Ik ben geluidsman voor de stichting Noord Geldersch Metaal, wij organiseren bandavonden voor metalheads in de Veluwe. We doen dit ongesubsidieerd, en scharrelen langzaam maar zeker onze apparatuur bij elkaar. Op het moment wil ik de subkasten aanpakken, omdat we te weinig laag hebben. Onze F.O.H. set bestaat momenteel uit 2x Stage Accompany GB152 gecombineerd met een Amcron geodyne2 2x400w op top, en een Amcron Macrotech 2400 2x715w op het laag met twee LAN L300 18" kasten op het laag. Op dit moment aangevuld met een paar Beyma 15" subkasten, maar die lenen we iedere keer. Nou wil ik het laag helemaal in eigen hand zien te krijgen zodat we niet steeds hoeven te lenen. Omdat we alleen maar metal programmeren, wil ik dat het laag wat er staat ook echt goed voor elkaar is, want metal wordt snel een zooitje als je geen tip-top apparatuur hebt. Bijkomend probleem is dat de zaal een betonnen bunker onder de grond is, waar ongeveer 120 man in kunnen, en dus niet al te diep is. Met een redelijk laag plafond op 3m.
Op dit moment staan er op marktplaats een paar redelijk geprijsde Community CSX60 subs, een paar SA 18" W-bins en een paar JBL W-bins.
Mijn vraag is, ik sta nu voor de volgende keuzes.
1. Ik bouw nog een paar LAN L300 kasten erbij.
2. Ik stap over op de Community CSX60
3. Ik schaf een paar W-bins aan
4. Een extra MA2400 erbij zodat ik op elke lan sub een versterker in brug kan zetten.
De LAN subs gaan tot 35Hz -3dB, de CSX gaan bij -3dB tot ongeveer 55Hz en een W-bin uberhaupt maar tot 60Hz.
kan een w-bin in zo'n kleine zaal of wordt het dan een rommeltje?
is een csx iets, of heb ik dat onderste laag echt nodig om er meer body aan te geven?
Ik hoop zo een duidelijk beeld te hebben geschetst. wie kan mij adviseren in deze keuzes?
Op dit moment staan er op marktplaats een paar redelijk geprijsde Community CSX60 subs, een paar SA 18" W-bins en een paar JBL W-bins.
Mijn vraag is, ik sta nu voor de volgende keuzes.
1. Ik bouw nog een paar LAN L300 kasten erbij.
2. Ik stap over op de Community CSX60
3. Ik schaf een paar W-bins aan
4. Een extra MA2400 erbij zodat ik op elke lan sub een versterker in brug kan zetten.
De LAN subs gaan tot 35Hz -3dB, de CSX gaan bij -3dB tot ongeveer 55Hz en een W-bin uberhaupt maar tot 60Hz.
kan een w-bin in zo'n kleine zaal of wordt het dan een rommeltje?
is een csx iets, of heb ik dat onderste laag echt nodig om er meer body aan te geven?
Ik hoop zo een duidelijk beeld te hebben geschetst. wie kan mij adviseren in deze keuzes?
Comment