Wij hadden gisteren een brainwave.
Nu we een jaar ervaring met de in-ears hebben, blijft een van de nadelen dat je de muziek minder "voelt". (Je broekspijpen wapperen niet.
)
Nou zit ik mij af te vragen of we bij feesten tot +/- 200 man met een "kist op een stokkie PA" niet gewoon aan de kant van de bassist een subkast het podium op kunnen halen.
Immers de zangmicrofoons hebben laagaf. En de instrumenten aan die kant zijn geheel DI. Bij de drums zet men toch al geregeld een behoorlijke sub. Dus als wij, met onze 26 dB dempende doppen in, de sub achter / naast de band neer zetten zou dat toch als een enorme stage-shaker werken maar geen onoverkomelijke (feedback) probleem hoeven te geven?
Wat is er mis met deze beredenering?
Even uitgaande van een gewone 95dB party.
1x15" sub onder 12"+1" top per kant situatie.
Drie vocal mic´s 2x1945 en 1x855
Het lijkt TE simpel om waar te kunnen zijn...
Nu we een jaar ervaring met de in-ears hebben, blijft een van de nadelen dat je de muziek minder "voelt". (Je broekspijpen wapperen niet.

Nou zit ik mij af te vragen of we bij feesten tot +/- 200 man met een "kist op een stokkie PA" niet gewoon aan de kant van de bassist een subkast het podium op kunnen halen.
Immers de zangmicrofoons hebben laagaf. En de instrumenten aan die kant zijn geheel DI. Bij de drums zet men toch al geregeld een behoorlijke sub. Dus als wij, met onze 26 dB dempende doppen in, de sub achter / naast de band neer zetten zou dat toch als een enorme stage-shaker werken maar geen onoverkomelijke (feedback) probleem hoeven te geven?
Wat is er mis met deze beredenering?

Even uitgaande van een gewone 95dB party.
1x15" sub onder 12"+1" top per kant situatie.
Drie vocal mic´s 2x1945 en 1x855
Het lijkt TE simpel om waar te kunnen zijn...

Comment