Wie kan mij adviseren over deze subkasten?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T_Sound
    • Sep 2009
    • 267

Tuurlijk, ik zet daar dan ook een basje en topje perkant voor in 15/12 inch.

Maar zet maar eens een 18 inch sub met een 12 inch top in een betonnen ruimte met metal op (dus met goede kick en bass) en zet maar eens een 15 inch sub met een 12 inch top in diezelfde ruimte met diezelfde muziek, ik denk dat een 15 inch dan een strakker geluid weer zou geven als sub en ze kunnen toch nog best wel laag.

Toen ik het startbericht las, dacht ik direct aan 15 inch subs voor het doeleinde, ik vind 18 inch namelijk te lomp en zwaar voor zo'n ruimte, terwijl 15 inch ook prima voeldoet.
    Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Originally posted by T_Sound
      Tuurlijk, ik zet daar dan ook een basje en topje perkant voor in 15/12 inch.

Maar zet maar eens een 18 inch sub met een 12 inch top in een betonnen ruimte met metal op (dus met goede kick en bass) en zet maar eens een 15 inch sub met een 12 inch top in diezelfde ruimte met diezelfde muziek, ik denk dat een 15 inch dan een strakker geluid weer zou geven als sub en ze kunnen toch nog best wel laag.

Toen ik het startbericht las, dacht ik direct aan 15 inch subs voor het doeleinde, ik vind 18 inch namelijk te lomp en zwaar voor zo'n ruimte, terwijl 15 inch ook prima voeldoet.
      Haha, heerlijk dit.
      Wat een ONZIN.

Tenzij je werkelijk ALLE 15" en 18" woofers op de markt getest hebt en daar telkens het resultaat uitkwam, dat een 15" sneller reageerd dan een 18". En dat elke 18" lager gaat dan een 15".
      Er zijn ook nog andere factoren die meespelen behalve de grootte. Denk aan neodymium en ferriet voor de magneet, kevlar, karton, carbon-fibre voor de conus...

Wat ik wil zeggen; er zijn genoeg 15" subs die lager gaan dan een 18". En er zijn genoeg 18" subs die sneller reageren dan 15" subs. Het formaat van de kast daarentegen, is weer een ander verhaal.

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• ivo
        • Jul 2003
        • 390

Met een overvloed aan sublaag heb je wel de kans op verzadiging van een ruimte.
        Staande golven heb je vlugger met het hoog als je in een kleine ruimte een te kleine afstraling gebruikt.
        Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• T_Sound
          • Sep 2009
          • 267

@4AC, ik heb niet gezegt dat het met alles zo was en we hebben het ook over kasten en niet over losse speakers.

Wat betreft hetgeen wat ik zei over 15 en 18 inch, ik adviseer de TS dus 15 inch, omdat het mijn mening is, dat jullie het daar niet mee eens zijn of dat jullie het onzin vinden, prima.
          Maar ik probeer de TS te helpen om goede kasten voor zijn doeleinde te zoeken.
          Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by T_Sound
            @4AC, ik heb niet gezegt dat het met alles zo was en we hebben het ook over kasten en niet over losse speakers.

Wat betreft hetgeen wat ik zei over 15 en 18 inch, ik adviseer de TS dus 15 inch, omdat het mijn mening is, dat jullie het daar niet mee eens zijn of dat jullie het onzin vinden, prima.
            Maar ik probeer de TS te helpen om goede kasten voor zijn doeleinde te zoeken.
            Je wekt anders niet de indruk dat het jouw mening is en dat schept verwarring.
            Het is gewoon onzin te beweren dat een 15" voor een kleine ruimte meer geschikt en dat je daar geen sublaag wilt hebben.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• metalteacher
              • Dec 2007
              • 467

Ik heb al wel gemerkt dat een enkele 18" per kant niet genoeg is voor metal. wil je de kicks, floortoms en bass nog een beetje stevigheid meegeven. dus nu een JBL 4745A en een LAN L300 per kant met een Amcron 2400 & 3600. Ben wel tevreden hiermee, maar zou het graag wat compacter hebben zonder in te hoeven leveren op kwaliteit.

wat ik hier duidelijk proef is dat ik het laag af filter wel wat hoger in kan stellen dan de huidige 35Hz. Wat raadden jullie mij aan om op af te filteren?
              Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by metalteacher
                Ik heb al wel gemerkt dat een enkele 18" per kant niet genoeg is voor metal. wil je de kicks, floortoms en bass nog een beetje stevigheid meegeven. dus nu een JBL 4745A en een LAN L300 per kant met een Amcron 2400 & 3600. Ben wel tevreden hiermee, maar zou het graag wat compacter hebben zonder in te hoeven leveren op kwaliteit.

wat ik hier duidelijk proef is dat ik het laag af filter wel wat hoger in kan stellen dan de huidige 35Hz. Wat raadden jullie mij aan om op af te filteren?
                Je laag af filter hoger instellen heeft niet zoveel zin, misschien dat de toevoeging van een kick bin meer zin heeft. Die zorgen dat het 80-150Hz gebied wat meer aanwezig is waardoor het 'steviger' klinkt.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• metalteacher
                  • Dec 2007
                  • 467

Is een community csx 60B een goede kast om de kickbas wat op te trekken naast de lan l300 subs? dan verkoop ik de jbl dubbel 15" (4745a)
                  Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• dexter
                    • Jul 2005
                    • 433

Ik zou juist kijken dat je nog een stel dubbele JBL kasten erbij krijgt zelfde type als je al hebt.
                    Deze doen het prima in het kick bereik en met meerdere per kant gaan zo ook wat lager.

Ook kunje rustig alles affilteren op 45Hz daar eronder weinig tot niets aan nuttige info zit.

Comment

Working...