mp3 recordertje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 806

Originally posted by MacGyverSounds
    okee , dan wachten we samen.. biertje ondertussen?
    Graag!

Originally posted by showband
    HEn in je PC leg je audio zo synchroon....
    (ik doe dat met de audio uit de videocamera)
    Ff een rakelingse offtopic: hoe doe je dit nauwkeurig? Pieptoon introduceren ofzo?

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

Je opent de beide audiofiles naast elkaar in een editor. (sequencer of videoeditor)
      Je zoekt een accent. Meestal zijn dingen zoals aftikken op drumstokken of een “boem plak” accent op de drums zo ergens gevonden.
      Dan zoom je extreem in op die piek en schuift de tweede file goed recht eronder.
      Met een .wav file staat alles meestal gelijk over de hele file recht.

[FONT=&quot]Ik heb met een lange (12 minuten) video .avi ten opzichte van een .MP3 wel verloop. Dus ik leg ze aan het begin van de file recht en gebruik te “timestretch” functie om aan het eind van de file de flanging-effecten weg te werken.[/FONT]
      lekker belangrijk!

Comment

• Poelmans
        • Feb 2004
        • 806

Originally posted by showband
        [FONT=&quot]Ik heb met een lange (12 minuten) video .avi ten opzichte van een .MP3 wel verloop. Dus ik leg ze aan het begin van de file recht en gebruik te “timestretch” functie om aan het eind van de file de flanging-effecten weg te werken.[/FONT]
        Maar dan is deze methode minder goed te gebruiken voor een pakweg 8 uur durende live DJ set?

Over die Edirol R44: als je even naar de fotos op hun site piept dan zie je wel 4 ingangen staan op het apparaat (jack/XLR ingangen). En die staan er volgens mij niet om niet moeten om te prikken tussen 2 takes Alleen jammer van de prijs...

Nuja, geduld is een schone zaak: Marrantz hun flash recorder kostte ook stukken van mensen, maar waren een van de weinigen met zulk toestel. Nu is er bijvoorbeeld de iKey voor DJs voor maar 99 euro ofzo. Als 1 bedrijf met iets vernieuwends en/of succesvol op de markt komt, dan volgt de rest zo met een low budget versie

Comment

• MusiQmaN
          • Sep 2006
          • 328

Ook erg fijn:

Peter Verspuy Muziekinstrumenten -- Yamaha Pocketrack 2G Compacte Digitale Recorder
          Drummer en techniek freak.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

bij dat ding heb je volgens mij geen verwisselbaar flashgeheugen.
            Als je dus eens meer wil opnemen dan 2 gig zit je met een probleem.
            lekker belangrijk!

Comment

Working...