Ervaring Crown am 5000VZ

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bolution
    • Mar 2008
    • 11

Ervaring Crown am 5000VZ

Beste mede forum gebruikers,

Als newbie op het forum!

Ik heb een prima set EV eliminator KW + Elimininator i Double.

Stuur de toppen nu aan met een Samson SX 2800 ( niet ideaal maar klinkt vrij aardig)

Ben nu bezig met eindversterker voor op het laag. De EV eliminator KW's staan beschreven als 1000 Watt Rms, 2000 Watt Program.

Nu ben ik aan het kijken naar een Crown Macro-Tech 5000 VZ.

Ik weet dat ze tot de top serie behoort, maar zet vraagtekens bij de leeftijd van deze versterker en dus ook de kans op uitval.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Welkom op het forum !

De Macrotech serie staat bekend om zijn robuustheid, een echte touring amp.
    Kleine onderhoud heb je aan elke versterker (stofvrij maken etc.). Voor een eventuele aankoop de amp goed testen zou ik zeggen, bekijken wat voor gebruikerssporen er zijn (sterk bekrast, vol bier, schroeven doorgedraaid etc.) en de gebruiker inschatten hoe hij ermee is omgegaan.

Als hij er nog redelijk uitziet en hij functioneel OK is kun je er nog jaaaaaren plezier aan hebben.

Groeten en succes !

ps ik neem aan dat die EV KW subjes 8 Ohm zijn ? Die MA5000 levert zo'n 2000W aan 4 Ohm en dat zou wat ruim zijn voor een 1000W/4R kastje. 1300W voor 1 KW sub zou natuurlijk prima zijn.
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• G_D
      • Sep 2006
      • 46

Subs zijn 4 Ohm. EV adviseert zelf om de Q66 of de p2000 te gebruiken. Beide zijn vrij lichte amps, resp. 600 en 800 watt. Ze zullen dit wel met reden doen, dus ik zou er niet een te zware amp. op zetten.

De crowns zijn wel zeer goede amps voor op het laag, qua geluidskwaliteit ga je er zeker op vooruit. Maar ik denk dat als je er 2000 Watt opzet, dan denk ik dat de subs het binnen de kortste keren het begeven. De eliminator is toch echt een budget serie.

Comment

• sjoerd
        • Apr 2004
        • 341

Er staan idd die versterkers op de site, maar er staat evengoed bij dat er amps tot 2000W aan 4ohm gebruikt kunnen worden. Vreemd trouwens dat EV 1000watt belastbaarheid aangeeft ondanks dat er DL18MT woofers inzitten die normaal 400 watt per stuk zijn!? Wij gebruiken zelf EV MT1 subs met dezelfde speakers, met daarop een QSC PL4.0 van 2x1400watt. Dat gaat perfect, zelfs tot maximaal, maar ik denk dat je met een crown 5000 wel erg op moet passen en wellicht een iets lichtere (en goedkopere) amp kunt kopen. Overigens hebben wij ook 2 MA5000's in de verhuur op een andere set, en die bevallen ons erg goed, afgezien van het gewicht.. (helaas onlangs wel een kapot gehad, aan een kant bleef signaal lamp branden maar gaf geen geluid).
        Heb je nu nog geen versterker voor het laag? Gebruik iig wel een goeie versterker anders haal je inderdaad nooit uit de speaker wat er in zit, dat scheelt echt heel veel.

Comment

• Bolution
          • Mar 2008
          • 11

Ik heb ze nu even aangestuurd met een Chevin A-1500 welke helaas niet mijn eigendom is Ook een hele fijne versterker levert 1250 Watt op 4 ohm over de volledige bandbreedte. Iemand misschien nog 1tje te koop???

De 5000vz kan 2000 Watt produceren op 1 Khz wat volgens mij neer komt op een kleine 1600 Watt over de volledige bandbreedte. Specs van woofers geven idd weer dat ze idd maar belast kunnen worden t/m 800 watt per woofer, is 1600 Watt total ( program )

Andere vraag :

Electrovoice CP 1800, stabiel op 4ohm in brugmodus ( 2 ohm belasting)

mocht iemand nog iets anders leuks in de aanbieding hebben... roept u maar !!

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

crown macrotech 2400... is wss meer dan voldoende voor je...

Comment

• Speakertje
              • Mar 2005
              • 462

Gebruik je de set alleen zelf of verhuur je hem ook als geheel?

In het eerste geval kun je volgens mij best die Macro-Tech 5000 pakken en iets terug draaien indien nodig.

Ik heb zelf de CP2200, is een zeer goeie versterker alleen heb ik hem nog nooit op 2ohm laten draaien. Zou ik eigenlijk ook niet doen. Jij wil een CP1800 in brug op 2 ohm laten spelen dan heb je 900 Watt sin bij 1kHz (Niet RMS) per speaker, dan kan je er beter € 100,- bij leggen en een CP2200 nemen. Dan heb je 800 Watt sin bij 1 kHZ. oftewel een verschil van niks, maar speel je wel meer op safe. (vind ik)

Heb ook een S1200 van dynacord deze is hetzelfde als de Q66 van EV. Deze vindt ik eerlijk gezegt te ligt voor deze combi. Beetje oververmogen is wel lekker.

