. De FL's zijn short-throw (100x100) met 15" / 7"/ 1" en erg HiFi. De SB's enkel 18" tot 80Hz.

Een Crest 6001 voor de FL's, een Crest 8001 voor de SB's en als controller een BSS Omnidrive 355 waar enkel een 6dB LP filter vanaf 10KHz instaat om het "HiFi-hoog" van de FL's wat te temperen.

Ik ben er zeer over te spreken, die FL's hebben op alle niveau's een gedetailleerde en dynamische weergave, worden wel eens als fill in theaters gebruikt of een enkele keer als studiomonitor.
      Biamped zou je die kastjes 800W lo en 500W MH aan kunnen sturen. Ik gebruik ze dus passief gefilterd vanaf 80Hz.

Groeten !
      Meer is minder, minder is meer

Comment

• EAWFREAK
        • Apr 2008
        • 20

Oke.. Nice..

Beetje onbeschoft van mij, ik zelf heb 8x EAW KF 850EF en 8X EAW SB 850ZF

Ik draai met Carver PT 2400's en gebruik gewoon de originele processor.

Ik ben wel "opzoek" naar andere versterkers dit ivm het touren en processoren, ik hoor veel gpeie dingen over digitaal processoren zoals BSS en DBX dus ik ben wel benieuwd hoe die kasten hiermee klinken. Want ik hoor van mensen dat je met een digitaal processor meer uit je speakers kan halen maar dat je dan ook wel sneller kans heb ze op te blazen.
        Last edited by EAWFREAK; 02-05-08, 15:08.

Comment

• geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

6x EAW SM 500 monitoren en 4x EAW JF80 near field speakers.... De EAW SM200I inmiddels verkocht....

Aangestuurd met LAB GRUPPEN FP3400...
          Last edited by moderator; 02-05-08, 18:06.
          "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

Hier ook een tevreden EAW gebruiker:
            4 * JF260e (12" + 2 ")
            2 * SB250 (2*15")
            EAW MX300i processor.
            Aangestuurd met een LAB6000Q voor het sub en het mid, en een Fp2200 voor het hoog.
            Recentelijk heb ik de carvers (2 * PT2400 en een PM1.5) ingeruild voor een LAB setup, voornaamlijk vanwege het gewicht en de leeftijd van de Carvers. Als ik heeeel eerlijk ben, vond ik de set met carvers denk ik beter klinken.

@ geenstijl: waarom wil je van je EAW sets af?

@ EAWFREAK: er zijn vele mensen die de originele proc. niet gebruiken, maar een minder resultaat hebben.

Comment

• Verheyen
              • Jan 2007
              • 65

2 x jf100e
              2 x sb150r (kopietjes)
              mx100
              crest 7200 op de topjes
              crest 8001 op de subs

super tevreden over
              word voornamelijk gebruikt om feesten de draaien.
              Wij doen er feesten tot 300 personen mee.

Als in nog ergens 2 of 4 jf260e 's kan vinden mogen deze er zeker bij maar deze zijn blijkbaar nogal schaars.
              Last edited by Verheyen; 02-05-08, 17:18.

Comment

• jakkes72
                • Dec 2003
                • 1015

er stonden op ebay een aantal JF260's 'k weet niet meer of het JF260E's waren......., advertentie staat er helaas ook niet meer op.

Enige nadeel van de JF260e's is dat de kasten nu wat oud worden, en er helaas geen flytrack standaard bij zit.

Bij AED Rent stonden er ook een aantal.

Ik heb die van mij uit Duitsland gehaald voor relatief weinig geld. Wel een 3 uur rijden, maar dat had ik er wel voor over.

Comment

• Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

Betreft de processing; met m'n omnidrive kan ik alle parameters meepakken die in de originele EAW controller ook zitten.

Er wordt nogal eens gediscussieerd over het (on)nut van het gebruiken van de originele processor. Moet zeggen dat de originele (door EAW op de site) opgegeven controllersettings wel een erg triest resultaat geven maar betwijfel of deze ook zo in de originele processor zijn ingegeven.