Ik persoonlijk zou lekker die zwaare amp nemen. Ondanks dat het een budget sub is van EV kan het best wel wat hebben. Ik heb die S1200 in brug (1000RMS) op één SB122 staan van 400 RMS. Gewoon vol en nooit stukken gehad. Je moet natuurlijk geen rare dingen gaan doen en gewoon he verstand blijven gebruiken.
              M.v.g. Sander
              Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
              Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• gifschijter
                • Dec 2005
                • 13

Crown Macrotech

Zoals ************** al aangeeft; een Macrotech 2400 is al meer dan voldoende.
                Ik heb in het verleden een Eliminator set aangestuurd met een Crown K2.
                Dat was al meer dan de set hebben kon.
                Hoogmembraam moeten vervangen, Midspeakers kapot gespeeld en een
                baswoofer vervangen.
                Set gebruiken waarvoor ie bestemd is o.k.
                E.V. Q66 of Dynacord S1200 zpals de fabrikant zelf al aangeeft.
                Veel succes!

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by MacGyverSounds
                  crown macrotech 2400... is wss meer dan voldoende voor je...
                  enne, die 5000 is eigenljk als lastrafo bedoeld... of om een boel subs naast mekaar te zetten(tot 2 ohm)..

dus alleen als je op de groei koopt zou k die 5000 nemen,. Ánders meteen ff doorsparen voor de recone's..

Comment

• Husss
                    • Jul 2003
                    • 220

enne, die 5000 is eigenljk als lastrafo bedoeld... of om een boel subs naast mekaar te zetten(tot 2 ohm)..

dus alleen als je op de groei koopt zou k die 5000 nemen,. Ánders meteen ff doorsparen voor de recone's..
                    Is er voor die crown serie ook niet een pip clip module om het vermogen te begrenzen?

Met vr gr,

Husss

Comment

• Bolution
                      • Mar 2008
                      • 11

Hmmm

Dank voor al jullie reacties,

maarrr, Budget serie, mijn NEUS !!!

We hebben het hier over de eliminator KW dubbel 18" 1000 watt RMS met 2000 Watt program belasting !!!!en niet de enkel 18er uit de Eliminator serie

Met daarbovenop de dubbel uitgevoerde 15" topkasten uit deze serie.

De macro tech 2400 levert 800 watt bij 4 ohm op 1 khz gemeten. is dus een 650 watt over de volledige breedte,

Woofers kunnen met gemak de chevin A-1500 aan welke 1250 Watt rms op 4 ohm levert

Mijn insteek van de post was feedback en/of gebruikers ervaringen mbt tot de macron 5000. Welke idd uitgevoerd is met PiP-clip

Luisteren naar je speakers op het moment dat je ze aanstuurd, doet wonderen

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by Bolution

De macro tech 2400 levert 800 watt bij 4 ohm op 1 khz gemeten. is dus een 650 watt over de volledige breedte,
                        zal allemaal best, maar Froagah, in de goeie ouwe tijd hadden we 4 EV-dlxen op 1 macrotech, en dat ding haalde zn max echt niet...

Comment

• G_D
                          • Sep 2006
                          • 46

Originally posted by Bolution

maarrr, Budget serie, mijn NEUS !!!

We hebben het hier over de eliminator KW dubbel 18" 1000 watt RMS met 2000 Watt program belasting !!!!en niet de enkel 18er uit de Eliminator serie

Met daarbovenop de dubbel uitgevoerde 15" topkasten uit deze serie.

Woofers kunnen met gemak de chevin A-1500 aan welke 1250 Watt rms op 4 ohm levert

Mijn insteek van de post was feedback en/of gebruikers ervaringen mbt tot de macron 5000. Welke idd uitgevoerd is met PiP-clip

Luisteren naar je speakers op het moment dat je ze aanstuurd, doet wonderen
                          Met budget serie bedoel ik een goedkopere serie die hetzelfde probeert te bieden als de luxere series. De Eliminator is gewoon een budget serie. Voor drive-in e.d. is het leuk, maar voor het echte live werk heb ik toch echt liever wat anders. Vooral het mid is zwak en hoog zou ook veel beter kunnen. Ik heb op de subs een EV p3000 gehad, maar meer zou ik er echt niet op zetten. Levert 2x 1300 Watt aan 4 ohm en dat is echt meer dan genoeg voor deze set.

Comment

• geenstijl21
                            • Jan 2008
                            • 462

Ben ik het mee eens... ze worden hier gebruikt om de Nexo S2 subkasten aan te sturen en dat gaat prima. Het zijn echt beulen van versterkers
                            "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• Bolution
                              • Mar 2008
                              • 11

kheb de Amcron 5000Vz aangeschafd, bij verkoop mogen vergelijken met de EV p3000

EN

Wow wat een verschil, er komt zo'n prachtige strakke klank uit mijn speakers!
                              Kwist niet dat ze dat konden...

Maar tis idd een beul@@!!

thnx voor de respons

Comment

Working...