Ik heb de originele processor en m'n BSS nooit naast elkaar gehad dus weet niet wat dat voor meer- / minderwaarde oplevert. Hebben die originel controllers nog een sense-input oid ?

In mijn geval gewoon op gehoor dus, minimale correcties nodig en een prima resultaat !

Groeten !

Comment

• geenstijl21
                    • Jan 2008
                    • 462

Originally posted by jakkes72
                    @ geenstijl: waarom wil je van je EAW sets af?
                    In de EAW SM500 zit lekker veel laag, ik gebruik hem als monitor bij een DJ. Voor een bandje zijn ze zeker ook geschikt. Ze zijn alleen wel 6 jaar oud en dat geld ook voor de EAW JF80's.

Ik ben van mening dat je als verhuurbedrijf je moet binden aan een 1 merk. Dat is niet het geval. Er liggen hier wel 7 merken in het bedrijf.... De geluidstechnici krijgen niet elke keer dezelfde spullen mee... Dus daarom gaat EAW de deur uit.

D&B is iets duurder maar klinkt van zichzelf beter als de EAW (in het algemeen)
                    Last edited by moderator; 02-05-08, 19:10. Reason: wie de grenzen opzoekt snapt niet hoe het werkt!@forum
                    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• arie
                      • Feb 2003
                      • 550

koop als je op zoek bent naar een nieuwe proccessor een eaw ux 8800, heb gisteren weer eens het vergelijk mogen horen tussen een ux8800 en een lake , je raad al wel wat met kop en schouders de winnaar was, draai zelf met eaw kf750 8 toppen 12 bassen, en een paar rackjes nieuwe labgruppen fp+serie er achter, groeten arjan

Comment

• badboyscrew
                        • Aug 2000
                        • 304

EAW 4x 650E ,6x 850T, SM-200, SM-64 SM-84 JF-200, 260 en 290 LA-325, SB-412, SB-850 alles met crest pro versterkers niet die lichtgewicht mietjes dingen maar de echte zware jongens (7301 8001 10004 9001 7001) en omnidrive 366-t of dolby lake processing

Ohja hebben ook nog wat 153 tjes staan EAW was hier vroeger het huismerk hebben ooit 16 toppen 850T gehad zijun nu merken geworden maar de standaard kleur niet zwart van is
                        groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• Koen van der K
                          • Aug 2005
                          • 1146

Originally posted by arie
                          koop als je op zoek bent naar een nieuwe proccessor een eaw ux 8800, heb gisteren weer eens het vergelijk mogen horen tussen een ux8800 en een lake , je raad al wel wat met kop en schouders de winnaar was, draai zelf met eaw kf750 8 toppen 12 bassen, en een paar rackjes nieuwe labgruppen fp+serie er achter, groeten arjan
                          Ha Arjan, effe een vraagje; onder welke omstandigheden / welke situatie / configuratie was deze testopstelling, was de Lake volgens EAW systemspecs ingeregeld en wat zijn de grootste verschillen ? Ik ben wel benieuwd.

@lex; haha, jazeker, het gewicht van jullie ampracks is ook niet bepaald voor mietjes ;-)
                          Ik sjouw me al een triple hernia en heb maar 2 van die dingen (naar tevredenheid !)

Groetos !
                          Last edited by Koen van der K; 03-05-08, 08:09.

Comment

• FiëstaLj
                            • Oct 2000
                            • 2068

Eaw jfx200/260 met de sbx220 eronder.

Processing: eaw mx250i
                            Amps: Dynacord CL

Eaw kf730/sb730/la400

Processing: lake contour
                            Amps: lab fp6400
                            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• arie
                              • Feb 2003
                              • 550

2x feestent van 85meter diep, bijde met 6 bassen 4 toppen per kant per tent en alle eindtrappen hetzelfde, met name in het mid hoog klonk de ux 8800 veel helderder en frisser schreewde veel minder, de lake was niet volgens eaw instellingen ingesteld, groeten arjan

ps we hebben ook nog 2 kastjes kf650z

Comment

Working...